• 1
  • 2
2021-01-28, 02:52
Medlem
IMDB: https://m.imdb.com/title/tt7985576/?ref_=nv_sr_srsg_0

"The Serpent är ett kriminellt drama-miniserie utvecklat av Mammoth Screen för BBC One och Netflix. Den är baserad på brottet från seriemördaren Charles Sobhraj, som mördade unga turister mellan 1975-1976."

Bra skådespelare, kan bli lite utdragen där det inte sker så väldigt mycket i några episoder, men jag tycker man fastnar och vill gärna på en gång hoppa på nästa episod. Och en väldigt intressant historia, som jag inte kan minnas att jag hört så mycket om innan.

Nån mer som har kollat vad tycker ni?
Citera
2021-01-28, 07:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
IMDB: https://m.imdb.com/title/tt7985576/?ref_=nv_sr_srsg_0

"The Serpent är ett kriminellt drama-miniserie utvecklat av Mammoth Screen för BBC One och Netflix. Den är baserad på brottet från seriemördaren Charles Sobhraj, som mördade unga turister mellan 1975-1976."

Bra skådespelare, kan bli lite utdragen där det inte sker så väldigt mycket i några episoder, men jag tycker man fastnar och vill gärna på en gång hoppa på nästa episod. Och en väldigt intressant historia, som jag inte kan minnas att jag hört så mycket om innan.

Nån mer som har kollat vad tycker ni?

Är den på Netflix nu? Då ska den ses.
Tack för tipset!
Citera
2021-01-28, 08:51
Medlem
diseuses avatar
Den verkar ännu inte ha släppts på Netflix. Den kommer troligen i februari/mars någon gång.

Orkar man inte vänta tills dess kan man värma upp med dokumentären Sobhraj, or How to Be Friends with a Serial Killer.

Tråd: (FB) SVT1 22.10 ikväll Sobhraj - seriemördaren, om mänsklig ondska!!
Hela dokumentären på Youtube: https://youtu.be/FEAZl6QOyK0
Citera
2021-01-28, 11:38
Medlem
Snapcounts avatar
Den finns att låna med engelsk text. Jag såg tre-fyra avsnitt utav det och 70-tals looken var nice men serien gör tidshopp, för många enligt mig. Blev för störande för mig.
Citera
2021-01-28, 12:44
Medlem
KungAllans avatar
Har läst en del om denne herre, aset förtjänar att bli krokodilföda....
Citera
2021-02-01, 20:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Tycker serien är helt värdelös!
Slutade att kolla, tappade intresset totalt efter E02-03.
Tyckte jag var 'snäll' när jag gav den en 4/10 på IMDb (borde sänka till en 3.a).
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-02-01 kl. 20:11.
Citera
2021-02-01, 21:18
Medlem
mishimas avatar
Gillar 70-talshippie-Asien-miljön den utspelas i. Det är varmt, svettigt, rörigt och kaotiskt, som matchar rätt bra med historien. Bra musik också, Serge Gainsbourg och Jacques Dutrunc bland annat.

Hans psykopatiska sida blir mer tydligare för varje avsnitt, som att de bygger på med något hela tiden för att vis hur sjuk han här.

Jag har lyckats hålla mig undan att läsa så mycket om den verkliga historien.
Citera
2021-03-30, 15:14
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Den verkar ännu inte ha släppts på Netflix. Den kommer troligen i februari/mars någon gång.
Det verkar som om den ska släppas på Netflix under Långfredagen (den 2 april).
Citera
2021-04-04, 20:40
Medlem
Turist i tidens avatar
Tidshoppen är klart störande. Känns som att den hade tjänat på att köra i kronologisk ordning.
Citera
2021-04-04, 20:54
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Sett första avsnittet och det var ingen höjdare. Jag stör mig också på hoppen i tid. Det sker för ofta och jag tycker de hade kunnat göra den biten på ett smidigare sätt. Fortsätter det på samma vis i alla avsnitt?
Citera
2021-04-04, 20:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Sett första avsnittet och det var ingen höjdare. Jag stör mig också på hoppen i tid. Det sker för ofta och jag tycker de hade kunnat göra den biten på ett smidigare sätt. Fortsätter det på samma vis i alla avsnitt?

Ja, men man kommer snabbt in i rytmen. Jag hade inga problem att hänga med.
Citera
2021-04-04, 20:58
Bannlyst
kul med seriemördare! ligger lite efter märker jag och har bara sett ca 900 st filmer och tv serier om seriemördare så det är kul med lite påfyllning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in