2021-02-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdinaElgof
Kvinnor är 99% av gångerna fostrade till att vara mer inkännande, omhändertagande och att kunna verbalisera känslor.

Majoriteten av alla kvinnor i det här landet är snarare uppfostrade till att anse att de i egenskap av normalt funtade kvinnor redan är inkännande, omhändertagande och bra på att verbalisera sina känslor. Och sedan blir de förorättade av ifall man inte uppskattar hur "inkännande" de är, vilket mycket väl skulle kunna utgöra ett motiv till misshandel.
Citera
2021-02-07, 09:32
Medlem
AdinaElgofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Samtidigt kan den här typen av tjejer vara iskalla och svårhanterliga även om man är utbildad.
Man känner nog inte deras beteende förrän man "krockar" med det.

Jag blev erinrad om det precis på tunnelbanan. Två tjejer kliver på och har stenhög musik på sina mobiler. Fullt med folk i tunnelbanevagnen.
Just deras iskalla ignorans blev så påtaglig så jag blev erinrad om själva attityden. Ingen sa till dem, och det gör man inte för deras stil var lite kriminellt hotfull, eller hur jag ska förklara.
Förstår du hur jag menar?

Jag kände också hur jag ömmade för tjejerna då jag såg på Uppdrag Granskning (och jag peppade reportern på facebook för reportaget)
men först på plats så känner man nog hur extremt svårhanterliga situationer kan vara och hur dessa unga är,
hur utbildad man än är?

Hur berör man unga som har stenhårda skal, med iskall ignorans och som har noll empati för medmänniskor?

Har du själv haft å göra med den typen av människor?

Självklart är det så, det är ingen enkel verksamhet. Det är oerhört komplext och individuellt och det finns inga mallar för hur man ska kunna komma innanför de där skalen. Men jag hävdar att erbjuda en trygghet i form av förtroende är en av nycklarna. De här tjejerna behöver känna att de kan lita på NÅGON, och vem skulle det vara om det inte ens kan vara de som jobbar där de bor? Och förtroende ger respekt (ett svårt begrepp, men som jag vill använda med en positiv mening). Sen kan det börja fungera i ett växelspel. Och då gäller det att ha kunskap i psykiatri, pedagogik, sociologi och psykologi för att veta HUR man kan erbjuda, bemöta och hantera detta.
Citera
2021-02-07, 09:33
Medlem
AdinaElgofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivAlv
Majoriteten av alla kvinnor i det här landet är snarare uppfostrade till att anse att de i egenskap av normalt funtade kvinnor redan är inkännande, omhändertagande och bra på att verbalisera sina känslor. Och sedan blir de förorättade av ifall man inte uppskattar hur "inkännande" de är, vilket mycket väl skulle kunna utgöra ett motiv till misshandel.

Är det så att du själv blivit utsatt för detta? Jag tycker mig läsa det mellan raderna...
Citera
2021-02-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorgkrans
Många ungdomar jag har bott med och jag själv har aldrig begått något brott. Jag blev placerade på Björkbacken pga att jag var självmordsbenägen och skar mig själv. Jag var aldrig utåtagerande så det där stämmer inte.

Man placeras inte på ett SIS hem pga självskadebeteende.
Men jag vet att samhället inte har något bra sätt att hantera det problemet. Självskadebeteende orsakas av osäkerhet, tvångstankar o dåligt självförtroende.
Tjejen behöver en vuxen hon kan vända sig till 24/7. Denna person ska ha full sekretess, så tjejen även kan berätta om sexuella övergrepp, utan att det omgående polisanmäls. Det ska man vänta med tills hon känner sig säker att hon orkar med den juridiska processen.
Citera
2021-02-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdinaElgof
Är det så att du själv blivit utsatt för detta? Jag tycker mig läsa det mellan raderna...

Jag vet inte vad för fantasivärld du lever i, men både jag och typ alla jag känner har erfarenhet av både dåliga morsor och dålig kvinnlig vård- eller omsorgspersonal. Alla dessa kärringar var/är inte fysiskt våldsamma, men att kalla dem inkännande är ändå rena hånet mot alla som de vid olika tillfällen har saboterat tillvaron för.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter50

Och ditt ord är värt... hur mycket då?

Jag gissar på absolut ingenting.
Citera
2021-02-07, 14:37
Medlem
nikkycases avatar
Det är SKANDAL att tjejer fortfarande får klä av sig nakna när dom kommer till intaget.
Jag åkte in på motsv HVB när jag var 15. då satt jag ett år. Sen in i igen dagen innan jag skulle fylla 17. Samma sak. När man kom fick man gå in i ett litet rum där två kärringar var och ta av alla kläder och väga och mäta och skit. Första gången ifrågasatte jag varför BH och trosor skulle av då lackade dom ur på en sekund. HELT NÄCK!!
Och nej det handlar inte om att kolla efter droger det handlar om att dom begår övergrepp och har STATEN bakom sig.

likaså vid isolering kunde man TVINGAS ta av sig näck och ligga på en gummimadrass skitlänge

riktigt jävla sjuk är denna verksamhet

känslan av TOTAL MAKTLÖSHET är fruktansvärd

sen är straffen helt sjuka. Ok, man missköter sig kvällen innan, nästa morgon kan man tydligen inte dusha själva. Då ska PERSONAL stå och kolla. Varför liksom? Nej ÖVERGREPP är det. Begångna av Sverige som land.
Senast redigerad av nikkycase 2021-02-07 kl. 14:42.
Citera
2021-02-07, 16:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Mycket drama tjejer där också, psykopater. Kan förstå att man lackar ur till viss del.

Psykotiska tjejer som vårdas av blattar, vad kan gå fel?
Citera
2021-02-07, 16:58
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkycase
Det är SKANDAL att tjejer fortfarande får klä av sig nakna när dom kommer till intaget.
Jag åkte in på motsv HVB när jag var 15. då satt jag ett år. Sen in i igen dagen innan jag skulle fylla 17. Samma sak. När man kom fick man gå in i ett litet rum där två kärringar var och ta av alla kläder och väga och mäta och skit. Första gången ifrågasatte jag varför BH och trosor skulle av då lackade dom ur på en sekund. HELT NÄCK!!
Och nej det handlar inte om att kolla efter droger det handlar om att dom begår övergrepp och har STATEN bakom sig.

likaså vid isolering kunde man TVINGAS ta av sig näck och ligga på en gummimadrass skitlänge

riktigt jävla sjuk är denna verksamhet

känslan av TOTAL MAKTLÖSHET är fruktansvärd

sen är straffen helt sjuka. Ok, man missköter sig kvällen innan, nästa morgon kan man tydligen inte dusha själva. Då ska PERSONAL stå och kolla. Varför liksom? Nej ÖVERGREPP är det. Begångna av Sverige som land.

Bete dig som en normal person så slipper du kanske åka in och ut på hem?
Citera
2021-02-07, 17:05
Medlem
nikkycases avatar
Citat:
Bete dig som en normal person så slipper du kanske åka in och ut på hem?

är du dum i huvet ? det är inget FEL PÅ MIG PGA ATT JAG SATT på HVB!! jag hade kastat sten på bilar och knivat en äckelgubbe som dunkade mitt huvud i en skärbräda och morsan var alkis som blev ständigt misshandlad!! HVB hjälpte mig inte ett SKIT.
JAG SJÄLV hjälpte mig! hade sedan en modellkarriär, jobbade som PT innan folk ens visste vad PT var!! jag är en supertjej som STATEN gjorde allt för att bryta ner. Dom lyckades inte så bra men är ändå skitförbannad på dessa "hem".
Citera
2021-02-07, 17:06
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkycase
är du dum i huvet ? det är inget FEL PÅ MIG PGA ATT JAG SATT på HVB!! jag hade kastat sten på bilar och knivat en äckelgubbe och morsan var alkis som blev ständigt misshandlad!! HVB hjälpte mig inte ett SKIT.
JAG SJÄLV hjälpte mig! hade sedan en modellkarriär, jobbade som PT innan folk ens visste vad PT var!! jag är en supertjej som STATEN gjorde allt för att bryta ner. Dom lyckades inte så bra men är ändå skitförbannad på dessa "hem".

Du låter verkligen som en toppen tjej👍
Citera
2021-02-07, 17:07
Medlem
nikkycases avatar
Citat:
Du låter verkligen som en toppen tjej👍

Tack bra att du ändå förstod hur jag menade

kan tillägga att jag sedan gick ut samhäll med MVG i Svenska språket, VG i Svenska - Litteraturhistoria, MVG i idrott, VG i historia osv höga betyg.

jag har VELAT men aldrig knivat nån som vuxen ... men det är MIN FÖRTJÄNST!!!

mitt värsta brott idag är kanske att jag slänger en ISKOCKA i huvet på såna som DIG.
Senast redigerad av nikkycase 2021-02-07 kl. 17:15.
Citera
2021-02-08, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50

Jo, man kan bli placerad där pga självskadebeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in