Citat:
Ursprungligen postat av
salxar
Hela tråden bygger på att du säger att de kom in på luren, men i samma andetag säger du att han inte anhölls för något. Det tycker du inte är lite konstigt och alls går ihop med det du säger? Det patetiska är ju snarare att det är du som sitter och skriver en massa one liners om hur de kom in på mobilen, utan att samtidigt skriva ett enda ord om hur de vet att de gjort detta.
Alltså helt seriöst börjar jag tro att du trollar. För du är väl inte så dum på riktigt?
Läser du ens vad du valt att lägga din tid på att försöka "diskutera" eller har du bara ett manus som rullar i huvudet hela tiden och vill ut?
Andra gången jag förtydligar detta för dig, men ska skriva med stora bokstäver så att du förstår.
HAN BLEV HÄMTAD, TAGEN PÅ FÖRHÖR, ANHÅLLEN, FÖRFRÅGAD OM ATT GE SIN PINKOD, VÄGRADE, VAR HÄKTAD I NÄSTAN EN MÅNAD. BLEV SLÄPPT EFTER DOM KOM IN I MOBILEN.
Hur han "vet" att dom kom in i mobilen? För dom meddelade det såklart, samt speglingen, både till honom och advokat. Pucko.
Förstår du nu? Han var MISSTÄNKT för grovt brott. Inhämtad på förhör av insatsstyrkan.
OSKYLDIG men vägrade ge pinkoden, av sina skäl, och var häktad. Förstår du nu?
Eller ska vi ta det på engelska?
Sista inläggen jag skriver här i tråden för det är främst puckon som bara vill leka smarta och inte ens läser det dom kommenterar. Brist på liv troligen, eller hjärnceller.
Strunta i dessa idioter som leker experter och påstår att polisen inte kommer in i nya Iphones.
Dom har ingen aning. Jag är inte heller expert, inte ens nära, men vet med säkerhet att dom kommit in i en Iphone 12, som skrivet.
Ni kan hitta 1000 länkar som bekräftar att polisen kommer in i "alla Iphones fram till Iphone X".
Ni kanske inte kan hitta lika många som påstår att dom kan komma in i Iphone 11 och 12, men ni hittar inga trovärdiga som säger att dom INTE KAN DET.
Tänk såhär, Cellebrite knäckte all kryptering på alla modeller av Iphone.
Dom gick ut med det själva. Finns att läsa överallt.
Varför skulle dom inte komma in i Iphone 11 och Iphone 12?
Som någon skrev, en Iphone är säker i några månader, sen knäcker Cellebrite och andra program lätt.
Så med andra ord räcker det ju att snuten bara håller din mobil tills dom kan knäcka den, om det nu skulle vara så himla svårt med senaste modellen.
Cellebrite har utöver det fått massvis med pengar och sponsring för att SNABBARE OCH BÄTTRE UTVECKLA PROGRAMVARAN. FRÅN ALLA MÖJLIGA MYNDIGHETER.
SAMMA PROGRAMVARA SOM INTE BARA FBI OCH CIA ANVÄNDER, UTAN ÄVEN SVENSKA IT-FORENSIKER, TYSKA, DANSKA, FUCKING FILIPINSKA. Inte svårare än så.
Och det allra viktigaste, "varför har varken myndigheter eller Apple bekräftat detta ÄNNU då????".
Varför i hela världen skulle Apple vilja gå ut med att deras kryptering inte håller? Sista dom vill.
Varför skulle myndigheter vilja att kriminella VET att man kommer in i alla Iphones? Dom vill ju ha kriminella i falsk trygghet. PRECIS SOM NÅGRA DÅRAR HÄR I TRÅDEN VERKAR VILJA HA FOLK.
Nej, Apple och polisen kommer inte upplysa er om detta.
Men jag har nu gjort det. Och flera andra i tråden!
Surfa lugnt!
Btw, kom ihåg att Microsoft HJÄLPER polisen att öppna upp deras Bitlocker-kryptering.
Så säkert är det!