• 1
  • 2
2021-02-13, 16:31
Medlem
Jag har 237gb hd plats och bara 27bg kvar.

Det ända jag har installerat är ett spel, pubg. Vilket absolut inte tar upp över 200gb.

Så vad är det som tar sån plats? jag hittar inget.. är det operativsystemet eller?
Citera
2021-02-13, 16:33
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222

Det ända jag har installerat är ett spel, pubg. Vilket absolut inte tar upp över 200gb.

Så vad är det som tar sån plats? jag hittar inget.. är det operativsystemet eller?

Ja du kan ju börja med att säga vad för operativsystem du har? Du ger ingen information alls haha
Citera
2021-02-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Ja du kan ju börja med att säga vad för operativsystem du har? Du ger ingen information alls haha
sorry, är lite okunnig.

Jag har windows 10(tror jag) det följde med datorn, som jag köpte för 3.5 år sedan.
Citera
2021-02-13, 16:41
Medlem
Öppna en win explorer (windowsknappen och e), gå till tex C och sök efter file:huge och sen file:gigantic så ser du vilka stora filer du har
Citera
2021-02-13, 16:42
Medlem
snoamers avatar
Citat:
sorry, är lite okunnig.

Jag har windows 10(tror jag) det följde med datorn, som jag köpte för 3.5 år sedan.

Wipea och installera om datorn. Troligen har du fått hem något skit som ligger och tar plats.

Min erfarenhet är att är man inte 100 % kunnig med sin dator är det lätt hänt att man fått hem något skit även om man anser sig veta vad man gör.

Jag vet vad jag gör på min dator men ändå lyckas det slinka ner en extra 2 gb, 5 gb på nedladdningar uppdateringar och allt annat skit som jag missar. Det läggs på efter några år och ligger gömda i systemmapparna.

Jag fräschar alltid upp min dator efter 2 år
Citera
2021-02-13, 16:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag gissar att det är gamla uppdateringsfiler för windows som äter hårddisk.
Jag hade liknande problem tidigare men googlade på det och fick tips att tanka hem ett program som letade upp alla stora filer, många av dessa var just uppdateringsfiler som var enorma.

Googla så löser du det. Har för mig att jag hittade det på windows egen supportsida.
Citera
2021-02-13, 16:50
Medlem
Mullrets avatar
Töm papperskorgen. Den i datorn alltså.
Citera
2021-02-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag gissar att det är gamla uppdateringsfiler för windows som äter hårddisk.
Jag hade liknande problem tidigare men googlade på det och fick tips att tanka hem ett program som letade upp alla stora filer, många av dessa var just uppdateringsfiler som var enorma.

Googla så löser du det. Har för mig att jag hittade det på windows egen supportsida.

googlade, står att jag har 141gb appar. Men det ser verkligen inte ut som det, på listan där jag kan avinstallera. Den största är 400mb..
Citera
2021-02-13, 16:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Ett bra verktyg för att får fram information - https://www.jam-software.com/treesize_free
Citera
2021-02-13, 16:55
Medlem
Tack för era svar.

Jag hade tydligen wow installerat.. Även fast jag hade avinstallerat det i battle.net appen..

tror det var vanilla.

Men nu är det avinstallerat och har nu 94gb ledigt. Dock ändå ganska mycket space som måste frigöras.
Citera
2021-02-13, 17:01
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ett bra verktyg för att får fram information - https://www.jam-software.com/treesize_free

Gör som CyrusGNetWork föreslår, installera Treesize, då vet du exakt vad det är som tar upp plats på din hårddisk.
Citera
2021-02-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey
Gör som CyrusGNetWork föreslår, installera Treesize, då vet du exakt vad det är som tar upp plats på din hårddisk.
okej tack för tipset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in