• 1
  • 2
2021-02-16, 20:06
Medlem
Varenda bild man ser på kvinnor. Då är det någon avokadomacka, plocksallad, havre med yoghurt och bär. Glöm inte heller bort att äta ute varannan dag! Det finns ingen som helst kreativitet eller mod att göra något annorlunda.

Kanske kvinnor har förlorat kunskapen att laga mat. Vi behöver kvinnor som kan laga en duglig måltid och som inte är över fyrtio år gamla. Det är sjukt irriterande i alla fall. Kvinnor är de som har förstört matlagningen och kommit med alla sina dieter. Som går fram och tillbaka med hur effektiva dem egentligen är.

Det ser inte alls att vara på väg mot ett annat håll. Det är oerhört oroväckande att om man ska få bra mat så måste det vara ens mormor eller farmor som lagar. Det kvinnliga könet vill ha allt, men samtidigt vill de inte ge något tillbaka. Åtminståne laga oss män duglig mat för en gångs skull.

Inget jävla tjatande om att man inte tycker om det här och det här. Om vem som ska laga maten och konstant bråk. Jag blir väldigt trött på det hela. Så jag tänker gå min separata väg. Vi behandlar kvinnor dock som Jesus 2.0. Detta är inte hälsosamt såsom deras mat inte är hälsosam för den mentala hälsan.

Inte undra på att kvinnor har ångest nu förtiden. De behandlas som att de är speciella, men de vet ju om att de inte matchar deras självbild. Det är ganska självklart att man kommer ruttna inombords när ens personlighet accepteras oavsett.
Citera
2021-02-16, 20:12
Bannlyst
Kan kvinnor ens laga mat numera? Vart skulle dom ha lärt sig det i så fall?
Citera
2021-02-16, 20:14
Medlem
Pungpuckels avatar
60-70 talets mat var väl knappast något att hurra för, det ju då som dagens genomsnittliga farmor lärde sig att laga mat.
Kolla lite reklamfilmer därifrån, finns massor på Youtube.

Men absolut, kvinnor är generellt helt kassa i matväg enligt egen erfarenhet.
Energidryck kan dom öppna, på sin höjd.
Citera
2021-02-16, 20:19
Medlem
MrsChows avatar
Ja vi kvinnor ska väl knappast behöva laga mat. Det är väl mansgöra?
Citera
2021-02-16, 20:38
Medlem
Laureths avatar
Iom alla fabrikat som finns nuförtiden så uppstår väl inte möjligheten att lära sig på samma sätt som det gjorde förr. Absolut en tråkig utveckling, men det finns fortfarande mängder med unga damer som lär sig någorlunda iaf.
Citera
2021-02-16, 21:41
Medlem
Vonrecklinghausens avatar
Kan mycket väl handla om hur mycket tid man har att avsätta och huruvida ett visst matlagningsintresse finns med tanke på dagens valmöjligheter. Desto trevligare tycker jag det blir med en härlig sambo som man för jämnan gärna lagar mat åt eftersom han uppskattar det man kokar ihop
Citera
2021-02-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Kvinnor är de som har förstört matlagningen och kommit med alla sina dieter. Som går fram och tillbaka med hur effektiva dem egentligen är.

Det ser inte alls att vara på väg mot ett annat håll. Det är oerhört oroväckande att om man ska få bra mat så måste det vara ens mormor eller farmor som lagar. Det kvinnliga könet vill ha allt, men samtidigt vill de inte ge något tillbaka. Åtminståne laga oss män duglig mat för en gångs skull.

Inget jävla tjatande om att man inte tycker om det här och det här. Om vem som ska laga maten och konstant bråk. Jag blir väldigt trött på det hela. Så jag tänker gå min separata väg. Vi behandlar kvinnor dock som Jesus 2.0. Detta är inte hälsosamt såsom deras mat inte är hälsosam för den mentala hälsan.

Inte undra på att kvinnor har ångest nu förtiden. De behandlas som att de är speciella, men de vet ju om att de inte matchar deras självbild. Det är ganska självklart att man kommer ruttna inombords när ens personlighet accepteras oavsett.

Usch, stackare. Ja man hör verkligen att du ruttnat. Det skulle jag också göra om jag fick vända på ett salladsblad varje dag.
Det är bara EN sak du missat....ALLA kvinnor är inte så.
Jag har t ex aldrig gått på en enda diet av den enkla anledningen att min lilla hjärna förstått att man måste röra på påkarna för att kunna äta och dricka vad man vill utan att gå upp i vikt.

Jag är den som lagar all mat hemma, medan mannen efter jobbet kan njuta av sport på Tv:n. Det stör mig inte då det är öppen planlösning, vilket gör att även jag ser det som försiggår på Tv:n.

Jag ska tänka på dig nästa gång min man får matkoma efter en salivdrypande god middag
Senast redigerad av Mangelina 2021-02-16 kl. 22:55.
Citera
2021-02-18, 16:58
Medlem
Citat:
Varenda bild man ser på kvinnor. Då är det någon avokadomacka, plocksallad, havre med yoghurt och bär. Glöm inte heller bort att äta ute varannan dag! Det finns ingen som helst kreativitet eller mod att göra något annorlunda.

Kanske kvinnor har förlorat kunskapen att laga mat. Vi behöver kvinnor som kan laga en duglig måltid och som inte är över fyrtio år gamla. Det är sjukt irriterande i alla fall. Kvinnor är de som har förstört matlagningen och kommit med alla sina dieter. Som går fram och tillbaka med hur effektiva dem egentligen är.

Finns så klart ganska många unga kvinnor som är intresserade av matlagning, men sannolikt färre än på 50-talet då matlagningen naturligt föll på deras lott att ordna. Tycker det är synd att intresset för matlagning är så låg generellt, även hos unga män.

Att det är på det här viset märks ganska tydligt om man går in på lokal Ica-butik i valfri småstad. Extremt fattigt utbud av varor av hög kvalitet, och nästan alla varor är utbytta mot egna märken.
Citera
2021-02-19, 00:24
Medlem
Citat:

Håller med. Du får komma till Kina. Här kan din tjej erbjuda så mycket ris, nudlar, och dumplings som du kan drömma om.
Citera
2021-02-19, 00:37
Medlem
neuron-drones avatar
Alla äter ju så. Män med. Tror att de inte kan så bra. Och att de tycker det är enkelt med få ingredienser. De jag känner gör sådan vardagsmat. Sedan så får man lätt en vana och så äter man samma. Särskilt när det är kall mat.

Fast förr ska jag säga det var noll variation på macka så det har blivit bättre. Det var vanligare med hembakt men förutom det var det trist. Margarinåldern hade kommit så alla hade sådant. Sedan hade många bara ost hemma. Det var faktiskt billigt på den tiden. Kanske pastej eller billigaste prickigkorven utan vitlök.

Åt man cornflakes var det aldrig med tillsatt frukt. Bara med mjölk eller fil. Och massa socker.

Jag är mer förvånad att folk inte äter söndamiddag. Vardagsmaten ska ha massa sallad till och vara lyxig fast enkel. Söndamiddagen är samma som på vardagen. Det tycker jag är trist.

Vardagsmaten förr var inte så spännande, framförallt inga grönsaker. En bit kött eller fisk och potatis. Sedan var det inte mer. Folk la inte mycket pengar på mat. Det gör man idag. Då tyckte man tristess var OK. Så jag håller inte med om att maten är tristare nu. Men det som är trist är att man aldrig äter festmat nu.
Citera
2021-02-19, 05:14
Medlem
Ett hade ju varit att dejta en kvinna som är arab, de har fantastisk matkultur. Och inte för att dra alla över en kan här men alla arabiska/muslimska kvinnor är skitbra på att laga mat. De är helt tamam

Den svenska modellen av vad som ska på trallriken verkar vara lite utdaterad, eller uppdaterad, beror på hur man ser det.

Kanske det är så att den svenska mannens kostcirkel gör att männen mår dåligt? Bara en tes,
Det är ju faktiskt mer synd om snubbarna. Med handen på hjärtat, så är det verkligen så. Men snart är den där snubbiga snubben "tjejen ska laga maten, åå va dålig mat hon gör (mackor med avocado) slår med händerna i bordet och klampar med fötterna, borta. Det börjar bli rätt ute, tacksam för att tiden går, så machokulturen kan ta dig ett nackskott en gång för alla, För det är ju därför ni mår dåligt och dör som flugor så fort ni kommer upp i vuxen ålder. Killar/Män verkar också ha det rätt svårt i samhället. Ett hade verkligen varit att laga maten själv. Skita i att bry sig om vad tjejer äter. Vi skiter i vad du käkar, dö gärna innan mig, for all i care. Vi försökte säga att maten du käkar ger högt kolesterol. Det är liksom faktum, ingen teori. Bra mat ger sund kropp.

Dejta en arab, de lagar skitgodmat, ajt
Citera
2021-02-19, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastarder
Oj vilken skön nyhet det är att höra. Det svenska folket kommer upphöra att existera om drygt 100 år pga av svenska kvinnor. Den svenska kvinnan har knivhuggit den svenska mannen och lämnat honom för den arabiska/svarta mannen. Detta glädjer mig väldigt mycket då ni är ett äckligt jävla piss folk. Att vara svensk innebär att antingen vara en fjolla eller en äcklig arabknullad hor kvinna.

Mycket möjligt att det svenska folket kommer upphöra om 100. För det finns så få vettiga män här. Vi vill liksom inte ha barn med en som har sånna åsikter. Och det handlar om att vi är smartare än så.
Så mycket hat får "så dålig mat"

Klart vi kommer dö ut som folk om du/ni ska hålla på å bitcha helt tiden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här