2006-05-23, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Dessa bensodiazepiner har jag provat:

-alprazolam
-oxazepam
-diazepam
-temazepam
-triazolam

De två sistnämnda har jag dock inte provat enskilt, utan endast i kombination med alkohol... Annars tycker jag oxazepam ger skönast rus ensamt... Sen kommer diazepam och sist alprazolam, som jag mest blir trött av... De flesta bensotorskar tycker ju precis tvärtom, så jag antar att jag är lite skruvad i huvudet... =)

Nej, du är inte helt sepe i huvudet. Jag har provat Oxazepam med, men bara i terapeutiskt syfte. Kommer inte ihåg så mycket, men jag tycker som du. Alprazolam gör en trött. Har bara använt Diazepam i 25mgs piller i taget och det gjorde mig också trött. Så så..
2006-05-23, 09:22
Medlem
demimondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Dessa bensodiazepiner har jag provat:

-alprazolam
-oxazepam
-diazepam
-temazepam
-triazolam

De två sistnämnda har jag dock inte provat enskilt, utan endast i kombination med alkohol... Annars tycker jag oxazepam ger skönast rus ensamt... Sen kommer diazepam och sist alprazolam, som jag mest blir trött av... De flesta bensotorskar tycker ju precis tvärtom, så jag antar att jag är lite skruvad i huvudet... =)

oxazepam, hur mycket har du smällt i dig då och hur? äter 40mg om dagen och tycker det är den mesigaste benson nånsin.
2006-05-23, 10:25
Medlem
Låt oss bara ta det lugnt och respektera andras åsikter. Det är intressant med variation och ta del av andras åsikter. Om någon gillar Sobril bäst, låt så vara, om någon gillar Temesta bäst, låt så vara...etc. Det är kul att folk hittar något som fungerar för just dem.
2006-05-23, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demimonde
oxazepam, hur mycket har du smällt i dig då och hur? äter 40mg om dagen och tycker det är den mesigaste benson nånsin.

Ok, då kan jag förstå att du tycker den är fjantig. När jag bodde nere i A-dam så låg min dagliga dos av Celesta (50mg oxazepam) runt 70-80 st. Och då kom jag ändå oftast ihåg vad jag hade gjort oxå...

Sen var det någon som nämnde "Temazepam"...du menar inte temesta eller? typ lorazepam?

Jag blev lite fundersam eftersom jag har levt med benzo i typ 15 år men aldrig hört talas om temazepam.

Tjena.
2006-05-23, 10:38
Medlem
Temazepam saluförs i Finland som en narkobenso, stämmer inte det, Nemesis?
2006-05-23, 10:44
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Ok, då kan jag förstå att du tycker den är fjantig. När jag bodde nere i A-dam så låg min dagliga dos av Celesta (50mg oxazepam) runt 70-80 st. Och då kom jag ändå oftast ihåg vad jag hade gjort oxå...

Sen var det någon som nämnde "Temazepam"...du menar inte temesta eller? typ lorazepam?

Jag blev lite fundersam eftersom jag har levt med benzo i typ 15 år men aldrig hört talas om temazepam.

Tjena.

Jag har fått tag på Temazepam, minns inte vad varumärket hette men det var från England.
Tror det finns i Finland också.
2006-05-23, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Jag har fått tag på Temazepam, minns inte vad varumärket hette men det var från England.
Tror det finns i Finland också.

ok, kan jag fråga om det var pillerform och isf på vilka mg, eller om det var genomskinliga kapslar med flytande innehåll?

skumt att jag aldrig har hört talas om det....fast man kan ju inte veta allt, även om jag vet nästan sllt...hehe..iaf 0.3% av allt
2006-05-23, 10:52
Bannlyst
Citat:
ok, kan jag fråga om det var pillerform och isf på vilka mg, eller om det var genomskinliga kapslar med flytande innehåll?

skumt att jag aldrig har hört talas om det....fast man kan ju inte veta allt, även om jag vet nästan sllt...hehe..iaf 0.3% av allt

tjena
2006-05-23, 10:53
Bannlyst
oj förlåt, jag har precis vaknat, det var meningen att jag skulle edit g till mg och blev visst lite fel...sorry
2006-05-23, 11:04
Medlem
demimondes avatar
.
2006-05-23, 11:06
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:

Det var i pillerform.
Mg minns jag faktiskt inte alls, det var en man från England som fått ut dom på recept där.
En min kompis åt ett okänt antal av dom när han redan var lite i fyllan och han slog/sparkade sönder hela hans lägenhet, möbler, porslin m.m. Så nog fungerar dom alltid.
2006-05-23, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Det var i pillerform.
Mg minns jag faktiskt inte alls, det var en man från England som fått ut dom på recept där.
En min kompis åt ett okänt antal av dom när han redan var lite i fyllan och han slog/sparkade sönder hela hans lägenhet, möbler, porslin m.m. Så nog fungerar dom alltid.

aiiight, det får bli min nästa mission och ta reda på mer om!

Nån som vet vad den aktiva substansen heter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in