2010-09-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuranburnerMuhamed
Bättre att köpa riktigt knark i så fall eller skaffa ett par bollar om man nu är en liten feg skit som skall ha benson till att döda sitt samvete och bli "oövervinnerlig" när man skall ut och göra något ondskefullt.

-1. Jag använder benzo/Z-analogen Zopiklon endast för att komma till ro inför natten, alt. flumma på i ensamhet.
Utomhus/på fest/med vänner använder jag varken centralstimulantia eller lugnande, längre. Utgå inte utifrån att alla som använder benzo gör det för att dem har trasig självkänsla, social fobi eller är idioter. Stor del brukare är som jag. Mestadels pensionärer dock. Jag är 24.

Citat:
=Precis, eufori finns inte med bensodiazepiner. Vill man ha riktig eufori får man pröva någon slags opiat och bli inkörd på den. Det enda som benso hjälper med är att döda bort ångest och har man inte fått benso förskriven så finns det ingen som helst anledning att använda dem.

+1. Opiat, alt. centralstimulantia. Men benzo är inte bara mot ångest. Även för epileptiker & insomniker...
Senast redigerad av Methinks 2010-09-19 kl. 00:13. Anledning: Rättelse.
2010-09-19, 04:14
Medlem
QuranburnerMuhameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
-1. Jag använder benzo/Z-analogen Zopiklon endast för att komma till ro inför natten, alt. flumma på i ensamhet.
Utomhus/på fest/med vänner använder jag varken centralstimulantia eller lugnande, längre. Utgå inte utifrån att alla som använder benzo gör det för att dem har trasig självkänsla, social fobi eller är idioter. Stor del brukare är som jag. Mestadels pensionärer dock. Jag är 24.

+1. Opiat, alt. centralstimulantia. Men benzo är inte bara mot ångest. Även för epileptiker & insomniker...

Komma till ro inför natten = döda bort ångest så att du kan sova, inbilla dig inget annat. Det har vidare inget med trasig självkänsla, social fobi eller idioti att göra. Inget av det hjälper bensodiazepiner mot. Det är ganska intressant att du jämställer de som har dylika åkommor med idioter dock? Precis all ångest du slipper genom att använda benso kommer du att få genomlida senare när du slutar med benso helt. Vidare så är vissa bensodiazepiner extremt bra på att motverka nervgaser. Autoinjektorn som finns i det Svenska försvaret innehåller bla diazepam. Det är väl därför benso även funkar på insomniker och epileptiker och en massa annat som är sammankopplat med nervsystemet. Något kul man kan testa om man brukar somna på benso är att ta hela dagsdosen med en kopp kaffe som är en mättad lösning med socker. Efter 30 min så vänder din lugnande nedåttripp och blir till något helt annat. Särskillt om du t.ex. bombar 0.5 g amfet-amin samtidigt. Då blir du riktigt farlig i många timmar och känner inte ett smack, varken utvärtes eller invärtes. Är det rohypnol du gör så med så slipper du komma ihåg vad du gjort med. Detta är varför rohypnol är förbjudet i många länder och kallas rå-hypnol här i Sverige.
Senast redigerad av QuranburnerMuhamed 2010-09-19 kl. 04:19.
2010-09-19, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuranburnerMuhamed
Komma till ro inför natten = döda bort ångest så att du kan sova, inbilla dig inget annat. Det har vidare inget med trasig självkänsla, social fobi eller idioti att göra. Inget av det hjälper bensodiazepiner mot. Det är ganska intressant att du jämställer de som har dylika åkommor med idioter dock? Precis all ångest du slipper genom att använda benso kommer du att få genomlida senare när du slutar med benso helt. Vidare så är vissa bensodiazepiner extremt bra på att motverka nervgaser. Autoinjektorn som finns i det Svenska försvaret innehåller bla diazepam. Det är väl därför benso även funkar på insomniker och epileptiker och en massa annat som är sammankopplat med nervsystemet. Något kul man kan testa om man brukar somna på benso är att ta hela dagsdosen med en kopp kaffe som är en mättad lösning med socker. Efter 30 min så vänder din lugnande nedåttripp och blir till något helt annat. Särskillt om du t.ex. bombar 0.5 g amfet-amin samtidigt. Då blir du riktigt farlig i många timmar och känner inte ett smack, varken utvärtes eller invärtes. Är det rohypnol du gör så med så slipper du komma ihåg vad du gjort med. Detta är varför rohypnol är förbjudet i många länder och kallas rå-hypnol här i Sverige.

Jag förnekade aldrig att benzon hjälper mig att sova för natten, trots att jag tar den på eftermiddagen, i mitt syfte behöver jag den muskelavslappnande och ångestdämpande effekten. Så vad inbillar jag mig? Jag svarade bara på att jag inte är en av dem som använder benzo "för att döda sitt samvete och gå ut och vara "oövervinnelig"", som du sa.

Vidare, så jämställde jag inte folk med ångest, social fobi och insomni med idioti. Jag skrev: Utgå inte från att alla som använder benzo gör det för att dem har trasig självkänsla, social fobi eller är idioter (vilket jag förmodade var det du menade med att folk tar benzo för att döda sitt samvete och gå ut och vara "oövervinneliga").

Och ja, blir man beroende av det så kommer plågorna efter att vara värre än åkommorna före.

Citat:
=Vidare så är vissa bensodiazepiner extremt bra på att motverka nervgaser. Autoinjektorn som finns i det Svenska försvaret innehåller bla diazepam. Det är väl därför benso även funkar på insomniker och epileptiker och en massa annat som är sammankopplat med nervsystemet.

Ja, klart det funkar. Men benzo fungerar inte på den mänskliga hjärnan för att svenska försvaret har Diazepam i sin autoinjektor. Det fungerar för att det verkar i GABA-systemet i hjärnan, och lugnar. Lugnar människor med ångest, kramper, kramper av ångest, oro, stress, epilepsi, rastlöshet och sömnproblem.
2011-06-01, 17:49
Medlem
Actu-tetigistis avatar
Tycker Triazolam har haft lite mer glädje än många andra sorter, så jag röstar på den.
2011-06-01, 19:14
Medlem
Jag tycker xanor, helt klart!
2011-06-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Dessa bensodiazepiner har jag provat:

-alprazolam
-oxazepam
-diazepam
-temazepam
-triazolam

De två sistnämnda har jag dock inte provat enskilt, utan endast i kombination med alkohol... Annars tycker jag oxazepam ger skönast rus ensamt... Sen kommer diazepam och sist alprazolam, som jag mest blir trött av... De flesta bensotorskar tycker ju precis tvärtom, så jag antar att jag är lite skruvad i huvudet... =)

Kan du skriva mer vad du tyckte om diazepam och vilken dos du använde?
2011-06-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Okej, bensodiazepiner är ett roligt ämne... och desto roligare att knapra på!

Den benzo som jag anser ger eufori på egen hand är Flunitrazepam!
Finns ingen annan benzo som ger samma euforiska berusningstillstånd som hederliga flunnisar.

Min andra favoritbenzo är självfallet Alprazolam! Den ger inte riktigt samma
lycko/eufori känslor på egen hand, men den fungerar så djävla bra att kombinera
med tung analgetika som tex. heroin, perfekt synergi, likasom Flunitrazepam.

Flunitrazepam är också otroligt skönt att röka tillsammans med heroin,
nu menar jag inte på samma folie utan jag slår först i mig en firre jonk sen röker
flunnisar... sen håller man på så hela natten eller tills man noddar ut!

Tredjeplats, Midazolam... Underbar att IVa (injicera intravenöst),
finns enbart som IV lösningar i Sverige men tabletter kan hittas utomlands.
Har både injicerat svenska lösningen "Dormicum" och utländska "Versed" men
även knaprat tabletterna men jag tycker Midazolam ska IVas så jag löste upp
dom flesta och slog.. Jag menar när man nu har en benzo som man kan lösa
upp med bra resultat så är det klart man gör det!

Ja det är dom benzo's som jag tycker om, självklart är benzo som
Iktorivil, Sobril, Temesta, Stesolid etc. sköna också men dom kommer inte
upp i klass med dom jag beskrivit ovan, dom saknar den euforiska berusnings
känslan.

Edit:Jag kan ju också säga det att jag tar i stort sätt alla benzo sublingualt, delvis under tungan som Schzo var inne på,
snabbare påslagstid!
Edit2: Vad fasen heter den Franska bensodiazepinen som är väldigt vattenlöslig som är känd att injiceras
tillsammans med Buprenorfin i Frankrike??

1mg Xanax & en firre brunt, hejs svejs!

Du säger att du gillar sobril men att det inte är lika starkt. Är 10 sobril 15 mg lika med en stesolid?
2011-06-01, 19:22
Medlem
Berberines avatar
Min bensolista:

-Diazepam
-Clonazepam
-Oxazepam
-Alprazolam
-Flunitrazepam
-Tetrazepam

Av dem ligger Diazepam högst för mej, och tvåa kommer Clonazepam
Tetrazepam och oxazepam kommer sist i mitt fall.
2011-06-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Min bensolista:

-Diazepam
-Clonazepam
-Oxazepam
-Alprazolam
-Flunitrazepam
-Tetrazepam

Av dem ligger Diazepam högst för mej, och tvåa kommer Clonazepam
Tetrazepam och oxazepam kommer sist i mitt fall.

Varför ligger diaxepam och oxazepam så högt? Oxazepam är väll rätt billigt?
2011-06-02, 17:49
Bannlyst
Gillar helt enkelt diazeoam. Tycksden är helt okej!

Blevfel på apr
2011-06-02, 18:13
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
Gillar helt enkelt diazeoam. Tycksden är helt okej!

Blevfel på apr
jag har alltid undrat varför alla på den här forumdelen stavar så konstigt ibland, kan någon svara mig?

EDIT: Diazepam mår jag bäst av. Fast Klonazepam delar nog första platsen när jag tänker efter! Båda ger bra muskelrelaxerande effekter, mycket bra ångestdämpning samt att de har lång halveringstid Fast någon "eufori" har jag aldrig upplevt på någon benzo, däremot ett extremt välbehag.
Senast redigerad av Psychorama 2011-06-02 kl. 18:23.
2011-06-02, 18:13
Medlem
Vad tror ni om 2mg Allam med en flaska vin å ett par bärs? Har hög alkohol tolerans men har endast testat benso ett par ggr tidigare så ingen större tolerans. Vill endast flumma å ha lite kul framför datorn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in