Citat:
Ursprungligen postat av
Wotan
Slöddret (jag förutsätter att det är muslimer) har missat något i sin egen religion; man får inte straffa den som Allah redan har straffat. Dvs man får inte ge sig på någon som är handikappad eller funktionshindrad. Tycker det låter som dags för Shariarättegång, ev. med avhuggna händer eller hängning som påföljd.
Att hänvisa till Islam biter inte på dem. Som många andra från kulturer där religionen har en stor betydelse så använder de religionen lite som det passar dem. Den som inte är trevlig nog att få en kvinna hänvisar till religionen och får sig en tilldelad. När dricker öl med kompisarna, skiter i religionen. Osv. I slutänden så handlar det om egoism och att känna makt, jag jag jag....
Oavsett vad man anser är orsaken så har vi fått väldigt många unga i Sverige med noll empati och moralisk kompass. De förstår bara en sak, att något gör ont för dem själva. Dvs vi måste ändra så att även unga får kännbara straff för sina gärningar. Och att gärning och straff ligger nära i tiden, ingen ung empatilös förstår sambandet mellan gärning och straff om straffet kommer ett år senare. Så mer resurser till rättsväsendet och förenklad handläggning.
Sedan tänker jag ofta på fabeln om grodan och skorpionen. Vissa kan inte hejda sig från att göra andra illa även om de någonstans vet de riskerar ett väldigt högt straff. Att göra andra illa ligger helt enkelt i deras natur.