• 1
  • 2
2021-01-28, 02:52
Medlem
IMDB: https://m.imdb.com/title/tt7985576/?ref_=nv_sr_srsg_0

"The Serpent r ett kriminellt drama-miniserie utvecklat av Mammoth Screen fr BBC One och Netflix. Den r baserad p brottet frn seriemrdaren Charles Sobhraj, som mrdade unga turister mellan 1975-1976."

Bra skdespelare, kan bli lite utdragen dr det inte sker s vldigt mycket i ngra episoder, men jag tycker man fastnar och vill grna p en gng hoppa p nsta episod. Och en vldigt intressant historia, som jag inte kan minnas att jag hrt s mycket om innan.

Nn mer som har kollat vad tycker ni?
Citera
2021-01-28, 07:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
IMDB: https://m.imdb.com/title/tt7985576/?ref_=nv_sr_srsg_0

"The Serpent r ett kriminellt drama-miniserie utvecklat av Mammoth Screen fr BBC One och Netflix. Den r baserad p brottet frn seriemrdaren Charles Sobhraj, som mrdade unga turister mellan 1975-1976."

Bra skdespelare, kan bli lite utdragen dr det inte sker s vldigt mycket i ngra episoder, men jag tycker man fastnar och vill grna p en gng hoppa p nsta episod. Och en vldigt intressant historia, som jag inte kan minnas att jag hrt s mycket om innan.

Nn mer som har kollat vad tycker ni?

r den p Netflix nu? D ska den ses.
Tack fr tipset!
Citera
2021-01-28, 08:51
Medlem
diseuses avatar
Den verkar nnu inte ha slppts p Netflix. Den kommer troligen i februari/mars ngon gng.

Orkar man inte vnta tills dess kan man vrma upp med dokumentren Sobhraj, or How to Be Friends with a Serial Killer.

Trd: (FB) SVT1 22.10 ikvll Sobhraj - seriemrdaren, om mnsklig ondska!!
Hela dokumentren p Youtube: https://youtu.be/FEAZl6QOyK0
Citera
2021-01-28, 11:38
Medlem
Snapcounts avatar
Den finns att lna med engelsk text. Jag sg tre-fyra avsnitt utav det och 70-tals looken var nice men serien gr tidshopp, fr mnga enligt mig. Blev fr strande fr mig.
Citera
2021-01-28, 12:44
Medlem
KungAllans avatar
Har lst en del om denne herre, aset frtjnar att bli krokodilfda....
Citera
2021-02-01, 20:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Tycker serien r helt vrdels!
Slutade att kolla, tappade intresset totalt efter E02-03.
Tyckte jag var 'snll' nr jag gav den en 4/10 p IMDb (borde snka till en 3.a).
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-02-01 kl. 20:11.
Citera
2021-02-01, 21:18
Medlem
mishimas avatar
Gillar 70-talshippie-Asien-miljn den utspelas i. Det r varmt, svettigt, rrigt och kaotiskt, som matchar rtt bra med historien. Bra musik ocks, Serge Gainsbourg och Jacques Dutrunc bland annat.

Hans psykopatiska sida blir mer tydligare fr varje avsnitt, som att de bygger p med ngot hela tiden fr att vis hur sjuk han hr.

Jag har lyckats hlla mig undan att lsa s mycket om den verkliga historien.
Citera
2021-03-30, 15:14
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Den verkar nnu inte ha slppts p Netflix. Den kommer troligen i februari/mars ngon gng.
Det verkar som om den ska slppas p Netflix under Lngfredagen (den 2 april).
Citera
2021-04-04, 20:40
Medlem
Turist i tidens avatar
Tidshoppen r klart strande. Knns som att den hade tjnat p att kra i kronologisk ordning.
Citera
2021-04-04, 20:54
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Sett frsta avsnittet och det var ingen hjdare. Jag str mig ocks p hoppen i tid. Det sker fr ofta och jag tycker de hade kunnat gra den biten p ett smidigare stt. Fortstter det p samma vis i alla avsnitt?
Citera
2021-04-04, 20:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Sett frsta avsnittet och det var ingen hjdare. Jag str mig ocks p hoppen i tid. Det sker fr ofta och jag tycker de hade kunnat gra den biten p ett smidigare stt. Fortstter det p samma vis i alla avsnitt?

Ja, men man kommer snabbt in i rytmen. Jag hade inga problem att hnga med.
Citera
2021-04-04, 20:58
Bannlyst
kul med seriemrdare! ligger lite efter mrker jag och har bara sett ca 900 st filmer och tv serier om seriemrdare s det r kul med lite pfyllning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in