2021-04-18, 20:48
Medlem
... Hade verkligen ingen av dom hört skrönan om personen som lämnade bajs i påse hos sin ONS?
Frustrerad genom hela berättelsen över att ingen av dom hört den förut. Nisse nämnde ju att den förmodligen inte var sann senare, men come on
Citera
2021-04-19, 14:07
Medlem
spxrxts avatar
Tycker om podden väldigt mycket, förstår precis som ni andra att vissa historier är ren bullshit, men fredagarna har blivit väldigt bättre iallafall!
Citera
2021-04-19, 14:35
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spxrxt
Tycker om podden väldigt mycket, förstår precis som ni andra att vissa historier är ren bullshit, men fredagarna har blivit väldigt bättre iallafall!
Ja, lite suspension of disbelief måste man ju ha när man lyssnar. Blir nog inte så kul om man sitter och tänker kritiskt kring varje historia. Det är väl lite samma sak som Nisse ibland skojar om att han tar allt som skickas in som sanning.
Citera
2021-06-26, 22:11
Medlem
I senaste avsnittet (no. 22 Sommaravslutning) är det en historia om en kaffetermos som agerat rekvisita i ett känt SVT-program. Inskickarens pappa hade jobbat på programmet som producent och fått tag i termosen av en släkting. Jag tänker inte spoila slutklämmen men är väldigt nyfiken på vilken serie detta var…
Dom ledtrådar som lämnas är få men som följer:
* Pappan var producent någon gång mellan 2003-2005 (programmet kan ju ha gått även tidigare eller senare ifall de bytt producent)
* Det var ett underhållningsprogram
* Det var uppskattat och hade aldrig under en halv miljon tittare varje vecka
* I säsong 2 tillkom en sidekick som var ”en världskändis inom sin speciella nisch”
* De hade ett fast inslag där programledaren och sidekicken skulle ”ta en fikapaus och berätta historier om sina liv inom det som var programmets huvudtema”

Jag kan för mitt liv inte känna igen vad det kan vara men har kikat på en lista över SVT-program som startade kring de åren. Där fanns några som med lite välvilja skulle kunna passa in. Bland andra så gick Retroaktivt med Sven Melander i två säsonger, ingen sidekick nämnd i Wikipedia-artikeln dock. Sen så hoppade tydligen Carl Jan Granqvist in som sidekick (eller domare snarare) i På Spåret 2004 istället för Björn Hellberg. Jag tror det är långsökt men min förhoppning är ju såklart att det var Oldsberg och Granqvist som historien handlade om.

Är det någon som har någon gissning kring vilket program det handlar om? Det fanns ju tydligen ett klipp medskickat till podden så jag hoppas ju att det går att luska fram!
Citera
2021-08-22, 22:41
Medlem
TruckUrbans avatar
Fan vad pinsamt när bruden slänger sig med oneliners på engelska lite ”skönt”, speciellt med den accenten som hon har skärmskudde varje gång
Citera
2021-12-03, 12:33
Medlem
Jag trodde Johanna Wagrell var ganska smart ändå men allas intelligensnivå blottades idag när "begåvningsreserven" användes helt felaktigt och ingen noterade ens detta.
Citera
2021-12-03, 12:40
Medlem
Gillar podden starkt! Väldigt bra trio. Synd som sagt att Adam Alsing inte är kvar. Det hade varit rent guld med Nisse Hallberg och Adam Alsing i denna upptappning.
Citera
2021-12-05, 06:30
Medlem
TruckUrbans avatar
Slutat lyssna, Nisse blir för mycket när han ska vara woke
Citera
2022-02-07, 17:12
Medlem
LemPicas avatar
Jag tycker detta är en av dom bättre poddarna just nu.
Lite mycket bajshistorier, men på det stora hela är podden riktigt bra.
Albin, Johanna och Nisse gör sej bra ihop också.
Citera
2022-04-03, 18:05
Medlem
Älskar podden! Nu till frågan: I avsnittet som släpptes häromveckan (”Alla heter Ingvor i Jämtland”) läste Nisse upp en historia om en tjej vars kompis dödade hennes hamster. Berättelsen avslutas med något i stil med ”jag hade inte tänkt på den här kompisen på 18 år, men när Johanna häromveckan läste upp en berättelse så kom jag osökt att tänka på henne igen...”. Gänget spekulerar vilken historia det handlar om, och om den här kompisen isf figurerar i den historien. Vad tror ni?
Citera
2022-04-21, 08:43
Medlem
TealSeamTixs avatar
Måste ju också få svar på gåtan vem Funky Hans är från avsnitt 16.. En person inom Sveriges komikerscen som giggat samtidigt som någon av de tre. Jag har dålig koll på komiker från den tiden, men tänker att det borde väl vara någon mindre känd? Känns inte som att Glans betett sig så.. Eller fan, kanske..
Citera
2022-05-21, 16:07
Medlem
Upptäckte den här podden för några veckor sedan och har nu snart lyssnat igenom alla avsnitt. Han nästan kommit över Hallbergs osnutna potatis-i-halsen röst utan att behöva tvångssvälja och snyta mig 3 gånger i minuten. Att han inte förstår att kritiken mot honom är befogad är ju också märkligt.

Förutom det en trevlig podd som blivit en del av min läggdagsrutin. Att 40% av historierna är ren lögn är väl lite trist men man får ta det med en liten nypa salt.

(Just det, på tal om rutiner, lite märkligt att Albin tror att en stand up rutin inte har nåt att göra med vanliga ordet rutiner, det är väl ändå uppenbart att det kommer av att säga en sak många gånger, på scen eller hemma, tills man har ett färdigt flöde man kan utantill... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in