2006-05-23, 11:17
Medlem
Det kanske vore på din plats om vi startar "Den stora bensotorsktråden" där vi kan dela med varandra om våra upplevelser, snacka lite allmän goja om benso och barbiturater etc... Tråden kan vara ganska ospecificerad, så behöver vi inte oroa oss för att glida från ämnet, vilket lätt händer. Det finns redan en klistrad tråd om Bensodiazepiner, men den fungerar ju mer som ett uppslagsverk. Man bör helst inte föra långa dialoger i den. Nåja, det var bara en tanke...
2006-05-23, 11:20
Medlem
Unbalanceds avatar
Temazepam ingår i tex "Restoril" - i USA.
Här är lite info ifrån deras "fass" - rxlist:
http://www.rxlist.com/cgi/generic/temaz.htm
2006-05-23, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Det kanske vore på din plats om vi startar "Den stora bensotorsktråden" där vi kan dela med varandra om våra upplevelser, snacka lite allmän goja om benso och barbiturater etc... Tråden kan vara ganska ospecificerad, så behöver vi inte oroa oss för att glida från ämnet, vilket lätt händer. Det finns redan en klistrad tråd om Bensodiazepiner, men den fungerar ju mer som ett uppslagsverk. Man bör helst inte föra långa dialoger i den. Nåja, det var bara en tanke...

*lol* @ "Den stora benzotorsktråden"

tycker det är en bra idé oxå, frågan är bara vem som tar initiativet?
2006-05-23, 11:29
Medlem
Jo, men det vore ju praktiskt. Samma frågor om benso dyker upp flera gånger i veckan, frågorna besvaras (oftast) och sedan glider konversationerna helt ifrån ämnet... Moderatorerna blir väl tokiga till slut, om de inte redan blivit det. FAQ:n som finns för Bensodiazepiner är väldigt välgjord och seriös. I en alternativ tråd skulle man kunna ta allt dösnack som inte passar in där...
2006-05-23, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Temazepam ingår i tex "Restoril" - i USA.
Här är lite info ifrån deras "fass" - rxlist:
http://www.rxlist.com/cgi/generic/temaz.htm

hmmm, ser att dom kommer i kapselform vilket ju alltid är trevligt då man slipper tråkiga bindemedel och annat skit om man vill IV'a...

doser från 7.5 mg upp till 30mg. Kan den ligga på ungefär samma styrka som oxazepam kanske? Fast den måste väl ändå va rätt olik oxa om det nu är en narkobenzo?
2006-05-23, 11:31
Bannlyst
Citat:
Jo, men det vore ju praktiskt. Samma frågor om benso dyker upp flera gånger i veckan, frågorna besvaras (oftast) och sedan glider konversationerna helt ifrån ämnet... Moderatorerna blir väl tokiga till slut, om de inte redan blivit det. FAQ:n som finns för Bensodiazepiner är väldigt välgjord och seriös. I en alternativ tråd skulle man kunna ta allt dösnack som inte passar in där...

ska du eller jag?
2006-05-23, 11:38
Medlem
Jag väntar nog på moderatorernas samtycke. Då skulle de kunna ha en avfallskvarn dit de kan skicka frågor som redan blivit besvarade tusen ggr, t.ex. "harr imovan 7.5 mg hur många ska ja ta fö å bli flummi?????". Tråden kan ju även inbegripa barbiturater, och substanser som är kemiskt besläktade med bensodiazepinerna, typ Zaleplon, Zolpidem, Zopiklon med fler.
2006-05-23, 11:45
Bannlyst
Citat:
Jag väntar nog på moderatorernas samtycke. Då skulle de kunna ha en avfallskvarn dit de kan skicka frågor som redan blivit besvarade tusen ggr, t.ex. "harr imovan 7.5 mg hur många ska ja ta fö å bli flummi?????". Tråden kan ju även inbegripa barbiturater, och substanser som är kemiskt besläktade med bensodiazepinerna, typ Zaleplon, Zolpidem, Zopiklon med fler.

mmm, tycker jag med! har du pm'at nån mod eller?
2006-05-23, 12:27
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Temazepam saluförs i Finland som en narkobenso, stämmer inte det, Nemesis?
Jepp, så är det... Och eftersom temazepam används för insomning har jag för mig att det precis som triazolam och flunitrazepam är frågan om ganska starka piller... Om det stämmer kan jag dock inte svara på, eftersom jag provat varken triazolam eller temazepam utan alkohol, och således har lite dimmigt minne...
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Jag har fått tag på Temazepam, minns inte vad varumärket hette men det var från England.
Tror det finns i Finland också.
Temazepam tycks vara ganska populärt i Storbritannien... På denna drogsida har de "Benzos", "Rohypnol" och "Temazepam" som skilda kategorier!

http://www.urban75.com/Drugs/temazepem.html
2009-07-16, 23:56
Bannlyst
1. Xanor 2 mg stavar
2. Roppar, (de gröna)
3. Midazolam IV
2009-07-17, 00:13
Medlem
AntiAliass avatar
Jag älskar att sitta och suga på klonazepam (iktorivil), blir så skönt avslappnad i kroppen + att dom funkar bra att injicera också.

Halcion är mysiga också.
2009-07-17, 11:02
Medlem
SinCitys avatar
1. Midazolam IV utan tvekan..

Sen blir det svårare, men jag upplever ingen som helst eufori på någon benso, mer ett välbehövt välmående...men iaf så drar jag till med:

2. Xanor

3. Lorazepam

Allt tätt följt av Diazepam, Nitrazepam, Flunitrazepam osv..

Nåt som jag skulle vilja testa någon gång är Nimetazepam..http://en.wikipedia.org/wiki/Nimetazepam ...Verkar sjukt bra..men man får väl åka till södra Asien för det kanske verkar det som tyvärr...

Citat:
Nimetazepam has a reputation for being particularly subject to abuse (known as 'Happy 5', sold as an Ecstasy replacement without a hangover), especially by persons addicted to amphetamines or opiates.[2] For this reason it is no longer sold in most Western nations, but is still a significant drug of abuse in some Asian countries such as Japan and Malaysia. Nimetazepam is subject to legal restrictions in Malaysia, and due to its scarcity, many tablets sold on the black market are in fact counterfeits containing other benzodiazepines such as diazepam or nitrazepam instead.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in