2022-07-25, 09:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kash Patel kring Presidentens godkännande av 20.000 national guards den 4:e Januari.

Videointervju med Kas Patel kring mötet den 4:e Januari och varför man förberedde detta i så god tid.
https://www.bitchute.com/video/OkAo8awL9BWy/

Alla vet att Januari 6 kommittén är ytterligare en scam för att försöka sänka Trump.
FÖRHÖREN är till för räta ut frågetecken efter en attack emot USA, konstitutionen och Capital Building.

Men ditt nonsens om att det är en scam och när alla dessa förstahandsvittnen och bevisning bara pekar på en enda sak och att trumpen vill ha en kupp där han var sedan president.

Detta vet vi alla och därför Den Stora Bedövande Tystnaden uppstod, och sen praktiskt taget bara nonsens om 6:E Jan FÖRHÖREN.

Det berättar för oss alla även ni mindre intellektuella har förstått att det faktiskt var ett kupp försök.
Och detta berättar ni genom all nonsens som uppstod efter Tystnaden.
Och det jag älskar mest, det är att vi redan vet om Demokrater hade gjort ett liknande kuppförsök, så hade ni varit den mest sakliga i världen.

Och det bästa av allt, jag hade också varit saklig, det är så man skiljer agenda och vuxna människor som lever i verkligheten.
Citera
2022-07-25, 10:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Och det faktum att man inte åtalat Clapper, Brennan och fler som ljugit för kongressen det är du helt ok med ? Gigantiska avstånd på de tumstockarna.

Resultatet av denna J6 är ett stort skämt. Såg precis Liz Cheney som nu duckar att det finns ett möte med Presidenten, Chris Miller, Kash Patel, och trans-militären Milley samt fler vittnen och dokumentation som visar att Trump erbjöd 20.000 soldater den 4:e November men man tog ej emot dem.

Bannon är en liten tummetott, helt irrelevant och liknande tidigare case har inte ens tagits till domstol.

Du förstår visst inte detta. Denna 6:e Januari Clownshow är ju det som kommer ge Trump Preidentämbetet tillbaka. Det är öppet mål nu, man har blottat sig för allmänheten och denna vill inte ha häxjakter.
Jag har inga synpunkter på om Clapper och Brennan skulle åtalas, ifall åklagaren ansåg sig övertygande kunna bevisa att de ljugit för kongressen. Det är givetvis svårare att bevisa, än när Bannon ignorerade en supina, ett solklart "open shut case".

Till skillnad från dig så drivs jag inte av politisk övertygelse. Om Trump blir återvald (vilket jag inte tror, men inte utesluter) är det på grund av Bidens misslyckande, inget annat.
Citera
2022-07-25, 11:03
Medlem
Grontarskonts avatar
Borde inte Usa delas upp i en västlig, östligt och en del för övriga idioter i mitten?

Skulle förenkla mycket!
Citera
2022-07-25, 11:09
Bannlyst
Citat:
Kash Patel kring Presidentens godkännande av 20.000 national guards den 4:e Januari.

].
Han har ju nekat att skicka in relevanta dokument till Jan 6 kommittén. Inte heller suttit på en deposition med sin advokat närvarande. Inte heller varit edsvuren.

Finns det ett dekret eller ett pm som styrker hans påståenden? Om så, har de skickats till kommittén?
Om nej, har president Trump utövat executive privelege?
Om nej, har Kash Patel då fortfarande inte delat med sig av sitt vittnesmål?

i annat fall befarar jag att han levererar en cope mechanism eller försöker vilseleda arga vita män som ogillar att Donald Trumps kuppförsök misslyckades.
Citera
2022-07-25, 11:13
Bannlyst
Citat:
Historiskt ha två demokrater blivit dömda för "contempt of Congress" ingen av dem erhöll straff överhuvudtaget. Inget av casen gick ens till domstol.

Dessa var Obamas Eric Holder, och IRS Lois Lerner.

Är detta resultatet av J6 kommittén är detta ett skämt, precis som du.
Du är felinformerad.
Domare Amy Berman Jackson friade Eric holder.

Citat:
Jackson called the House contempt motion "entirely unnecessary" and said it was evident that she was considering the government's motion to lift her prior order. "Under those circumstances, the Court finds no basis to hold defendant in contempt," she wrote.

But the judge also said she saw no reason to allow the Justice Department to withhold unprivileged documents until the case was complete. She ordered those records turned over to the committee by Nov. 3, along with a log of the records claimed to be privileged.

Är allt du har att komma med, whataboutism från telegram kanaler som handmatar lögner till er arga vita män som är rädda för att Trump skall åka in i finkan?
Citera
2022-07-25, 11:20
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
FÖRHÖREN är till för räta ut frågetecken efter en attack emot USA, konstitutionen och Capital Building.

Nej, förhören är bara till för att försöka att i efterhand få det att framstå som att det var ett "kuppförsök" genom att plocka fram de "bevis" och vittnen som kan få demokraternas version av händelsen som trovärdig, man väljer givetvis inte att ta med sådana bevis och vittnen som kan visa på vad som hände i verkligheten eller som är till president Donald Trumps fördel.

Det är en cirkus utan dess like som endast tillfredsställer er som är desillusionerade och fast i ert TDS, ni har ju inga större krav på objektivitet och kvalitet heller.

Citat:
Men ditt nonsens om att det är en scam och när alla dessa förstahandsvittnen och bevisning bara pekar på en enda sak och att trumpen vill ha en kupp där han var sedan president.

Detta vet vi alla och därför Den Stora Bedövande Tystnaden uppstod, och sen praktiskt taget bara nonsens om 6:E Jan FÖRHÖREN.

Det berättar för oss alla även ni mindre intellektuella har förstått att det faktiskt var ett kupp försök.
Och detta berättar ni genom all nonsens som uppstod efter Tystnaden.
Och det jag älskar mest, det är att vi redan vet om Demokrater hade gjort ett liknande kuppförsök, så hade ni varit den mest sakliga i världen.

Och det bästa av allt, jag hade också varit saklig, det är så man skiljer agenda och vuxna människor som lever i verkligheten.

Den stora bedövande tystnaden som du tjatar om berättar nog istället att de allra flesta inte bryr sig nämnvärt om denna clown-show som 6th January Committee erbjuder, det enda som är underhållande är er besatthet av spektaklet, med grav TDS försöker ni övertyga er själva om att det var ett "kuppförsök" och fortsätter med meningslöst ältande av samma argument.
Citera
2022-07-25, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Nej,
Den stora bedövande tystnaden som du tjatar om berättar nog istället att de allra flesta inte bryr sig nämnvärt om denna clown-show som 6th January Committee erbjuder, det enda som är underhållande är er besatthet av spektaklet, med grav TDS försöker ni övertyga er själva om att det var ett "kuppförsök" och fortsätter med meningslöst ältande av samma argument.
Jag börjar tro att de flesta Jan 6kritiker här inte ens ser /har sett en summering på de hearings de är så starkt kritiska emot.
har jag rätt eller fel?
Senast redigerad av seppolundgren 2022-07-25 kl. 13:50.
Citera
2022-07-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag börjar tro att de flesta Jan 6kritiker här inte ens ser /har sett en summering på de hearings de är så starkt kritiska emot.
har jag rätt eller fel?
Det stämmer nog ganska bra. Jag t ex har inte sett en sekund av spektaklet. Däremot följde jag TV-sändningarna av Trumps impeachment 1 och lärde mig där vad Adam Schiff och co gick för.
Citera
2022-07-25, 17:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Nej, förhören är bara till för att försöka att i efterhand få det att framstå som att det var ett "kuppförsök" genom att plocka fram de "bevis" och vittnen som kan få demokraternas version av händelsen som trovärdig, man väljer givetvis inte att ta med sådana bevis och vittnen som kan visa på vad som hände i verkligheten eller som är till president Donald Trumps fördel.

Det är en cirkus utan dess like som endast tillfredsställer er som är desillusionerade och fast i ert TDS, ni har ju inga större krav på objektivitet och kvalitet heller.

Du verkar inte än fattat detta är ett FÖRHÖR och ta reda på som hände i attacken emot USA, konstitutionen och Capital Building.

Den Stora Bedövande Tystnaden, den berättar när ni alla insåg detta var ett kuppförsök.
Och sen har du skrivit nonsens som detta och vägrat ta in allt i FÖRHÖREN.

Och vi alla vet hur det hade låtit om skon suttit på andra foten, och då hade jag hållit med då det är det enda sakliga riktiga.
PRECIS SOM NU!!!!

Men skriv gärna mer nonsens om FÖRHÖREN, för det berättar bara en enda sak att ni redan vet det var ett statskuppsförsök.
Citera
2022-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Tråden handlar om trumpens kuppförsök och FÖRHÖREN som följde efter attacken emot USA, konstitutionen och Capital Building.

Och vi står här igen med någon tror nonsens och börja prata om annat ändrar faktumet vi alla vet om att trumpen försökte göra en statskupp.
Menar du klarar inte ens av att övertyga dig själv, hur ska du klara övertyga andra med nonsens och whataboutism.
DU säger precis INGENTING med nonsens, vill du försöka igen?
Det är fortfarande ett FÖRHÖR och vad ska ditt nonsens du skrev här berätta om förstahandsvittnen och bevis?
Och vad ska ändra sig för trumpens kuppförsök och genom inte diskutera förstahandsvittnen eller bevis?

Ditt nonsens berättar du redan vet om att trumpen gjorde ett kuppförsök.
Men och andra sidan det lärde vi oss alla att ni förstod efter Den Stora Bedövande Tystnaden och det nonsens som följt 6:e jan.
Vi alla vet redan om att ni vet om att trumpen är orsaken till kuppförsöket, och ditt nonsens ändrar inte sakligheten, förstahandsvittnen eller bevisn
ing.

Så mer nonsens som svar är det enda jag förvänta mig, för saklighet om 6:e Jan FÖRHÖREN mäktar du inte med längre och uppenbarligen också.

1. Ifall du tycker att en planstormning är allvarligt så sker det "kupper" och "hot mot konsitutionen" flera gånger i månaden i fotbollens värld.

2. Ännu har 6 januari kommitten inte bevisat något annat än att den primärt avser att försöka förtala Mr. Trump.

3. Ifall du känner dig bedövad av tystnaden så beror den på att andra skribenter ägnat sig åt annat. Det är inte någon form av ondskefullt "silent treatment" av konspiratiosanhängare till 6 januari kuppen.

4. Färdigflashbackat!
Citera
2022-07-25, 18:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det stämmer nog ganska bra. Jag t ex har inte sett en sekund av spektaklet. Däremot följde jag TV-sändningarna av Trumps impeachment 1 och lärde mig där vad Adam Schiff och co gick för.

....Liksom de flesta amerikaner. Dramatisk nedgång redan efter ett par dagar.

Vad många vänsterblivna inte förstår är att medelamerikanen efter Impeachment 1 & 2, Ukraina och annat man kom dragandes med är trötta på Demokraters försök att kasta Trump framför bussen (utan att lyckas skall tilläggas). Alla vet att han är totalt genomlyst och oskyldig. Oavsett vad man tycker om Trump som person.
Detta spelar naturligtvis Trump i händerna. Med ett framgångsrikt midterms är han så gott som garanterad vinst om han ställer upp. Från November kommer blåslampan att riktas mot alla de som försökt med dessa uppenbara halmgubbar, med skillnaden att det nu är riktiga brott som begåtts.
Citera
2022-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
....Liksom de flesta amerikaner. Dramatisk nedgång redan efter ett par dagar.

Vad många vänsterblivna inte förstår är att medelamerikanen efter Impeachment 1 & 2, Ukraina och annat man kom dragandes med är trötta på Demokraters försök att kasta Trump framför bussen (utan att lyckas skall tilläggas). Alla vet att han är totalt genomlyst och oskyldig. Oavsett vad man tycker om Trump som person.
Detta spelar naturligtvis Trump i händerna. Med ett framgångsrikt midterms är han så gott som garanterad vinst om han ställer upp. Från November kommer blåslampan att riktas mot alla de som försökt med dessa uppenbara halmgubbar, med skillnaden att det nu är riktiga brott som begåtts.
Jag antar att när republikanerna tar över komitteen kommer vi att få mer klarhet i FBIs och i synnerhet Rey Epps förehavanden. Vidare kommer övervakningsfilmerna att släppas och Pelosi kommer att tvingas förklara varför hon tackade nig till Trumps erbjudande om nationalgarde. kommer jag att se en sammanfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in