2020-07-28, 13:53
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marukami
Jag har använt Sigmastocks sedan 2017 och har slagit index med råge sedan dag ett, även nu under corona verkar de stå sig.
De håller just nu på att annonsera om en ny tjänst som ska släppas i höst som jag dock är högst tveksam till... någon annan som har åsikter kring denna nya tjänst? Som jag förstår de ska man kunna köpa aktier direkt via dem mot en årligt avgift á 0.35% av sitt totala kapital
Jag reflekterar såhär, valet i automatsparande så väljer jag mellan Lysa eller Sigmas tjänst.
Lysa tar ut ca 0,4% + transaktionsavgifter. Om Sigmas avgift är 0.35%, inga courtage avgifter etc. Då blir det Sigmastocks nya tjänst, tveklöst.
Att köra en helt passiv utdelningsstrategi. Med månadssparande, automatiskt återinvestering av utdelning..
Det är värt 0.35% i mina ögon. Set & Forget baby.

Edit: Värt att notera att jag gjorde en test portfölj, för att se hur tjänsten funkade. Följde resultatet i några månader och var nöjd med resultatet. Var på tok för manuellt för min smak så körde på med börsdata + Avanza istället.
Senast redigerad av Loamigad 2020-07-28 kl. 13:56.
Citera
2020-12-17, 09:27
Medlem
Dendropicoss avatar
Någon som fått tillgång till deras nya tjänst?
Citera
2020-12-21, 20:56
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendropicos
Någon som fått tillgång till deras nya tjänst?
Japp, Blev lite krångel med det digitala avtalet. Men inget konstigt med tanke på att allt är nylanserat. Allt ska tydligen fungera nu.

Så första autogirot landar den 28 dec. Vi får väl se hur det här går vs index.
Citera
2020-12-26, 13:16
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tjänsten är bra och för 19 kr/mån så får du ett mail i slutet av varje månad som säger exakt hur många aktier i ett antal bolag som du ska köpa.

Du ställer själv in variablerna: hur mycket du vill månadsspara, om du vill ha aktier med hög utdelning eller såna som har hög tillväxt. Om du vill köpa large-cap bolag eller mellanstora +småbolag. Om du vill köpa svenska bolag eller internationellt. Sen kan du ändra dessa inställningar allt eftersom.

Min enda invändning är egentligen hur bolaget Sigmastocks tänkt tjäna pengar? 19 kr i månaden fodrar väl minst 100.000 användare bara för att täcka några löner om ens det räcker.
Hmm sånt brukar jag också fundera på, antar att det finns några fler variabler

Riskkapitalister ligger bakom i förhoppning att sälja dyrt när det blir hypat

De gör skriptet till sitt egna sparandet, att sälja det är bara ett extrajobb/knäck

Kul grej att skriva på sin linkedin
Citera
2020-12-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Hur går det för er som har SigmaStocks? Nöjda?

Jag hade dom under ett år, 2017 eller 2018. Sen slutade jag. Mitt enda syfte var att se vilka bolag datorn hade valt ut. Jag hade ställt in valen på småbolag och tillväxt. Att betala 19 kr i månaden var billigare än en aktietidning.

Det var inga dåliga bolag utan tvärtom väldigt många intressanta som gått bra om man hade köpt då och behållt tills nu. Mailen var typ: köp 15 Probi, 18 HiQ, 22 Addtech, 10 Sweco osv.
Men efter ett par månader kunde man hela portföljen så det var ingen idé för mig att fortsätta.
Citera
2021-02-04, 08:13
Medlem
Loamigads avatar
För mig så blev det 10k sek i "lån". Jag är nöjd än så länge med hur dom hanterar kommunikationen, till oss kunder.
Citat:
"Fel vid handeln 2/2-21

Under gårdagens handel gjorde ett tekniskt fel att du fick för många aktier, vilket fick som följd att beloppet för likvida medel på ditt ISK hos FPJ blev negativt. De extra aktierna håller nu på att säljas av för att korrigera detta.

Självklart går eventuell vinst till följd av den extra transaktionen till dig och vi står för eventuell förlust och/eller kostnader.

Vi ber om ursäkt för detta. Vi har åtgärdat problemet så att det inte kommer inträffa igen."
Citera
2021-02-04, 13:46
Medlem
Dendropicoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
För mig så blev det 10k sek i "lån". Jag är nöjd än så länge med hur dom hanterar kommunikationen, till oss kunder.

Haha, schysst! Så får de gärna göra på mitt konto också
Citera
2021-02-05, 19:26
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendropicos
Haha, schysst! Så får de gärna göra på mitt konto också
Ser ut som att det blev +155,28 kr. Gratis utdelning är inte fel
Citera
2021-02-13, 09:22
Medlem
Nya Sigmastocks, alternativ?

Hej!

Har mestadels kört aktiva fonder men tycker att det kommer kosta en hel del pengar i slutändan om jag ska köra det enda till pensionen så tänkte övergå till aktier.

Har inte heller tiden att sätta mig in i bolagen så undrar om någon provat på att spara månadsvis i aktier via Sigmastocks?

0.35 % i avgift och ISK skatt, dvs. Inte jättemycket pengar egentligen.

Tänkte om någon provat det och hur det verkar?

https://www.sigmastocks.com/
Citera
2021-02-13, 18:06
Medlem
Jag sparar där och det fungerar hyfsat. De håller courtaget lågt genom att massköpa åt alla i slutet av månaden.
Sätter du in pengar utöver det så kan de ligga på kontot i flera dagar innan det genomförs ett köp.
Vad jag sett visar de ingen information om aktierna mer än hur många procent de gått upp eller ner.
Det är som att månadsspara i en fond kan man säga.

Man får välja mellan standard, utdelning eller tillväxt och geografiskt standard, Sverige, USA eller Europa.
Du kan även välja bort branscher och lägga till en börshandlad räntefond.
Senast redigerad av conny-kaka 2021-02-13 kl. 18:14.
Citera
2021-02-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag sparar där och det fungerar hyfsat. De håller courtaget lågt genom att massköpa åt alla i slutet av månaden.
Sätter du in pengar utöver det så kan de ligga på kontot i flera dagar innan det genomförs ett köp.
Vad jag sett visar de ingen information om aktierna mer än hur många procent de gått upp eller ner.
Det är som att månadsspara i en fond kan man säga.

Man får välja mellan standard, utdelning eller tillväxt och geografiskt standard, Sverige, USA eller Europa.
Du kan även välja bort branscher och lägga till en börshandlad räntefond.

Tackar! Funderar på att dra igång det hos dom.

Kör du standard, utdelning eller tillväxt? Tänkte köra 100 % aktier som pensionssparande.
Citera
2021-02-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Tackar! Funderar på att dra igång det hos dom.

Kör du standard, utdelning eller tillväxt? Tänkte köra 100 % aktier som pensionssparande.
Jag kör standard både som strategi och geografiskt.
Jag började i Januari så jag kan inte utvärdera det än. De skriver att deras portföljer gör sig rättvisa vid minst 10000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in