• 1
  • 2
2006-05-22, 18:29
Medlem
Gick på lokala kiosken och skulle köpa en Göteborgs Rapé portion, som vanligt. vad jag märkte när jag kom ut var att jag hade köpt Göteborgs Rapé Lingon. Vad fan, tänkte jag. Tänkte en sekund på att gå in och byta, men samtidigt vill man ju prova det mesta. Sagt och gjort, la in en jäkel. Och det var ju svingott! Mer kärringsnus än såhär blir det nog inte, men det ger jag blanka fan i.
Smakar inte lingon tycker jag, utan nåt sorts godis, typ hallon eller så.

Tveksamt dock om jag inte kommer gå tillbaka till det gamla vanliga, only time will tell.

Ville bara upplysa personer som kan vara intresserade av detta om att det finns.
Citera
2006-05-22, 18:30
Medlem
Sun Rulers avatar
Nu snusar jag inte själv men två av polarna jag hängde med i helgen har gått över till just denna lingonsnus, de gillar den skarpt.
Citera
2006-05-22, 18:39
Medlem
Uno!s avatar
haha ja det låter ju lite mesigt, men bara för det ska jag testa det

OT(?): Någon som vet vad som hände med general lingon eller vad det var? Man fick ju med en smakdosa med 8 blöjor i när man köpte vanliga portion förut
Citera
2006-05-22, 18:40
Medlem
Bloodhounds avatar
Tja, alla "smaksnus" är ju lite godisfeeling över. Jag tycker faktiskt det är gott att snusa en Skruf tranbär då och då för att byta av från mina vanliga General och vanlig Skruf.
Citera
2006-05-23, 00:28
Medlem
DunderKs avatar
Jag har en polare som var med i en "snus-panel", dom skulle provsnusa två olika sorters rapé under en period, en godis och en citron.

Rekomenderas verkligen inte, värsta snuset(lr vad man skall kalla d) jag smakat!

blä
Citera
2006-05-23, 14:38
Medlem
dumkopfs avatar
Är det bara jag som tycker att vanliga rapé smakar väldigt fruktigt och sött om man jämför med t.ex General och grov?
Citera
2006-05-23, 14:45
Bannlyst
Pris ?
Tillgänlighet ?
Citera
2006-05-23, 14:46
Medlem
Anemis avatar
Rapé smakar te.
Citera
2006-05-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHF_Miran
Pris ?
Tillgänlighet ?
Min kostade 27 spänn. Vet inte hur många butiker som har det än, lär ju vara relativt nytt.
Citera
2006-05-23, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Är det bara jag som tycker att vanliga rapé smakar väldigt fruktigt och sött om man jämför med t.ex General och grov?

Jo visst, det smakar ju inte som "riktigt" snus.

Men lingon kan vara värt att prova, åtminstone en gån.
Citera
2006-05-23, 21:31
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Tja, alla "smaksnus" är ju lite godisfeeling över. Jag tycker faktiskt det är gott att snusa en Skruf tranbär då och då för att byta av från mina vanliga General och vanlig Skruf.

Smakar ju bränd hallonsylt :P
Citera
2006-05-23, 21:34
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound

Det är samma för mig. Tranbär är bra att varva med ibland.
Men det var som fan, Rapé Lingon! Måste kolla om det finns att köpa i stan i morgon.

Tack för infon, Virtuoso!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in