Citat:
Ursprungligen postat av
lawless19
Jag ser att du också är en kulturell man och kollar på Dr. Grande
Ja, viktigt att vara kultiverad

Har kollat på Dr. Grande länge, tror till och med att jag var först på Flashback att rekommendera hans YouTube kanal. Han är ju lite för politiskt korrekt för min smak, men annars postar han rätt hyfsade genomgångar av olika kändisar och andra historiska individers psykologiska tillstånd. Men som vanligt bland Flashbackexperterna så är allt negativt beteende autism.
Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Ja kanske deprimerad eller så begick han självmord då han insåg vad han gjort efter sitt raserianfall? Jag tror han hade svår OCD, så allt behövde vara som han ville ha det och när inte grannarna lyssnade och dessutom skrek okvädningsord till honom, brast det.
Tror inte heller på autism.
Svårt att säga om han redan hade planer på att begå självmord innan han sköt skallen av sina grannar. Sannolikt hade han det och grannarna hade riktigt otur att de jävlades med fel granne den morgonen. Kan ju vara så att han var lite osäker på självmord, och funderade på det men något höll honom kvar i livet, och sedan kom grannarna där och fick droppen att rinna över bägaren. Eller så kanske han inte hade några självmordplaner alls och var en riktigt bortskämd typ som aldrig i hela sitt liv varit inblandad i en riktig konfrontation, och blev det för första gången den morgonen med sina grannar och totalt överreagerade och råkade ha tillgång till tunga vapen och kunde inte hantera situationen, och väl efter att han hade lugnat ner sig lite och insett vad han hade gjort, så förstod han att hans liv var över i alla fall och att livsstid utan möjlighet till frigivning var vad som väntade honom därefter, och ganska logiskt så blåste han skallen av sig själv strax efteråt. Jag menar dock att någon som är tungt deprimerad har betydligt lättare för att göra det Spaides gjorde.
Oavsett vilket om han var deprimerad eller inte, så var han en mentalt sett mycket svag individ. Personligen skulle jag absolut kunna döda någon om situationen krävde det, utan att må dåligt över det eller så (faktum är att jag skulle kunna döda rätt många i till exempel krig eller liknande utan att utveckla PTSD och liknande pussyfasoner), men herregud, lol, att skjuta skallen av sina grannar över lite snö, hur efterbliven får man vara? Å andra sidan verkar hans grannar varit riktigt jävla efterblivna de också. Jag tror inte att någon av dem hade så kallad autism, alltså asperger, eftersom asperger's syndrom är en intellektuell begåvning och ingen aspergare beter sig så där. Både Spaides och paret Goy var i ordets rätta bemärkelse,
white trash på riktigt, och faktiskt mainstream människor. Det är just idioter som tjafsar och dödar varandra över totalt irrelevanta skitsaker, medan så kallade autister sitter och läser böcker eller liknande istället.
I alla fall, till poängen här... jag sympatiserar starkt med 2nd amendment eftersom det behövs tungt beväpnade medborgare för att hålla de folkfientliga skurkregimerna i schack. Samtidigt är den här händelsen (och många liknande händelser) ett utmärkt exempel på varför vanligt folk inte ska få bära vapen. För många idioter och labila och instabila psykfall därute som inte kan ta ansvar för de tunga vapnen som de får tillgång till. Frihet är för vuxna människor, och den här Spaides var ju helt klart inte vuxen rent mentalt.