• 1
  • 2
2021-01-28, 12:58
Medlem
Har vi folk här som sitter på feta stålar som er partner inte vet om och som ni medvetet inte vill att hen ska känna till?.
Citera
2021-01-28, 13:56
Medlem
Så länge ni har delad ekonomi kan det ju inte vara så svårt att dölja pengar/ tillgångar för en partner. Den personen kan ju skita i hur din ekonomi ser ut med tanke på att ni inte har gemensam ekonomi.
Citera
2021-01-28, 14:01
Medlem
CarlXIIs avatar
Jadå har några hg guld som sambon inte vet om.
Citera
2021-01-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Har vi folk här som sitter på feta stålar som er partner inte vet om och som ni medvetet inte vill att hen ska känna till?.

Feta stålar vet jag inte, allt är ju relativt men ja, jag har en 250k som är ”mina” utan hennes vetskap. Detta pga dåliga tidigare erfarenheter med mitt ex, hon tog alla våra gemensamma pengar och spendera utan min vetskap under bara något dygn, köpte dyra smycken och skit, visserligen fick jag henne att lämna tillbaka det men det krävdes så satans mycket tjat, bråk osv. Min tanke är att dom pengarna är min plan B så skiter det sig och blir något knas nån gång så har jag ett eget kapital. Började bygga upp den bufferten innan vi blev sambo och satte målet på 250k och fortsatte spara i hemlighet tills målet var uppnått och det känns väldigt tryggt att ha den summan för mig och barnen jag har sen innan.
Jag vet också att hon hade eget sparkapital innan vi blev sambos och det är pengar hon har som en plan b anser jag.
Citera
2021-01-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriskEllerva
Feta stålar vet jag inte, allt är ju relativt men ja, jag har en 250k som är ”mina” utan hennes vetskap. Detta pga dåliga tidigare erfarenheter med mitt ex, hon tog alla våra gemensamma pengar och spendera utan min vetskap under bara något dygn, köpte dyra smycken och skit, visserligen fick jag henne att lämna tillbaka det men det krävdes så satans mycket tjat, bråk osv. Min tanke är att dom pengarna är min plan B så skiter det sig och blir något knas nån gång så har jag ett eget kapital. Började bygga upp den bufferten innan vi blev sambo och satte målet på 250k och fortsatte spara i hemlighet tills målet var uppnått och det känns väldigt tryggt att ha den summan för mig och barnen jag har sen innan.
Jag vet också att hon hade eget sparkapital innan vi blev sambos och det är pengar hon har som en plan b anser jag.

Fast det behöver ju inte vara hemligt, bara hon inte kommer åt dem.

Både jag och min fru har egna konton som är våra egna, utöver de som är gemensamma.

Fast förstår om du är försiktig med dina tidigare erfarenheter.

Har en polare där deras gemensamma sparande var ett av hennes konto (och det var mest han som sparade), gissa vem som tog pengarna när hon dumpade honom för nån annan snubbe....
Citera
2021-01-28, 16:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
En kompis till mig sa att han hade lägre lön än vad han egentligen hade så han kunde lägga resterande på sin bil😀
Citera
2021-01-28, 16:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Jag behöver inte mörka mina tillgångar, med rätt kvinna behöver man inte det men skulle det behövas skulle jag inte tveka en sekund.
Citera
2021-01-28, 20:30
Medlem
Luriosans avatar
Jag har en del pengar hos Avanza och pengar sparade i fonder. Hur mycket det rör sig om vet inte min sambo och det är ingenting som han behöver veta. Han har själv pengar i aktier och fonder och jag har ingen aning om hur mycket han har.

Vi har två gemensamma konton som vi för över till - ett för hyran och ett för mat. Resterande pengar som vi tjänar gör vi vad vi vill med.
Citera
2021-01-29, 10:43
Medlem
Min sambo vet inte om hur mycket tillgångar jag har, men vi har ju delad ekonomi förutom den gemensamma. Hon står ju som arvinge, så man vet aldrig, om kapitalet kommer till kännedom ökar hotbilden...
Citera
2021-01-29, 11:51
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag behöver inte mörka mina tillgångar, med rätt kvinna behöver man inte det men skulle det behövas skulle jag inte tveka en sekund.

Ditto.

Fast mer troligt så hade jag inte varit kvar med en kvinna som jag kände en sådan osäkerhet kring.

Min sambo vet hur mkt pengar jag har och gör inga anspråk på de eller tycker att de ska spenderas eller göras något med. Hon lämnar det totalt.
Citera
2021-01-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Fast det behöver ju inte vara hemligt, bara hon inte kommer åt dem.

Både jag och min fru har egna konton som är våra egna, utöver de som är gemensamma.

Fast förstår om du är försiktig med dina tidigare erfarenheter.

Har en polare där deras gemensamma sparande var ett av hennes konto (och det var mest han som sparade), gissa vem som tog pengarna när hon dumpade honom för nån annan snubbe....

Fast om det är din fru spelar det ju ingen roll att ni inte har gemensama konton, kvinnor har väldigt svårt att se skillnad på ditt och mitt speciellt om det är pengar involverade.
Citera
2021-01-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Så länge ni har delad ekonomi kan det ju inte vara så svårt att dölja pengar/ tillgångar för en partner. Den personen kan ju skita i hur din ekonomi ser ut med tanke på att ni inte har gemensam ekonomi.
Även om man har delad ekonomi behöver väl den andra hälften inte veta om man har Aktier eller dylikt i banker..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in