2021-09-08, 21:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jag kan verkligen inte förstå hur någon enda person räddades av att den obeväpnade kvinnan Babbit blev avrättad. Men du verkar förtå det på ett mycket underligt sätt. Det är okej. Jag tror inte jag kan övertyga dig om att hon var ofarlig och förtjänade att få leva. Du tror ju på fullaste allvar att hon var där för att hänga Pence och våldta Occacional Cortex.

Ingen har vare sig blivit dömd eller åtalad för någon "avrättning". Håll känslorna i styr i stället för att skriva ner allt här.

Men, varför ville mobben komma in genom just den dörren? Och vad tror du personerna som slog sönder rutorna på dörren tänkte göra när dom kom in?
Citera
2021-09-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ingen har vare sig blivit dömd eller åtalad för någon "avrättning". Håll känslorna i styr i stället för att skriva ner allt här.

Men, varför ville mobben komma in genom just den dörren? Och vad tror du personerna som slog sönder rutorna på dörren tänkte göra när dom kom in?

Det är ju tragikomiskt att de som normalt alltid försvarar både polisers och aggressiva, semiutomatic-vapenbaxande vigilantisters rätt att skjuta för att döda så fort någon kastat en tomat i deras åsyn eller inte lydde genast (och detta vare sig det inträffade i Detroit, Minneapolis, Florida eller Kenosia) nu förfasar sig över att några av de hårt trängda poliser som försvarade Capitolium mot en ursiinnig mobb agerade utifrån något av samma rätt att skjuta för att hejda attacken.

Lägg George Floyd eller Dante Wright, och hur högertrollen ser på polisens agerande där, intill krokodiltårarna över den här kvinnan som blev skjuten när hon som del av ett väpnat upplopp trängde sig in i Capitolium. Syntax Error, nån?
Citera
2021-09-09, 04:20
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister

Precis det de gjorde när de kommit in. Ta selfies och hänga med schamanen.
Citera
2021-09-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är ju tragikomiskt att de som normalt alltid försvarar både polisers och aggressiva, semiutomatic-vapenbaxande vigilantisters rätt att skjuta för att döda så fort någon kastat en tomat i deras åsyn eller inte lydde genast (och detta vare sig det inträffade i Detroit, Minneapolis, Florida eller Kenosia) nu förfasar sig över att några av de hårt trängda poliser som försvarade Capitolium mot en ursiinnig mobb agerade utifrån något av samma rätt att skjuta för att hejda attacken.

Lägg George Floyd eller Dante Wright, och hur högertrollen ser på polisens agerande där, intill krokodiltårarna över den här kvinnan som blev skjuten när hon som del av ett väpnat upplopp trängde sig in i Capitolium. Syntax Error, nån?
Man vet givetvis hur allvarlig attacken i grunden var när lagstiftarna fick fly hals över huvud då pöbeln i fullt raseri slog sig fram i korridorerna och lämnade förödelse på byggnad och inredning i miljonklassen efter sig. Då gäller det att reflexmässigt förminska attacken eftersom Trump bevisligen var en del i att den skedde, och psykopaten Trump tillika mästaren i att manipulera måste ju försvaras in i kaklet av många. Alltför många är tyvärr manipulerade i sitt tänk utan att kanske inse det fullt ut.
Men agerandet av rättsväsendet visar ju på hur allvarligt man tar på attacken från extremisthögern.
Citera
2021-09-09, 08:48
Medlem
Citat:

De skadade alltså över 150 poliser för att få hänga med shamanen?
Citera
2021-09-09, 08:50
Medlem
Citat:

Eller slå sönder möbler och annan inredning, stjäla lösa föremål så som talarpulpeter, ta sig in i, och filma av, ledamöternas datorer, pärmar och annat i kongressalen, skita på golv och i korridorer, skitna ner i byggnaden samt jaga efter ledamöterna med strypsnaror i händerna. Där man på grund av många polisers tappra arbete inte fick tag på dem man letade efter och hade för avsikt att hänga, som Mike Pence och Pelosi.

Eller menar du att det inte låg något i det man skanderade typ ”hang Mike Pence”, för då kanske vi inte heller skall ta ”stop the steal” och ”Trump won” för något som denna pöbeln egentligen tror på. Så hur skall du ha det, antingen betyder de aggressiva talkörerna att de menar vad de skriker, eller så är det bara propaganda, utan innehåll, som de gapar för att känna dig sig betydelsefulla.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-09-09 kl. 08:57.
Citera
2021-09-09, 09:37
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Eller slå sönder möbler och annan inredning, stjäla lösa föremål så som talarpulpeter, ta sig in i, och filma av, ledamöternas datorer, pärmar och annat i kongressalen, skita på golv och i korridorer, skitna ner i byggnaden samt jaga efter ledamöterna med strypsnaror i händerna. Där man på grund av många polisers tappra arbete inte fick tag på dem man letade efter och hade för avsikt att hänga, som Mike Pence och Pelosi.

Eller menar du att det inte låg något i det man skanderade typ ”hang Mike Pence”, för då kanske vi inte heller skall ta ”stop the steal” och ”Trump won” för något som denna pöbeln egentligen tror på. Så hur skall du ha det, antingen betyder de aggressiva talkörerna att de menar vad de skriker, eller så är det bara propaganda, utan innehåll, som de gapar för att känna dig sig betydelsefulla.
Dina frammanade fantasier om den blodiga statskuppen står i skarp kontrast mot de åtal som hittills väckts. Det verkar mest handla om just "tresspassing". Gör inte detta faktum att du börjar ifrågasätta din snedvridna verklighetsuppfattning något?
Citera
2021-09-09, 09:42
Medlem
Citat:
Dina frammanade fantasier om den blodiga statskuppen står i skarp kontrast mot de åtal som hittills väckts. Det verkar mest handla om just "tresspassing". Gör inte detta faktum att du börjar ifrågasätta din snedvridna verklighetsuppfattning något?

domen mot shamanen skulle komma i mitten av november och han är en av de första så vi får väl vänta och se, 150 poliser skadades och mycket förstördes i huset och tvättning av bajs som smetats ut kostar ju så en del blir väl skadeståndsskyldiga, var fan kleta bajs?
Citera
2021-09-09, 10:27
Medlem
Citat:

Du är en glädje för alla oss andra! Du blottar din okunskap gång efter annan på ett sätt som lockar fram återkommande skratt, hos oss som läser dina inlägg. Frågan är bara om du själv förstår humorn i det du skriver.

Självklart så har de domar som hittills avkunnats varit av det milda slaget och huvudsakligen avkunnats för ”misdemeanous”. Småbrott tar kortare tid att utreda och tills dom faller och allvarligare brott tar vanligen betydligt längre tid.

Om du verkligen vill fördjupa dig i vilka brott de som stormade Kapitolium anklagas för, och vilka påföljder som kan förväntas, så kan du granska denna sida;

https://en.wikipedia.org/wiki/Crimin...Capitol_attack

Jag har exempelvis mycket svårt att tro att straffet endast blir lite smäll på fingrarna för nedanstående två våldsverkare;

”Two men were arrested and charged with nine counts that include assault with a deadly weapon against a D.C. Metropolitan Police officer and two U.S. Capitol Police officers, including Brian Sicknick. Court records show that the men, who had grown up together in New Jersey allegedly worked together to spray the officers with a toxic chemical that temporarily blinded them.”

Tror snarare vi pratar om minst 20 år i fängelse, kanske till och med längre.

Men fortsätt du gärna att glädja oss med dina inlägg som bara påvisar att du inte förstått någonting av det som hände den 6/1. Det glädjer den mörka humorn inom oss alla.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-09-09 kl. 10:33.
Citera
2021-09-09, 10:33
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du är en glädje för alla oss andra! Du blottar din okunskap gång efter annan på ett sätt som lockar fram återkommande skratt hos oss som läser dina inlägg. Frågan är bara om du själv förstår humorn i det du skriver.

Självklart så har de domar som hittills avkunnats varit av det milda slaget och huvudsakligen avkunnats för ”misdemeanous”. Småbrott tar kortare tid att utreda och tills dom faller och allvarligare brott tar vanligen betydligt längre tid.

Om du verkligen vill fördjupa dig på vilka brott de som stormade Kapitolium anklagas för, och vilka påföljder som kan förväntas, så kan du granska denna sida;

https://en.wikipedia.org/wiki/Crimin...Capitol_attack

Jag har exempelvis mycket svårt att tro att straffet endast blir lite smäll på fingrarna för nedanstående två våldsverkare;

”Two men were arrested and charged with nine counts that include assault with a deadly weapon against a D.C. Metropolitan Police officer and two U.S. Capitol Police officers, including Brian Sicknick. Court records show that the men, who had grown up together in New Jersey allegedly worked together to spray the officers with a toxic chemical that temporarily blinded them.”

Tror snarare vi pratar om minst 20 år i fängelse, kanske till och med längre.

Men fortsätt du gärna att glädja oss med dina inlägg som bara påvisar att du inte förstått någonting av det som hände den 6/1. Det glädjer den mörka humorn inom oss alla.
Aha, allt det där som ska komma i framtiden. Då förstår jag. Vilken dag som helst nu, kommer åtalen om terrorism och mord på de femtioelva poliserna som avrättades mitt på ljusa dan...
Citera
2021-09-09, 10:49
Medlem
Citat:
Aha, allt det där som ska komma i framtiden. Då förstår jag. Vilken dag som helst nu, kommer åtalen om terrorism och mord på de femtioelva poliserna som avrättades mitt på ljusa dan...

Nu är du så där humoristiskt rolig igen utan att förstå det själv (jämför tex tiden att bevisa valfusk).

De totalt 683 åtalen utreds ett i taget av ansvariga utredare. Det är inte hur snabbt något utreds som premieras utan hur noggrant. Utredningarna har nu pågått ca 6-8 månader beroende på när arresteringarna skedde. Det är väldigt kort tid för den typ av allvarliga brott som begicks den 6/1.

Det brukar alltid finnas en klockren korrelation mellan hur allvarliga brotten är och hur lång utredningstiden är. Enkelt uttryckt ju längre straff ju längre utredningstid. Det är just därför du nu ser korta straff på ”småbuset” och att dessa domar kommer först. Med tiden kommer straffen att bli längre och längre.

Men fortsätt du att skriva dina humoristiska inlägg. Det är nästan så att man tror det är satir, är det det?

Ps! Du brydde dig inte om att läsa på i faktan jag länkade, utan svarade bara men känslor? Eller hur!
Senast redigerad av Master.Palm 2021-09-09 kl. 11:01.
Citera
2021-09-09, 13:29
Bannlyst
Citat:
Lite som valfusk? Där en audit ska pågå i oändlighet.
Snart snart säger hunden och inbillar sig att det finns en deadline för rättvisa.
Jag bryr mig inte alls om någon i sekten tillbringar 2 år till i en cell.
Faktum är att det ger mig glädje.
Jag bryr mig heller inte om hela Jan 6 attacken var en false flag.
Faktum är att det ger mig glädje att se det republikanska partiet gå under.

Framtiden ser inte ljus ut för magasekten
Inte ens för de med pissfärgat hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in