• 1
  • 2
2021-01-31, 20:04
Medlem
Varje gång jag går in på min egna profil ser jag hur många jag har i min vänlista, och rätt var det är så ser man antalet sjunka med en vän vilket såklart betyder att någon jävel har tagit bort en som vän. Genast går jag då in på appen "who unfriended me" och ser vem som är den skyldige. Bara senaste året är har jag tappat ungefär 10 stycken, och jag känner nu nästan en liten oro för att görs några nya poster för jag vill inte förlora ännu fler.

Senast idag var det en person varit en vänlig människa som tog bort mig och jag märkte det precis när handbollsmatchen drog igång - och jag kunde inte hjälpa att sitta hela matchen och fundera på varför i helvete han tagit bort mig för och kände mig sur på grund av det.

Är det bara jag som blir sur när folk tar bort en som vän? Har ni också en likadan app som ni kollar i?
Citera
2021-01-31, 20:08
Är det personer du inte umgås med eller pratar särskilt mycket med så spelar det väl ingen roll. När folk blir upprörda över att bli borttagen som vän på internet är det fan illa..
Citera
2021-01-31, 20:09
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Varje gång jag går in på min egna profil ser jag hur många jag har i min vänlista, och rätt var det är så ser man antalet sjunka med en vän vilket såklart betyder att någon jävel har tagit bort en som vän. Genast går jag då in på appen "who unfriended me" och ser vem som är den skyldige. Bara senaste året är har jag tappat ungefär 10 stycken, och jag känner nu nästan en liten oro för att görs några nya poster för jag vill inte förlora ännu fler.

Senast idag var det en person varit en vänlig människa som tog bort mig och jag märkte det precis när handbollsmatchen drog igång - och jag kunde inte hjälpa att sitta hela matchen och fundera på varför i helvete han tagit bort mig för och kände mig sur på grund av det.

Är det bara jag som blir sur när folk tar bort en som vän? Har ni också en likadan app som ni kollar i?
Nej. Att bli arg är onödigt. Om de är "riktiga" vänner så tar de inte bort dig. Att du blir arg kan väl bero på att du är lite narcissistisk och kräver uppmärksamhet.
Citera
2021-01-31, 20:10
Bannlyst
För varje vän som tar bort dig så adda 10 nya.

Det är bara att skicka ut en massa random vänförfrågningar.
Citera
2021-01-31, 20:13
Medlem
Kan också känna en viss sorg och nedstämdhet över detta.

Jag menar, varför ta bort någon som man är åtminstone lite bekant med?
Vad skada kan den Facebook-vänskapen utgöra?

Kan inte hjälpa det, men känner mig lite bortvald och mindre värd då detta händer.
Citera
2021-01-31, 20:15
Medlem
Triplefaces avatar
Jag blev lite upprörd över det för 5-10 år sen. Nu bryr jag mig knappt, de som tar bort mig är ändå ingen som står mig nära.

Kan dock erkänna att om jag ser att personen som tog bort mig har kvar en massa andra bekanta (t ex om det är en gammal klasskompis som tagit bort mig men har kvar alla andra från klassen) så kan jag fundera på om den ogillar mig av någon anledning. Jag blir inte arg, den hade säkert sina skäl.

Minns att jag sett såna appar som du pratar om, använde en sån några gånger för kanske 10 år sen.
Citera
2021-01-31, 20:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det är inte folk som fått vett nog att ta bort facebook, bara?
Citera
2021-01-31, 20:17
Medlem
MrsChows avatar
Citat:

Oja jag har en likadan app fast för instagram. Ibland avföljer folk mig för att jag postar något politiskt och då tänker jag, ”okej din känsliga jävel, hade ju vart tråkigt om alla tyckte samma”. Är det någon jag känner irl, som plötsligt avföljer mig när jag varit inaktiv en lång tid och varken postat stories eller i min feed så tänker jag, ”jaha så de kom plötsligt på att de hatar mig vad tråkigt.”
Citera
2021-01-31, 20:18
Medlem
Intressant trådstart. Jag är en sån som tar bort vänner som postar alldeles för mycket saker som inte intresserar mig. Kanske ska tänka på det och använda någon form av mute funktion.

Jag har aldrig kollat själv om någon tar bort mig.

Ex1. Folk som tror att facebook är 1177s fråge chatt
Ex2. Folk som delar alldeles för mycket typ "roliga klipp" eller skämt... Hade tagit bort min faster om vi inte var släkt.
Citera
2021-01-31, 20:20
Medlem
lakritcs avatar
Dessa personer - som oförklarligt tar bort bekanta - är väl inte sällan samma personer som mår dåligt över Facebook men saknar den mentala styrkan att radera sitt konto.
Citera
2021-01-31, 20:30
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Är det bara jag som blir sur när folk tar bort en som vän?

Förstår att det är jobbigt när nära vänner bestämmer sig för att er relation inte är beroende av FB.
Citera
2021-01-31, 20:36
Medlem
CompressorVanes avatar
Facebook kasserade jag för 3 år sedan.

Har inte saknat den en enda gång. Det är narcissistens högborg och krama sig själv klubb.

Alla känner vi igen dem, bullbakande mammor, partyprissar, Präktiga Anna, Hundar och Katter, killen med sina nya "leksaker", (Bilar, Mc, etc)
Jobb Nisse som ständigt laddar upp nya positioner på jobb, Den där skumma figuren som skriver kryptiska grejer etc.

Fyller någon år, och man säger grattis, inte fan säger de tack heller.

Bojkotta eländet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in