2021-02-19, 12:12
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa.beta.omega
Kan du visa var/hur detta påstådda "krav" framförs? Bara så du inte argumenterar mot en halmgubbe.

Halmgubbetjatet börjar bli lika tröttsamt som whataboutismen.

Men det är ju uppenbart att SD genom förespråkande av sin speciella version av sk ”yttrandefrihet” endast vill skapa legitimitet för sin egen nätmobb.

Samtidigt som de själva inte tål kritik från andra utan i princip ropar på mer eller mindre indirekt
censur eller omdirigering av det offentliga samtalet så fort någon kritiserar deras politik, deras metoder och deras historia.

De senaste mycket tydliga exemplet är ju reaktionerna på Hultqvist utspel i Dala-Demokraten. Eller varför inte ilskan över Patrik Oksanens kritik genom åren vad gäller deras skumma rysskopplingar.

SD är partiet som gör allt för att undkomma kritik och tysta kritiker. Sakligt bemötande av kritiken är de ju sämre på.
Citera
2021-02-19, 12:20
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Men det är ju uppenbart att SD genom förespråkande av sin speciella version av sk ”yttrandefrihet” endast vill skapa legitimitet för sin egen nätmobb.

Vad som är "uppenbart" i din egen föreställningsvärld är ändå inte nödvändigtvis samma sak som verkligheten.

Kan du precisera vilken "speciell version" du hänvisar till, konkret?

Citat:
Samtidigt som de själva inte tål kritik från andra utan i princip ropar på mer eller mindre indirekt
censur eller omdirigering av det offentliga samtalet så fort någon kritiserar deras politik, deras metoder och deras historia.

Kan du konkretisera vilka "rop på cencur" som har gjorts? Observera, att någon invänder mot någon annans påståenden är inte detsamma som att någon vill förbjuda det.
Citera
2021-02-19, 12:27
Bannlyst
Vad är det för värdelösa forskare som slutar yttra sig för lite kritik på internet?

Och så går dom ut i kvällstidningarna och gråter ut om hatet på internet.

Jag tror faktiskt inte att Sverige i framtiden kan få hålla i Nobelpriset.

Den svenska vetenskapsakademin har blivit blivit allt för infiltrerad av gråtmilda idioter och politiskt korrekthet.

Men inte nog med det. Att ge universitets status på alla jävla högskolor. Örebro Universitet.

Jag nämnde bara ett universitet, men det var från detta som tidigare statsminister Göran Person fick en doktorshatt i medicin.
Citera
2021-02-19, 12:34
Medlem
FieryBirds avatar
Citat:
Det är som vi redan konstaterat skillnad på yttrandefrihet på riktigt och på den kapade version av begreppet som SD lanserar och som tycks innebära rätten att hota andra och rätten att planera brott.

Inom ramen för rättsstaten finns inga goda anledningar att hota folk på nätet. Men det är möjligt att SD vill kapa rättsstaten också. I så fall är det riktigt illa må jag säga.
Problemet är ju att det är skillnad på "yttrandefrihet på riktigt" och vad Sverige har. Personligen anser jag inte att vi har yttrandefrihet i och med att vi har HMF-lagstiftningen som begränsar vad jag får säga om saker jag ogillar.
Jag är en stark förespråkare av USA:s modell här, dvs att mer eller mindre allt ska vara tillåtet förutom regelrätta hot samt förtal baserat på lögn.
Nu har jag inte varit inne på judepartiet SDs sida så jag vet inte vilka "hot" som framförts där men jag kan inte tänka mig att de varit särskillt allvarliga med tanke på att det inte har blivit en polissak av det.
Citera
2021-02-19, 12:47
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa.beta.omega
Vad som är "uppenbart" i din egen föreställningsvärld är ändå inte nödvändigtvis samma sak som verkligheten.

Kan du precisera vilken "speciell version" du hänvisar till, konkret?

Kan du konkretisera vilka "rop på cencur" som har gjorts? Observera, att någon invänder mot någon annans påståenden är inte detsamma som att någon vill förbjuda det.

Läs tråden så ser du vilken version jag åsyftar. SDs taktik att låta sig försvaras av en mobb av anonyma hatare är ju även tydligt i just den här tråden. SD är fegisar som bygger sin agenda genom anonymt näthat och kallar Patrik Oksanen för fetto i brist på bättre argument.

SD och deras åsikter företräds av en mobb av hatare på den här typen av anonyma nätforum. Eller hatare i anonyma kommentarsfält på andra sociala media. Det är till dessas försvar SD rycker ut när de snackar yttrandefrihet, inte till någon annans. Det här är fakta som tål att upprepas tills de går in.

SD bemöter för övrigt aldrig kritik som andra politiska partier. De springer till mamma och gråter för att folk är dumma mot dem, dessutom sker det öppet i SVT på bästa sändningstid.
Senast redigerad av Yayoi 2021-02-19 kl. 12:50.
Citera
2021-02-19, 12:58
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Läs tråden så ser du vilken version jag åsyftar.

Så det finns alltså ingen konkret "version" som du kan redogöra för. Men, jag kan förstå att det känns bättre att slåss mot egentillverkade halmgubbar

Citat:
SDs taktik att låta sig försvaras av en mobb av anonyma hatare är ju även tydligt i just den här tråden.

Jag antar ju att du är medveten om vilket vansinnigt påstående du gör nu. På vilket sätt skulle något riksdagsparti kunna styra vad random människor skriver på ett forum?
Citera
2021-02-19, 13:10
Medlem
Yayois avatar
Jimmie Åkesson och SD ”brydde” sig om ”yttrandefriheten” i samband med händelserna i USA när kriminella anstiftare, hatare och uppviglare slängdes ut från digitala plattformar och i Sverige när SwebbTV slängdes ut från youtube för att de bröt mot avtalsvillkoren.

Om den begränsade yttrandefriheten i Kina, Myanmar, Belarus och Ryssland bryr sig Jimmie Åkesson och SD däremot inte ett smack.
Citera
2021-02-19, 13:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jimmie Åkesson och SD ”brydde” sig om ”yttrandefriheten” i samband med händelserna i USA när kriminella anstiftare, hatare och uppviglare slängdes ut från digitala plattformar och i Sverige när SwebbTV slängdes ut från youtube för att de bröt mot avtalsvillkoren.

Om den begränsade yttrandefriheten i Kina, Myanmar, Belarus och Ryssland bryr sig Jimmie Åkesson och SD däremot inte ett smack.
Nu är det väl främst svenska frågor som skall hanteras av svenska politiker. Jag vill hellre att svenska politiker tar tag i frågor som berör svenska skattebetalare, som ju är politikernas uppdragsgivare.

ps.
Bara det att du skriver "Belarus" påvisar vilken jävla pajas du är.
Citera
2021-02-19, 13:21
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu är det väl främst svenska frågor som skall hanteras av svenska politiker. Jag vill hellre att svenska politiker tar tag i frågor som berör svenska skattebetalare, som ju är politikernas uppdragsgivare.

ps.
Bara det att du skriver "Belarus" påvisar vilken jävla pajas du är.

Som jag skrev i det här inlägget så är hen bara en nyligt aktiverad ZOG-propagandist som ska förespråka den nya linjen om "tonen" och att svartmåla och utmåla sin motståndare som rent ondskefull. Att ens ifrågasätta rådande politiska paradigm ska på något sätt bli att "hota demokratin". En direkt import från USA, där demokraterna och media betedde sig så mot Trump under flera år.

Exempel från idag, moralpanik över att Åkesson över huvud taget kan ha mage att påstå att folk från vilt främmande regioner kan vara en "kulturell belastning"! Det här är 100% spelad upprördhet - skapad ovanifrån på något sätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare
Senast redigerad av Guillounism 2021-02-19 kl. 13:34.
Citera
2021-02-19, 13:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Läs tråden så ser du vilken version jag åsyftar. SDs taktik att låta sig försvaras av en mobb av anonyma hatare är ju även tydligt i just den här tråden. SD är fegisar som bygger sin agenda genom anonymt näthat och kallar Patrik Oksanen för fetto i brist på bättre argument.

SD och deras åsikter företräds av en mobb av hatare på den här typen av anonyma nätforum. Eller hatare i anonyma kommentarsfält på andra sociala media. Det är till dessas försvar SD rycker ut när de snackar yttrandefrihet, inte till någon annans. Det här är fakta som tål att upprepas tills de går in.

SD bemöter för övrigt aldrig kritik som andra politiska partier. De springer till mamma och gråter för att folk är dumma mot dem, dessutom sker det öppet i SVT på bästa sändningstid.
Du framstår själv som väldigt anonym & hata verkar du också göra.
Citera
2021-02-19, 13:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Intressant, får jag fråga lite om den mobben? Vilka består denna mobb av? Är det medlemmar i det partiet, är det ryska trollfabriker eller exakt vilka? Räknas jag och andra Oksanen-kritiker till denna mobb, fast många av oss kanske inte är medlemmar eller ens röstar på det partiet?

Citat:

På vilket sätt är SD sämre på att hantera kritik riktat mot sig än andra partier? Jag har bedömt svensk politik under rätt många år och jag kan inte skönja någon sådan tendens.

Det som SD-ledningen däremot verkar ha svårt att hantera är den partiinterna debatten, men det är ju deras ensak.

Citat:
De senaste mycket tydliga exemplet är ju reaktionerna på Hultqvist utspel i Dala-Demokraten. Eller varför inte ilskan över Patrik Oksanens kritik genom åren vad gäller deras skumma rysskopplingar.

Hade SD gjort samma utspel mot Hultqvist hade SAP börjat bröla om nazismen, fascismen etc. Det är ju heller inte första gången som Sverigedemokraterna framställs som djur. Östersunds-Posten gjorde för några år sedan en teckning där en våldtäktsanklagad kurd sprutade giftgas på Åkesson föreställande en kackerlacka. Men jag tippar på att du tycker att detta är saklig kritik av partiet.

Jag har aldrig upplevt att ett parti har utsatts för så mycket hat och hot som just Sverigedemokraterna, och med tanke på hur de har bemötts har de ändå varit extremt måttfulla i sina motbemötande.

Vilka skumma rysskopplingar har SD? Det där är ju rent trams. Tvärtom, det är snarare SD och dess politik som är minst gynnsam för Ryssland SD är det enda parti som har krävt att Sverige har en försvarsnivå liknande den som fanns under kalla kriget. Samtliga övriga sju partier har i princip avvecklat det svenska försvaret förutom att Wallenbergarna ska få sälja en handfull JAS-plan.

Citat:
SD är partiet som gör allt för att undkomma kritik och tysta kritiker. Sakligt bemötande av kritiken är de ju sämre på.

Du hänvisar till någon slags mystiskt nätmobb som tydligen ska finnas, men du eller någon annan har ju inte påvisat att den om den nu finns stå under Åkessons kommando. Tvärtom har ju Åkesson vid upprepade tillfällen sagt att hot och hat inte ska finnas och de medlemmar som blir påkomna med detta ska uteslutas.
Citera
2021-02-19, 14:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Brydde sig S eller C om det? Annars är det ganska obsolet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in