• 1
  • 2
2021-01-29, 18:28
Medlem
Roidberts avatar
Sitter inte på några feta stålar, men har fört över pengar varje månad till ett Avanza konto hon inte känner till. Har nu bränt de stålarna för att träffa min andra fru (f.f.a. på dyra flygbiljetter), så är snart pank igen .
Citera
2021-01-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Fast om det är din fru spelar det ju ingen roll att ni inte har gemensama konton, kvinnor har väldigt svårt att se skillnad på ditt och mitt speciellt om det är pengar involverade.

Inte om det är rätt kvinna, hon skulle aldrig få för sig att hävda att mina pengar skulle användas till något annat än vad jag vill, och tvärtom likaså.

Men i stort håller jag med dig, många kvinnor tänker så, men om man behöver gömma sina pengar är det fel fruntimmer man är i lag med.
Citera
2021-01-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Inte om det är rätt kvinna, hon skulle aldrig få för sig att hävda att mina pengar skulle användas till något annat än vad jag vill, och tvärtom likaså.

Men i stort håller jag med dig, många kvinnor tänker så, men om man behöver gömma sina pengar är det fel fruntimmer man är i lag med.

Ja med rätt personer så ja men så sjukt många klåfingriga som inte kan hålla fingrarna borta fast pengarna står på andras gårdar.
Citera
2021-01-29, 22:30
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Så länge ni har delad ekonomi kan det ju inte vara så svårt att dölja pengar/ tillgångar för en partner. Den personen kan ju skita i hur din ekonomi ser ut med tanke på att ni inte har gemensam ekonomi.

Men är man gift och det blir skilsmässa så kommer dom inte skita i ekonomin. Då ska allt upp på bordet. Därav att man ska ha äktenskapsförord😁
Citera
2021-02-07, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag behöver inte mörka mina tillgångar, med rätt kvinna behöver man inte det men skulle det behövas skulle jag inte tveka en sekund.

Rätt kvinna kan senare i livet visa sig vara fel kvinna.
Inget fel med att vara försiktig. Äktenskapsförord och/ eller lite pengar gömda e inte fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in