Citat:
Ursprungligen postat av
salxar
Ingen har påstått att det är absolut omöjligt att komma in i en Iphone. Nu handlar inte TS om huruvida NSA kan komma in i en Iphone om ägaren av denne har dödat Joe Biden, utan om din tjackispolares mobil knäcktes. Du har nu, efter flertalet sidor, inte skrivit hur och varför du tror att de ens kom in på den från första början. Din TS är ju i sig skrattretande:
"Aaoooh nu vet ni" <-- Det där är inget argument. Det är ett påstående utan källor.
Notera även att han inte skriver att han tror polisen använder detta tillvägagångssätt, utan istället är det bara ett exempel på hur de skulle kunna göra. Om de har en sårbarhet.
Du är verkligen en speciell typ av efterbliven du. Tror inte det där går ihop för någon annan än du själv.
I Matthew Greens tweets nämner han att Android fungerar på ett liknande sätt när det gäller krypteringsnycklar. Blackberry är idag vad jag vet baserat på Android, om du nu inte tänker på äldre mobilerna.
Men ja TS, fortsätt med dina halmgubbar du. Den här tråden har om inte annat framkallat många skratt från min sida.
Nej vännen, du är verkligen en speciell typ av efterbliven och sorglig personlighet.
Varför snackar du om NSA och tjackisvänner och utgår från saker?
Jag skriver ju att han var misstänkt för grovt brott och mobilen blev skickad till it-forensiska.
Om du väljer att inte tro på vad man skriver så är det en sak, men varför kommentera gång på gång utan att komma med något vettigt eller påstå saker som du omöjligt kan veta? Patetiskt.
Förstår inte vart du vill komma. Du menar att it-forensiska, dom som jobbar med detta och har som huvuduppgift, inte kan öppna en Iphone 12? Att det är omöjligt? NSA kan i bästa fall om presidenten hotas?
Kommer du med ett on topic svar och utan argument i form av personliga gissningar och förolämpningar, då kanske vi kan diskutera närmare.
Förse gärna med några aktuella länkar som säger motsatsen, att myndigheter inte kommer in i Iphone 12.
Utöver det har jag påpekat att detta är inget dom gör på lokala stationen eller för som du säger, tjackisar som blir tagna med lite knark, det är för grova brott. Men varningen kvarstår, falsk trygghet är inget vidare.