• 3
  • 4
2021-02-22, 20:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tror många kvinnor håller uppe en bild där de försöker verka nyttiga, så de äter lite och tråkigt. Sen går de hem och trycker i sig en semla och en påse Pollys.
Citera
2021-02-23, 00:37
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tror många kvinnor håller uppe en bild där de försöker verka nyttiga, så de äter lite och tråkigt. Sen går de hem och trycker i sig en semla och en påse Pollys.

Typiskt kvinnor.
Sitter och petar i en sallad på lunchen, för dom ska "banta".
På vägen hem trycker dom i sig en påse chokladindränkta nötter och om dom mot förmodan lyckas gå ner 10 kilo slås det upp stort i en artikel på Aftonbladet +. "Lär er dom hemliga knepen", "Kerstin gick ner hela 15 kilo på 73 månader" osv.

Så dumma så det nästan är lite gulligt.
Citera
2021-02-23, 03:22
Medlem
Arbetade på en våning där det fanns en annan avdelning. Där var en (bokstavligen) rund kvinna runt 30 som varje lunch visade att hon varit och tränat samt åt bara ren fil eller sallad till lunch.

Råkade gå förbi hennes kontor med glasvägg en gång och hon hade glömt och stänga några lådor samt skåp för pärmar, var fullt av kakor, godis etc
Citera
2021-02-23, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Arbetade på en våning där det fanns en annan avdelning. Där var en (bokstavligen) rund kvinna runt 30 som varje lunch visade att hon varit och tränat samt åt bara ren fil eller sallad till lunch.

Råkade gå förbi hennes kontor med glasvägg en gång och hon hade glömt och stänga några lådor samt skåp för pärmar, var fullt av kakor, godis etc
Hua mig vad deppigt. Varför gör folk sånt?? Den här kvinnan är ju långt ifrån ensam i världen om att hålla på med sånt här strunt.
Vet du om hon tränade eller "tränade"?
Citera
2021-02-23, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Hua mig vad deppigt. Varför gör folk sånt?? Den här kvinnan är ju långt ifrån ensam i världen om att hålla på med sånt här strunt.
Vet du om hon tränade eller "tränade"?

Vet ej men liten ort och få ställen och träna på samt fler som tränade på lunchen, men nån gång lär det åtminstone hänt för mer röd i ansiktet efter vissa gånger.

ja det är sorligt med dubbla personligheter, sen förr eller senare ser förmodligen alla på en arbetsplats om missbruk sp enda de gör är ju skjuta upp det offentliga.
Jag var där 8 månader, märkte ingen skillnad i omkrets så knappast seriöst försök.
Citera
2021-02-23, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Vet ej men liten ort och få ställen och träna på samt fler som tränade på lunchen, men nån gång lär det åtminstone hänt för mer röd i ansiktet efter vissa gånger.

ja det är sorligt med dubbla personligheter, sen förr eller senare ser förmodligen alla på en arbetsplats om missbruk sp enda de gör är ju skjuta upp det offentliga.
Jag var där 8 månader, märkte ingen skillnad i omkrets så knappast seriöst försök.

Jag hade en kollega som höll på likadant, när hon tränat så fick alla veta det dagen efter och gärna tala om det flera gånger samma dag.
Till lunch åt hon paj som hon lagat själv hemma, grönsakspaj är zzzzåå nyttigt! (Mest bara mjöl men ok.)
Sedan glömde hon bort sig ibland och pratade om fredagspizzan hon åt med en annan kollega.
Hon hade flyttat närmare jobbet för att kunna cykla, för hon har såååå dåligt med pengar och likt förbannat tog hon bilen varenda morgon.
Citera
2021-03-27, 02:06
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Svenska män är mer eller mindre kvinnor i dagens läge, det är korrekt. Alltså är svenska män också dåliga på att laga mat, men det är inget nytt, så har det varit sedan urminnes tider. När kvinnor tilläts vara kvinnor så skötte de matlagningen och såg till att göra god och näringsriktig mat till familjen, detta är numera ett minne blott och dåliga matvanor med fetman som resultat breder ut sig som en fettvalk över Sverige.

USA är mycket fetare än Sverige.

Om vi är soyboys varför är vi då så bra i ishockey? Är du själv soyboy?
Citera
2021-03-27, 10:59
Medlem
Finns det någon man som inte uppskattar en rejäl köttbit, potatis och brun sås. Kanske i så fall Stureplans killarna.
Citera
2021-03-27, 17:42
Bannlyst
Varför kan du inte själv laga den mat du vill att tjejen ska laga åt dig?

Att sitta framför datorn och klaga på saker och inte göra något åt situationen är ganska omanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Varenda bild man ser på kvinnor. Då är det någon avokadomacka, plocksallad, havre med yoghurt och bär. Glöm inte heller bort att äta ute varannan dag! Det finns ingen som helst kreativitet eller mod att göra något annorlunda.

Kanske kvinnor har förlorat kunskapen att laga mat. Vi behöver kvinnor som kan laga en duglig måltid och som inte är över fyrtio år gamla. Det är sjukt irriterande i alla fall. Kvinnor är de som har förstört matlagningen och kommit med alla sina dieter. Som går fram och tillbaka med hur effektiva dem egentligen är.

Det ser inte alls att vara på väg mot ett annat håll. Det är oerhört oroväckande att om man ska få bra mat så måste det vara ens mormor eller farmor som lagar. Det kvinnliga könet vill ha allt, men samtidigt vill de inte ge något tillbaka. Åtminståne laga oss män duglig mat för en gångs skull.

Inget jävla tjatande om att man inte tycker om det här och det här. Om vem som ska laga maten och konstant bråk. Jag blir väldigt trött på det hela. Så jag tänker gå min separata väg. Vi behandlar kvinnor dock som Jesus 2.0. Detta är inte hälsosamt såsom deras mat inte är hälsosam för den mentala hälsan.

Inte undra på att kvinnor har ångest nu förtiden. De behandlas som att de är speciella, men de vet ju om att de inte matchar deras självbild. Det är ganska självklart att man kommer ruttna inombords när ens personlighet accepteras oavsett.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in