2021-03-05, 14:57
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Jag skattade ver 600 000, fr tillbaka 9000. Vill du hellre ha det s?

Undra p att folk vill flytta.
Hur fan skattade du 600k? Husfrsljning eller?

r det din inkomst som r beskattas p 600k s ja tack
Citera
2021-03-05, 15:08
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Hur fan skattade du 600k? Husfrsljning eller?

r det din inkomst som r beskattas p 600k s ja tack

Det var p ln. Jag blir s trtt p denna regering.

Vilken otroligt bra utveckling det har varit p tekniken nr det kommer till deklarationen. Allt r s mycket smidigare nu n vad det var tidigare! (Kanske inte allt d, men det mesta)
Citera
2021-03-05, 15:12
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Att du amorterar, eller inte, har ingenting med saken att gra. Om du jobbat 7/12 mnader s lter det troligt att fretaget dragit skatt som om du hade inkomst fr fler mnader, drav terbring.

Jo det vet jag men jag fr mer n jag brukar trots att jobbat mindre

Just det
Citera
2021-03-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmaestro
8k tillbaks. Dock str det ju exklusive rnta har dock ngra ln dr jag betalat 10000 i rnta . Blir det d 8k + dom 10000 jag fr ut?

Nej, det r inte det de syftar p. Rnteavdraget p dina 10k r redan inrknat.
Citera
2021-03-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Borde man inte f tillbaka en jvla massa fr ROT-avdrag osv.? Gller en jag knner som istllet fick en stor smll att betala tillbaka massor. Fr kolla nrmre p det, har antagligen inte blivit rtt.

Jag rknade med 10.000kr restskatt men fr istllet nn hundring i terbring. Dlig koll jag och skert majoriteten av Sveriges befolkning har p nt s viktigt faktiskt. Fr skrpa mig.

Hade inte du hyrt ut? Det mste du lgga till sjlv.
Citera
2021-03-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Borde man inte f tillbaka en jvla massa fr ROT-avdrag osv.? Gller en jag knner som istllet fick en stor smll att betala tillbaka massor. Fr kolla nrmre p det, har antagligen inte blivit rtt.

Jag rknade med 10.000kr restskatt men fr istllet nn hundring i terbring. Dlig koll jag och skert majoriteten av Sveriges befolkning har p nt s viktigt faktiskt. Fr skrpa mig.

ROT-avdraget fungerar inte s. Om du lser hela deklarationen s ska det finns en kort kommentar om just ROT.
Citera
2021-03-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Det var p ln. Jag blir s trtt p denna regering.

Vilken otroligt bra utveckling det har varit p tekniken nr det kommer till deklarationen. Allt r s mycket smidigare nu n vad det var tidigare! (Kanske inte allt d, men det mesta)

Hller med. Jobbar en hel del med Skatteverket och tycker de satsar bra p tekniken. Skulle jag ngonsin jobba fr en myndighet skulle jag nog vlja just dem
Citera
2021-03-05, 16:21
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Hade inte du hyrt ut? Det mste du lgga till sjlv.
Jo men trodde de hade koll p det. Vet inte vad som rknas som skattefritt upp till 40k? Det totala jag hyr ut fr eller det jag gr plus? Knns ju dumt att lgga till snt jag behver prjsa fr, men visst fredrar jag att vara rlig.
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
ROT-avdraget fungerar inte s. Om du lser hela deklarationen s ska det finns en kort kommentar om just ROT.
Shr str det p skatteverket

Hur fungerar det d? Mste kolla upp med personen hur det ser ut p brevet. Som jag frstod det stod inget om det.
Citera
2021-03-05, 16:25
Medlem
Kollade min dom vill ha tillbaks 950 :-
Jag kom p att jag kan dra av Samfllighets rntekostnader 578 :- kan man chansa avrunda uppt med 878 :- kanske slippa restskatt?

Btw;
Eller rentav dra av lite mer resekostnader jag har enligt Google Maps 2,8 mil till jobbet en vg med bil kommunalt 4-5 byten under nn dryg timmas restid om allt klaffar 100% i RL troligt 2 Tim med vntetid.

Tips tas mot.
Senast redigerad av Tomatji 2021-03-05 kl. 16:32.
Citera
2021-03-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmaestro
8k tillbaks. Dock str det ju exklusive rnta har dock ngra ln dr jag betalat 10000 i rnta . Blir det d 8k + dom 10000 jag fr ut?

Det r rntan p skattekontot de menar, inte rnta p dina ln.
Citera
2021-03-05, 16:45
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Kollade min dom vill ha tillbaks 950 :-
Jag kom p att jag kan dra av Samfllighets rntekostnader 578 :- kan man chansa avrunda uppt med 878 :- kanske slippa restskatt?

Btw;
Eller rentav dra av lite mer resekostnader jag har enligt Google Maps 2,8 mil till jobbet en vg med bil kommunalt 4-5 byten under nn dryg timmas restid om allt klaffar 100% i RL troligt 2 Tim med vntetid.

Tips tas mot.

Allts att mygla fr 300 spnn sknns ju som en ondighet. Om vi bortser frn rtt eller fel s kan ju denna s dig dyrt i framtida kontroller osv.
Citera
2021-03-05, 16:53
Medlem
chronomasters avatar
Kanske en dum frga men om man fr gra avdrag fr en utgift p 50.000kr. Vad innebr det exakt? r det 30% av detta s man d kan dra av p skatten?

Det gller i mitt fall juristkostnader. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in