2011-06-02, 20:19
Bannlyst
Jag tycket det är svårt att säga vilken benso som fungerar bäst på olika personer. Jag kan yex få en bra upplevelse av ikto jämnfört en som får en "hemskt uppdelse på Ikto.

Alla männisökor fungeragar anorlumdes på samma medecin och det är därför som olika benso funherar olika på olika sorters människor.

En kan få en lung upplebelse medans ennan kan få en vekligen bar uppleve
2011-06-02, 20:43
Medlem
undervattenfisks avatar
Benso ger ju knappast eufori ju, har man ångest och mår dåligt så känns de ju underbart och har man jobbat hårt och är slut och har träningsvärk i kroppen så är ju muskelrelaxerande effekten guld värd på tex klonazepam och diazepam... de är min uppfattning om benso iaf.
2011-06-03, 16:03
Medlem
Suleymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Benso ger ju knappast eufori ju, har man ångest och mår dåligt så känns de ju underbart och har man jobbat hårt och är slut och har träningsvärk i kroppen så är ju muskelrelaxerande effekten guld värd på tex klonazepam och diazepam... de är min uppfattning om benso iaf.

Clonazepams muskelavslappnande effekter är FLERTALIGT gånger starkare än Diazepam. Inom psykiatrin brukar "kroniker" behandlas med Iktorivil för att kunna stå stilla och slappna av. Motorisk agitation kan man oftast inte lösas med ´Diazepam.

Clonazepam for the win.
2011-06-03, 19:19
Bannlyst
Det är väldigt olika från månnisla till människa. Xanoren som tydligen ska vara på toppen funkar dåligt för viss medans andra får en lugn och avslappnad effekt på andra. Det är kanske fel att säga att man ska testa sig fram till den beso som passar bäst på dig själv!
2011-06-03, 23:46
Medlem
Crinds avatar
Får inte direkt någon eufori på benso, men Flunitrazepam gillar jag bäst. Kickar på snabbt, skön känsla i både kroppen och huvudet. Mår bara oerhört bra på dom, tätt följt av Diazepam.
2011-06-04, 01:57
Medlem
Ahryas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Får inte direkt någon eufori på benso, men Flunitrazepam gillar jag bäst. Kickar på snabbt, skön känsla i både kroppen och huvudet. Mår bara oerhört bra på dom, tätt följt av Diazepam.

Samma här, även Nitrazepam.
Du har helt rätt - Man blir lugn och glad av dem.
Tyvärr vill de flesta läkare inte skriva ut Flunitrazepam och Nitrozepam. Stesolid brukar det inte vara svårt att få utskrivet.
Sen min gamla läkare dog (han skrev ut 30 Ntrazepam i månaden) har jag mest gått på Stesolid och Imovane för sömnen.
Xanor är inget speciellt. Har läst att många här gillar Xanor - men den funkar inte som den skall på mig. Måste ta minst 2 mg för att känna effekt mot min panikångest.
2011-06-04, 04:53
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suleyman
Clonazepams muskelavslappnande effekter är FLERTALIGT gånger starkare än Diazepam. Inom psykiatrin brukar "kroniker" behandlas med Iktorivil för att kunna stå stilla och slappna av. Motorisk agitation kan man oftast inte lösas med ´Diazepam.

Clonazepam for the win.

Källa på det tack? Diazepam används inom den Svenska sjukvården oftare för krampanfall än vad både Klonazep och Lorazep görs, enligt vad jag personligen har läst om saken. I Staterna är det dock Lorazepam som dominerar där. Framförallt vid Akuta krampanfall som kommer in. Av vad jag personligen läst om saken då, som sagt.

Vad du menar exakt med "kroniker" vet jag inte.. och vet inte heller vilken psykiatrisk klinik du refererar till... Är det här Personliga erfarenheter, efter ställen som Du varit på då, eller har du någonting Konkret att referera det Absurda påståendet till? Då Diazepams muskelavslappnande och framför allt långtids verkande effekt är Otroligt väldokumenterad inom Svensk Sjukvård, efter allt som Jag Personligen har läst om saken då åtminstone. Så källor på det Du häver ur dig skulle vara uppskattat om det inte bara är personliga erfarenheter och andra hands information som Du personligen fått höra från andra? Finns dessutom en Hel del faktorer som avgör om Klonazepam är att föredra framför Diazepam för en patient eller tvärt om. Så har du inga källor på det så var din caps verkligen onödig..

För övrigt så har jag aldrig upplevt benso som särskilt euforiskt alls, inte ens i början när jag provade det. Måhända att Alprazolam och Klonazepam har gett någon mindre eufori men ingenting som egentligen är värt att betäcknas som Eufori. Eufori upplever man på Stimulanter och eventuellt på Opiater också som har sin egna speciella Eufori. Nu har jag dock aldrig Injicerat någon benso, kan tänka mig att det då kanske kan vara en aning euforiskt däremot..

/Ninyah
Senast redigerad av Ninyah218 2011-06-04 kl. 04:57.
2011-06-04, 05:07
Medlem
jimpss avatar
Inte för att jag provat på alla bensodiazepiner men jag kan inte direkt påstå att någon benso överhuvudtaget ger någon form av eufori. Benso fungerar som bäst och gör jobbet bra när man mår dåligt. Det kan vara från en avtändning på amfetamin till att man lider av ångest.

Som redan sagts i tråden (tror jag) så kan väl en viss känsla av eufori uppstå genom att denna ångest rinner av en och därmed anses euforiskt, ett piller som löser problemet tillfälligt helt enkelt.

Sen måste jag bara fråga, ni som pillar i er flunitrazepam, blir ni inte typ rejält "bänga"? Jag menar flunitrazepam är ju precis som zolpidem (Stilnoct) sömnmedel och inte ångestdämpande? Men ni sitter alltså vakna på flunitrazepam, får inga minnesluckor och helt enkelt bara mår bra...?
2011-06-04, 23:34
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Sen måste jag bara fråga, ni som pillar i er flunitrazepam, blir ni inte typ rejält "bänga"? Jag menar flunitrazepam är ju precis som zolpidem (Stilnoct) sömnmedel och inte ångestdämpande? Men ni sitter alltså vakna på flunitrazepam, får inga minnesluckor och helt enkelt bara mår bra...?

Flunitrazepam är väldigt ångestdämpande, för mig iaf. Ja, man håller sig vaken och mår bara oerhört bra för ett tag. Svårare än så är det inte!
2011-06-04, 23:49
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Flunitrazepam är väldigt ångestdämpande, för mig iaf. Ja, man håller sig vaken och mår bara oerhört bra för ett tag. Svårare än så är det inte!

Men man blir alltså inte lika "dum i huvudet" som på till exempel Stilnoct? Tar jag Stilnoct blir jag helt sjukt flöddrad och får för mig att göra alla möjliga olämpliga saker, med eller utan alkohol. Men på flunitrazepam är man mer klar i skallen och får en bra ångestlindring, eller? Flunisar är ju ändå sömnmedel och det är därför som det gör mig lite kluven.
2011-06-05, 00:10
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Men man blir alltså inte lika "dum i huvudet" som på till exempel Stilnoct? Tar jag Stilnoct blir jag helt sjukt flöddrad och får för mig att göra alla möjliga olämpliga saker, med eller utan alkohol. Men på flunitrazepam är man mer klar i skallen och får en bra ångestlindring, eller? Flunisar är ju ändå sömnmedel och det är därför som det gör mig lite kluven.

Om man håller sig till en rimlig dos, och bara vill dämpa ångest och besvär, och må bra för ett tag så fungerar flunisar mycket bra. Då får iaf inte jag för mig att göra massa idioti som Stilnoct kan framkalla. Det kickar igång snabbt och gör sin grej utan att krångla, mer eller mindre.
2011-06-05, 01:31
Medlem
Numes avatar
lorazepam enligt mig, blir glad av den typ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in