Citat:
Ursprungligen postat av
FriskEllerva
Feta stålar vet jag inte, allt är ju relativt men ja, jag har en 250k som är ”mina” utan hennes vetskap. Detta pga dåliga tidigare erfarenheter med mitt ex, hon tog alla våra gemensamma pengar och spendera utan min vetskap under bara något dygn, köpte dyra smycken och skit, visserligen fick jag henne att lämna tillbaka det men det krävdes så satans mycket tjat, bråk osv. Min tanke är att dom pengarna är min plan B så skiter det sig och blir något knas nån gång så har jag ett eget kapital. Började bygga upp den bufferten innan vi blev sambo och satte målet på 250k och fortsatte spara i hemlighet tills målet var uppnått och det känns väldigt tryggt att ha den summan för mig och barnen jag har sen innan.
Jag vet också att hon hade eget sparkapital innan vi blev sambos och det är pengar hon har som en plan b anser jag.
Fast det behöver ju inte vara hemligt, bara hon inte kommer åt dem.
Både jag och min fru har egna konton som är våra egna, utöver de som är gemensamma.
Fast förstår om du är försiktig med dina tidigare erfarenheter.
Har en polare där deras gemensamma sparande var ett av hennes konto (och det var mest han som sparade), gissa vem som tog pengarna när hon dumpade honom för nån annan snubbe....