2021-02-01, 00:40
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Jag bor i närområdet och kommer nu börjar gå sträckan. Mot angered C genom Ranneberg samt mot lövgärdet varje fredag eftermiddag/kväll.

Får vad om de vågar göra något. Är en invandrare med muslimsk bakgrund 2meter lång och 108kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Andaslugnt
Respekt till dig !

Ok, så vad jag antar så håller alltså en gäng muslimer på att trakassera en Svensk funktionshindrad och en muslim förväntar sig blommor för han skall bemöta vandalerna med hot och våld, och någon annan flane här på FB ger han blommor?

Problemet är muslimer, de är inte lösningen. Blir bara mer våld.
Citera
2021-02-01, 00:45
Medlem
jugbandbluess avatar
ett samhälle, och i förlängningen en nation, döms efter hur väl det försvarar sina svagaste individer. den svenska nationen har misslyckats med att försvara dess svagaste medlemmar. det är skamligt.
Citera
2021-02-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
En anhörig till familjen som postat inlägget, skrev en kommentar under inlägget:

"Jag har också ringt polisen. De skulle prata med lokalpolisen för att SE..!? om de kan skicka någon patrull!!
Dessa skitungar trakasserar inte bara boendet och Emelie. De vägrar gå av bussar, ställer sig i dörren så bussen inte kan köra. Sparkar, spottar och gapar.

De går in på ICA-Maxi i Angered, öppnar drickor, äter mat och godis springer ut sedan, naturligtvis utan att betala.

Jag rinde även till P4, men det verkar inte finnas något nyhetsvärde i detta!!

Tydligen viktigare att rapportera om fotboll och stans godaste semla!

Jag är så satans arg! Kommer att fortsätta driva det här, ska ringa polisen igen i eftermiddag till att börja med."

Filma dräggen och lägg ut skiten här!! Kan ta gift på att det är blattissar!!
Citera
2021-02-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Har en kusin som blev rånad under knivhot av ett gäng kulturberikare för några år sedan.

Han är rullstolsbunden sedan födseln och världens snällaste kille.

Helvete vad arg man blir när dessa råttor siktar in sig på handikappade!
Det är rent kulturellt. Handikappade och folk med nedsatta funktioner över lag är i deras ögon som smutsiga hundar, som man kan behandla hur som helst. Folk i allmänhet förstår inte detta, de har ingen som helst susning om att det existerar enorma kulturella klyftor mellan folken i världen. De tror på fullt allvar att man uppför sig som svensk när man passerat gränsen.
Citera
2021-02-01, 09:50
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Låter som något koranrelaterat detta-Kanske den lokala Imamen kan ta upp frågan på nästa fredagsbön?
Citera
2021-02-01, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBernadotte
Det verkar vara något för Joakim Lamotte. Han har ju en jättepublik så det kan ju få polisen att lägga ifrån sig wienerbröden och agera! Mycket, mycket lågt beteende av nidingarna!

Eller för Samhällsnytt.
Citera
2021-02-01, 12:36
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Inte alls, du har gett upp och accepterat buset.

Att föreslå larm och liknande är att kapitulera, att erkänna att buset har vunnit.

Jag, och många med mig, vill se helt andra lösningar, där slöddret låses in, och dom som kan kastas ut ur landet verkligen kastas ut.

Men så tycker visst inte du.
Varje nytt lås och larm är bara att låta busets positioner flyttas framåt.

Exakt. Jag tycker alltid man börjar tackla problemet från fel håll. Ofta tjatas det om mera kameraövervakning och mer väktare etc. Första steget borde vara att banta migrationen till 0 och sedan börja skicka ut dom som går att skicka ut. Ny lagstiftning krävs också.
Problemet är att det inte finns så mycket man kan göra för tillfället när en situation likt denna uppstår. Skitungarna vet givetvis att de är helt fredade och kan fortsätta jävlas utan konsekvenser
Citera
2021-02-01, 12:41
Medlem
HappyDrivers avatar
Citat:
Ungdomsgäng skändar och angriper funktionsnedsatta barn och ungdomar i Rannebergen - Göteborg. Såg ett inlägg som sprider sig på Facebook just nu. Här är vad som ungdomarna och barnen råkar ut för. Polisen verkar inte agera och ingripa emot ungdomsgänget. Någon som vet mer om problemet?

"Detta är min lillasyster Emelie. Hon bor på ett boende i Rannebergen i Angered, där hon har bott i många år. En gång i veckan tar hon en promenad ner till Ica för att köpa lite götta inför helgen.

Detta är en stor sak för henne och det finns inget/ingen som kan hindra henne från att gå.

Sen nyårsafton har ett gäng killar i området bestämt sig för att de ska göra livet surt för Emelie och de andra brukarna på boendet. Dem hänger utanför boendet och trakasserar både de boende och personal.

2 gånger när Emelie har tagit sin sväng ner till Ica har hon blivit påhoppad av detta gäng. Hon har fått snöbollar kastade på sig, och dem har kastat raketer efter henne och skriker skällsord efter henne.

Min syster har själv ringt polisen men inte fått någon hjälp, personalen har ringt polisen men fått svaret: Gå in och dra ner rullgardinen och lås dörren.

Boendet blir nästan dagligen trakasserat och ingen gör någonting?!!

Emelie vägrar att ställa in sin promenad till Ica. Vilket är helt rätt! Hon har lika stor rätt som alla andra att vistas ute utan att bli påhoppad och trakaserrad!

Hur kan ett ungdomsgäng få härja fritt och göra vad dem vill utan att polisen gör någonting? Trots flera anmälningar har de inte kommit en ändå gång.

Hur långt ska de gå innan någon gör något?

Som syster till Emelie blir jag stolt att hon står upp för sin rätt och fortsätter sin promenad samtidigt som man får en klump i magen när man vet att hon ska gå.

Citerar min syster " Jävla idioter! Gå hem och lägg er!!"

https://www.facebook.com/sara.komenda/posts/10159445872794175

Skärmdump av inlägget: https://imgur.com/a/GGKjzxg

Ring GP omgående, detta ska upphöra omgående. De fega kräken ska inte komma undan!
Citera
2021-02-01, 12:55
Medlem
Majornapacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Om en "högerextrem gruppering" hade annonserat att de tänker patrullera området hade polisen varit där på några timmar. Se bara på samhällets reaktion på Soldiers of Odin för något år sedan.

Ojojoj vad det hade kryllat av folk med ”rätt” värdegrund där då, men inte för Emelies skull utan för att mota bort de farliga högerpatrullerna.
Citera
2021-02-01, 13:09
Avslutad
Citat:
Ungdomsgäng skändar och angriper funktionsnedsatta barn och ungdomar i Rannebergen - Göteborg. Såg ett inlägg som sprider sig på Facebook just nu. Här är vad som ungdomarna och barnen råkar ut för. Polisen verkar inte agera och ingripa emot ungdomsgänget. Någon som vet mer om problemet?

"Detta är min lillasyster Emelie. Hon bor på ett boende i Rannebergen i Angered, där hon har bott i många år. En gång i veckan tar hon en promenad ner till Ica för att köpa lite götta inför helgen.

Detta är en stor sak för henne och det finns inget/ingen som kan hindra henne från att gå.

Sen nyårsafton har ett gäng killar i området bestämt sig för att de ska göra livet surt för Emelie och de andra brukarna på boendet. Dem hänger utanför boendet och trakasserar både de boende och personal.

2 gånger när Emelie har tagit sin sväng ner till Ica har hon blivit påhoppad av detta gäng. Hon har fått snöbollar kastade på sig, och dem har kastat raketer efter henne och skriker skällsord efter henne.

Min syster har själv ringt polisen men inte fått någon hjälp, personalen har ringt polisen men fått svaret: Gå in och dra ner rullgardinen och lås dörren.

Boendet blir nästan dagligen trakasserat och ingen gör någonting?!!

Emelie vägrar att ställa in sin promenad till Ica. Vilket är helt rätt! Hon har lika stor rätt som alla andra att vistas ute utan att bli påhoppad och trakaserrad!

Hur kan ett ungdomsgäng få härja fritt och göra vad dem vill utan att polisen gör någonting? Trots flera anmälningar har de inte kommit en ändå gång.

Hur långt ska de gå innan någon gör något?

Som syster till Emelie blir jag stolt att hon står upp för sin rätt och fortsätter sin promenad samtidigt som man får en klump i magen när man vet att hon ska gå.

Citerar min syster " Jävla idioter! Gå hem och lägg er!!"

https://www.facebook.com/sara.komenda/posts/10159445872794175

Skärmdump av inlägget: https://imgur.com/a/GGKjzxg

Ungdomsgäng betyder invandrare. Resten får du räkna ut själv.
Citera
2021-02-01, 13:28
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det är rent kulturellt. Handikappade och folk med nedsatta funktioner över lag är i deras ögon som smutsiga hundar, som man kan behandla hur som helst. Folk i allmänhet förstår inte detta, de har ingen som helst susning om att det existerar enorma kulturella klyftor mellan folken i världen. De tror på fullt allvar att man uppför sig som svensk när man passerat gränsen.

Rent kulturellt, det stämmer. Vilket ytterligare bevisar att vissa kulturer inte har någon plats i västvärlden. Har man inom sin kultur inte sunda värderingar angående de mest basiska syner på rätt och fel, då kan den kulturen dra åt helvete, rent ut sagt.

Har en bekant som är yrkeskriminell, inom en organisation jag låter vara osagt. De skulle aldrig skada oskyldiga kvinnor och barn, samt inte trakassera handikappade. Grovt kriminella västerlänningar har en serie principer. Det har inte vissa grupper av kriminella kulturberikare. Grottfolk.

Vad har vi sett hända i Sverige senaste årtionden?

Kvinnor som blir avrättade på ljusan dagen med sina barn närvarande.
Riktade attacker mot utvecklingsstörda.
Döttrar som mördas för att de ville leva med frihet.
Försök till massmord.
Vansinnes dåd.
Dagliga skjutningar.
Blåljus Sabotage.

Jag tycker verkligen synd om er som är födda efter 1995. Ni har inte känt till ett Sverige utan dessa problem. För det var verkligen bättre förr. Det var verkligen det.
Citera
2021-02-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Rent kulturellt, det stämmer. Vilket ytterligare bevisar att vissa kulturer inte har någon plats i västvärlden. Har man inom sin kultur inte sunda värderingar angående de mest basiska syner på rätt och fel, då kan den kulturen dra åt helvete, rent ut sagt.

Har en bekant som är yrkeskriminell, inom en organisation jag låter vara osagt. De skulle aldrig skada oskyldiga kvinnor och barn, samt inte trakassera handikappade. Grovt kriminella västerlänningar har en serie principer. Det har inte vissa grupper av kriminella kulturberikare. Grottfolk.

Vad har vi sett hända i Sverige senaste årtionden?

Kvinnor som blir avrättade på ljusan dagen med sina barn närvarande.
Riktade attacker mot utvecklingsstörda.
Döttrar som mördas för att de ville leva med frihet.
Försök till massmord.
Vansinnes dåd.
Dagliga skjutningar.
Blåljus Sabotage.

Jag tycker verkligen synd om er som är födda efter 1995. Ni har inte känt till ett Sverige utan dessa problem. För det var verkligen bättre förr. Det var verkligen det.
När jag växta upp på 80-talet fanns det kriminella, men absolut inte i den omfattningen som finns idag och samtidigt fanns det förr något som hette tjuvheder, vilket jag tror det är du beskriver. Den mångkulturella kriminaliteten som finns idag skyr inga medel, vilket vi gång på gång ser prov på.

Folk förstår inte vad som skett i vårt land, vad den verkliga konsekvensen av att utrota svensk kultur innebär. Som ett enat folk har vi tidigare klarat svält, krig, finansiella krascher osv. Oavsett vilken typ av system vi levt under så har kärnan i vårt folk gjort att vi klarat oss igenom allt under tusentals år. Den kärnan är nu spräckt, eller i alla fall väldigt sprucken och kommer ta många generationer att laga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in