Citat:
Ursprungligen postat av
AdinaElgof
Jag är rätt säker på att det är så enkelt som att det stavas pengar. Budgeten tillåter inte att betala löner till genomgående utbildad personal. Så man tar in outbildad på lägre lön, kvaliteten i arbetet sjunker och vips så är det ett "skitjobb".
Samtidigt kan den här typen av tjejer vara iskalla och svårhanterliga även om man är utbildad.
Man känner nog inte deras beteende förrän man "krockar" med det.
Jag blev erinrad om det precis på tunnelbanan. Två tjejer kliver på och har stenhög musik på sina mobiler. Fullt med folk i tunnelbanevagnen.
Just deras iskalla ignorans blev så påtaglig så jag blev erinrad om själva attityden. Ingen sa till dem, och det gör man inte för deras stil var lite kriminellt hotfull, eller hur jag ska förklara.
Förstår du hur jag menar?
Jag kände också hur jag ömmade för tjejerna då jag såg på Uppdrag Granskning (och jag peppade reportern på facebook för reportaget)
men först på plats så känner man nog hur extremt svårhanterliga situationer kan vara och hur dessa unga är,
hur utbildad man än är?
Hur berör man unga som har stenhårda skal, med iskall ignorans och som har noll empati för medmänniskor?
Har du själv haft å göra med den typen av människor?