Nu upptäckte jag alldeles för sent ett allvarligt skrivfel i det som
Arnulf.den.elfte löjligt nog kallar för "projektioner och misstolkningar". Det står ett "mot" där det ska stå ett "för", så här:
Citat:
Det vill säga, om bägaren rinner över för någon som är i överläge har du förståelse för det, medan om den gör det för någon som är i underläge tycker du att den personen är en kriminell kaosindivid som förtjänar att bli torterad till döds i ett koncentrationsläger i USA.
Varför det här inte är projektioner och missuppfattningar: För att det inte var bara den där spottepisoden med en vakt och en flicka, utan ett tydligt jävla mönster där vakterna utsatte flickorna för golvningar, strypgrepp och i ett fall en våldtäkt.
Och för att soc och SiS när de skickar barn till Björkbacken och dylika ställen blandar ihop att ha begått brott, att ha varit utsatt för brott, att ha förvarat sig mot brott, att ha självskadebeteende och att helt diffust upplevas som besvärlig av någon i strukturellt överläge.
Att sitta på SiS-hem innebär alltså inte per definition att man är kriminell, och även om man så är det kan det man har gjort varit någonting som en vuxen aldrig skulle ha blivit på långa vägar så hårt straffad för.
Tre vittnesmål om det här:
Citat:
Ursprungligen postat av
sorgkrans
Jag var en av de 200 flickorna som placerats där det senaste 5 åren. Björkbacken skiljde sig så mycket från andra SiS. Där kändes det verkligen som att de ville bryta ner en och visa att de hade makten över en.
[...]
Många ungdomar jag har bott med och jag själv har aldrig begått något brott. Jag blev placerade på Björkbacken pga att jag var självmordsbenägen och skar mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
nikkycase
Det är SKANDAL att tjejer fortfarande får klä av sig nakna när dom kommer till intaget.
Jag åkte in på motsv HVB när jag var 15. då satt jag ett år. Sen in i igen dagen innan jag skulle fylla 17. Samma sak. När man kom fick man gå in i ett litet rum där två kärringar var och ta av alla kläder och väga och mäta och skit. Första gången ifrågasatte jag varför BH och trosor skulle av då lackade dom ur på en sekund. HELT NÄCK!!
Och nej det handlar inte om att kolla efter droger det handlar om att dom begår övergrepp och har STATEN bakom sig.
likaså vid isolering kunde man TVINGAS ta av sig näck och ligga på en gummimadrass skitlänge
riktigt jävla sjuk är denna verksamhet
känslan av TOTAL MAKTLÖSHET är fruktansvärd
sen är straffen helt sjuka. Ok, man missköter sig kvällen innan, nästa morgon kan man tydligen inte dusha själva. Då ska PERSONAL stå och kolla. Varför liksom? Nej ÖVERGREPP är det. Begångna av Sverige som land.
[...]
det är inget FEL PÅ MIG PGA ATT JAG SATT på HVB!! jag hade kastat sten på bilar och knivat en äckelgubbe som dunkade mitt huvud i en skärbräda och morsan var alkis som blev ständigt misshandlad!! HVB hjälpte mig inte ett SKIT.
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkfan
Ja vad ska man säga...
Jag ör en son av staten och bodde mestadels på SIS hem från 9-16.
Allt jag hade gjort fel var att bli blodigt skärpad av mor och plastfarsa. Soc kom till räddningen... sa dom... idag hade jag hellre blivit ihjälslagen av min mor och hennes sambo än att hamna i soc klor. 9-16 år fick jag inte gå i skolan, fick ha kompisar... Jag vart isolerad,vanvårdad,torterad samt vart kallad lögnare när jag påpekade vanvården jag vart utsatt för. Detta är något jag aldrig någonsin kommer få rättelse för då HD har avgjort att staten ej har ansvar för SIS eller Socialen. (Så vem fan har ansvar för dessa? ) jag hade tur och kom in på en utbildning men fan vad jag är förstörd... Ni som känner dessa SIS-Monster samt socfittor som drev på SIS-hem blr rannsaka er själva om ni vill ha fortsatt kontakt med dessa individer. Och SIS egna utredning resulterade i att ingen gjort fel... IVO ska också hängas ut för det är dom som är ansvariga för misären. Det IVO gjorde fel var att skicka tillbaka utredningen till SIS.... Det är som att en åklagare ska lämna över utredningen till en våldtäksman.... här ser vi korruption på högsta nivå och svek samt landsföräderi från våra politiker..... Sverige är en jävla diktatur då svenska lagar inte gäller...
Sen att MSM bara tar upp SIS-tjejerna är diskriminerande då killarna råkar ut för grövre saker....
Och i denna totala rättsröta, vem väljer
Arnulf.den.elfte att försvara? Jo, en man som förlorade jobbet eftersom strykinrättningen som han jobbade på lades ned, efter att hans arbetskamrater begått otaliga grova övergrepp och han själv spottat en flicka i ansiktet. Och det med svepande formuleringar om "kriminella" som samhället är för mjäkiga mot.
Man kunde lika gärna tycka synd om någon koncentrationslägervakt från valfritt land under Andra Världskriget. Ibland läggs koncentrationsläger ned...