Citat:
Ursprungligen postat av Suleyman
Clonazepams muskelavslappnande effekter är FLERTALIGT gånger starkare än Diazepam. Inom psykiatrin brukar "kroniker" behandlas med Iktorivil för att kunna stå stilla och slappna av. Motorisk agitation kan man oftast inte lösas med ´Diazepam.
Clonazepam for the win.

Källa på det tack? Diazepam används inom den Svenska sjukvården oftare för krampanfall än vad både Klonazep och Lorazep görs, enligt vad jag personligen har läst om saken. I Staterna är det dock Lorazepam som dominerar där. Framförallt vid Akuta krampanfall som kommer in. Av vad jag personligen läst om saken då, som sagt.
Vad du menar exakt med "kroniker" vet jag inte.. och vet inte heller vilken psykiatrisk klinik du refererar till... Är det här Personliga erfarenheter, efter ställen som Du varit på då, eller har du någonting Konkret att referera det Absurda påståendet till? Då Diazepams muskelavslappnande och framför allt långtids verkande effekt är Otroligt väldokumenterad inom Svensk Sjukvård, efter allt som Jag Personligen har läst om saken då åtminstone. Så källor på det Du häver ur dig skulle vara uppskattat om det inte bara är personliga erfarenheter och andra hands information som Du personligen fått höra från andra? Finns dessutom en Hel del faktorer som avgör om Klonazepam är att föredra framför Diazepam för en patient eller tvärt om. Så har du inga källor på det så var din caps verkligen onödig..
För övrigt så har jag aldrig upplevt benso som särskilt euforiskt alls, inte ens i början när jag provade det. Måhända att Alprazolam och Klonazepam har gett någon mindre eufori men ingenting som egentligen är värt att betäcknas som Eufori. Eufori upplever man på Stimulanter och eventuellt på Opiater också som har sin egna speciella Eufori. Nu har jag dock aldrig Injicerat någon benso, kan tänka mig att det då kanske kan vara en aning euforiskt däremot..
/Ninyah