Hej alla fyllon !!
Jag gör mitt eget vin, från citygross. man får flytande druvsaft o alla tillbehör. Igår skulle jag o polaren ha vår första fylla på de nya vinet, vi kollade alkoholen, med en vanlig alk mätare till 9.7%-10%
Köpte även ett vin från bolaget för att jämföra smaken osv färgen ph-värde osv.
vi börjar labba lite och inser att
VINET FRÅN SYSTEMBOLAGET, HAMNAR PÅ NOLL, 0%igt,
De hade färg och smak som det skulle.
Vi hade drukigt typ 2 av 3L, De blev ett jävla liv från både företaget som ägde vinet
( Arvid Nordquist Handelsaktiebolag ). De sa att vinet testat först i Sydafrika, Sen i tullen här i Sverige för att få en viss stämpel längst upp, vilket de såklart hade. Men % ljuger ju inte. Dom sa att det är en rejäl anklagelse och att dom i princip kan gå konkurs, pga av en sån här sak.
Dom på systembolaget bad mig komma in med vinet direkt för att testas i deras laboratorium de skulle ta ca 1månad. Ja ville inte skicka de till Arvids företag. vilket såklart dom fjäskade sönder för ), då dom bara kan slänga skiten under mattan.
Systembolaget ska göra ett eget lapp test som sagt, som kostade runt 10 000kr som Arvid¨s får betala.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/kwv-634408/
Så jag åkte upp te systemet och tog med mitt eget hemmagjorda vin + deras skit vin, för att visa min alkohol-mätare.
kändes helt sjukt att gå in där med allt och bevisa att de inte är något fel från mitt håll, framför all personal visar ja mitt vin på 9.7-10%. och KWV (arvids) till 0% alkohol. När det står 12.5% på box-jäveln
hade min mätare varit trasig, skulle ju inte mitt vin gå att mäta häller .. De höll de med om på bolaget
Arvids Nordquist huvud ansvarige sa även att göra vin utan alkohol är bra mycket dyrare än med. O det stämmer. men att dom hade haft "sabotage" förr i tiden av "folk" som inte vill att man ska dricka alls nere i Sydafrika. Men aldrig såhär att vinet hade bra doft färg och smak men 0% alk
Så ja fick pengarna tillbaka av bolaget, och filmade även alla tester inne på kontoret / lagret
Vad kan jag göra nu? Vad ska ja göra nu? jag söker ju en fet jävla
bonus här asså, jag är ju offer.
Mig säljer man inte vatten till för 200kr/L.
Alla som litar så blint på systembolaget kanske borde tänka om.
återkommer med svar från labbtestet,
Ja skulle få svaren av både bolaget och arvid¨s även dunken tillbaka, ifall jag vill gå vidare till domstol

jag vet att vi
inte bor i Usa, men ja tar inte sån här skit, utan att bringa helvete på dom ansvariga.
vad säger ni har ni hört något liknade innan