2021-02-04, 12:16
Medlem
kola-rapaces avatar
EA har bekräftat att ett nytt Battlefield är under utveckling och ska släppas under "Julen 2021". Mer info lär kommande under tiden men annars lär stora

Det ryktas om 128 spelare på en karta.
Spelet kommer vara i modern tappning.
Namnet är inte bekräftat ännu.
PS5, Xbox Series X/S och PC har bekräftats.

Ryktas om Battle Royal såklart. Inget som jag tycker passar i denna spelserien.
Jag har inte spelat ett BF sen BF3 som jag har nog 1000h i så jag ser fram emot detta enormt. Gillar den moderna tappningen. Hoppas nästan på ett BF3 i grunden och lite nya och snyggare bara.
Citera
2021-02-04, 12:23
Medlem
Har svårt att tro att det kommer vara i närheten så bra som cod/warzone. Är så less på battlefield och deras uråldriga vapen
Citera
2021-02-04, 12:28
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Hoppas de har nya sätt att hindra fuskare och andra luffare som fuskar. Bf 5 är ju jävligt skoj men fulllt med fuskare.
Citera
2021-02-06, 21:30
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Hoppas de har nya sätt att hindra fuskare och andra luffare som fuskar. Bf 5 är ju jävligt skoj men fulllt med fuskare.

Spelar mycket bf1 och det är exakt samma där, du har hela fuskarklaner fyllda med lvl 150s där exakt alla använder wallhack och aimbot, de är inte ens rädda för att sitta och skriva i chatten att de kör med aimbot och de blir inte bannade. Vad jag förstår är ingame reporting verktyget helt verkningslöst, det enda sättet att få någon bannad är att gå in i ghost mode och spela in när de spelar och tydligt fuskar, ladda sen upp det på tuben och kontakta eas kundtjänst i mail. Helt absurt.

Men troligen så är det mindre fuskare i ett helt nytt spel för det är mycket dyrare och det är lite surare att bli bannad.

Sjukt taggad på spelet om de släpper det med 128 players
Citera
2021-02-07, 11:28
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Om det blir ett rent a server program a la BF4 och tidigare kommer jag köpa det, annars passar jag.
Citera
2021-02-07, 13:57
Medlem
kola-rapaces avatar
En youtuber som är känd för att läcka ganska trovärdig insiderinformation om BF om tidigare spel har släppt en video som innehåller bland annat:

>Enhanced destruction ('Levolution on steroids', almost every building on the map can be leveled down dynamically)
>four-man Squads will return with the same kits from BF3/4
>Around 3 to 5 Squads can form a Unit, each Unit will have its own Commander
>A Battlepass system will be included with around 9 to 10 weeks
>Crossplay will be available between next-gen consoles and PC, and current-gen consoles as well
>Unknown F2P element, suspected to be a Battle Royale mode

https://www.youtube.com/watch?v=EfTOAMpbXlw

Crossplay hade varit trevligt då mina kompisar spelar på PC. Skippa Battle royale bara.
Citera
2021-02-08, 20:14
Medlem
Jag hoppas på att det kommer någon variant av zombie-mode map eller något med zombie... kommer bli så grymt kul att köra online samt bli jagad av zombies😍
Citera
2021-02-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Spelar mycket bf1 och det är exakt samma där, du har hela fuskarklaner fyllda med lvl 150s där exakt alla använder wallhack och aimbot, de är inte ens rädda för att sitta och skriva i chatten att de kör med aimbot och de blir inte bannade. Vad jag förstår är ingame reporting verktyget helt verkningslöst, det enda sättet att få någon bannad är att gå in i ghost mode och spela in när de spelar och tydligt fuskar, ladda sen upp det på tuben och kontakta eas kundtjänst i mail. Helt absurt.

Men troligen så är det mindre fuskare i ett helt nytt spel för det är mycket dyrare och det är lite surare att bli bannad.

Sjukt taggad på spelet om de släpper det med 128 players

Ja jag vet fuskklaner äckliga parasiter. Jag fick tag på en som jag pepprade sönder och spelaren började springa och försvann bara.
Citera
2021-02-12, 19:16
Medlem
FoxHounds avatar
Detta kan nog bli riktigt fett. Gillade bf1 väldigt mycket, och om det finns morderna vapen lär det bli ännu fetare. Bf5 tyckte jag va kasst
Citera
2021-04-26, 11:34
Medlem
kola-rapaces avatar
Fler än 64 spelare är bekräftat och Dice börjar hinta om att mer info kommer snart i maj eller på E3 i juni. Får väl se vilken tidsera det utspelar sig i nästa trailer troligen.
Citera
2021-04-26, 22:05
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Fler än 64 spelare är bekräftat och Dice börjar hinta om att mer info kommer snart i maj eller på E3 i juni. Får väl se vilken tidsera det utspelar sig i nästa trailer troligen.

Det är väl redan mer eller mindre bekräftat att det kommer utspela sig i modern tid.
Citera
2021-04-27, 08:20
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
En youtuber som är känd för att läcka ganska trovärdig insiderinformation om BF om tidigare spel har släppt en video som innehåller bland annat:

>Enhanced destruction ('Levolution on steroids', almost every building on the map can be leveled down dynamically)
>four-man Squads will return with the same kits from BF3/4
>Around 3 to 5 Squads can form a Unit, each Unit will have its own Commander
>A Battlepass system will be included with around 9 to 10 weeks
>Crossplay will be available between next-gen consoles and PC, and current-gen consoles as well
>Unknown F2P element, suspected to be a Battle Royale mode

https://www.youtube.com/watch?v=EfTOAMpbXlw

Crossplay hade varit trevligt då mina kompisar spelar på PC. Skippa Battle royale bara.

Hoppas dom tar bort PC från crossplay och bara låter Xbox och PS spela med varandra. Det är alldeles för många fuskare på PC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in