• 1
  • 2
2021-01-24, 21:43
Medlem
Om jag verkligen vill se något som får mig att gapskratta om och om igen så sätter jag på den gamla klassikern "Full Frys" med Stefan och Krister. Riktig jävla bondehumor på högsta nivå. Mitt problem är dock att avsnitten försvunnit från TV4Play och det endast ligger ute ett par avsnitt på youtube med dålig kvalitet. Jag vill kunna streama avsnitten på min TV så att köpa de fysiska kopiorna hjälper inte då jag inte har någon DVD. Kan inte heller hitta någon stream av serien då den inte är så värst välkänd.

Bjuder på ett underbart klipp med Edvin Eriksson för er lön för mödan och hoppas ni njuter lika mycket som mig av serien!

https://www.youtube.com/watch?v=dHsuIuNpd7o&t
Citera
2021-01-24, 21:45
Medlem
Snarare bondkomik på marknivå..
Citera
2021-01-24, 21:50
Medlem
LostinDarknesss avatar
Full frys och solsidan samt robert gustavson samt en til teaterkomedi som jag inte minns vad den heter nu.. är det enda roliga inom svensk komedi! Sjukt roliga är dom faktiskt!!!

Allt annat känns så krystat.
Citera
2021-01-24, 23:06
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jag har alltid älskar buskis. Gick på deras teater för många år sedan.

Idag när ja kollade på din länk så kunde jag dock inte låtabli att se likheter med Morgan och Ola-Konny ifrån Ullared.... känns som samma iq nivå på något vis
Citera
2021-01-25, 00:01
Medlem
yz44s avatar
Det är väl snarare buskis på låg nivå, men det är en rolig serie ändå.
Citera
2021-01-25, 00:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Om jag verkligen vill se något som får mig att gapskratta om och om igen så sätter jag på den gamla klassikern "Full Frys" med Stefan och Krister. Riktig jävla bondehumor på högsta nivå. Mitt problem är dock att avsnitten försvunnit från TV4Play och det endast ligger ute ett par avsnitt på youtube med dålig kvalitet. Jag vill kunna streama avsnitten på min TV så att köpa de fysiska kopiorna hjälper inte då jag inte har någon DVD. Kan inte heller hitta någon stream av serien då den inte är så värst välkänd.

Bjuder på ett underbart klipp med Edvin Eriksson för er lön för mödan och hoppas ni njuter lika mycket som mig av serien!

https://www.youtube.com/watch?v=dHsuIuNpd7o&t
Puss på foten som tack. Dom är riktigt bra!
Citera
2021-01-25, 00:25
Buskis och bondkomik är en underskattad form av komik. Allting ska vara så jävla pretto nuförtiden och alla ska vara smarta och underfundiga. Det är befriande att gapskratta åt en full bonde med kraftig konstig dialekt som försöker dölja för sin tjocka arga fru att han super mitt på dagen.

Det behövs inte mer. Det är kul, det är folkligt och det är därför Stefan & Krister har fyllt Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg varje föreställning i 25 år.
Citera
2021-01-25, 05:19
Medlem
Qusimotos avatar
Riktigt jävla tråkiga, deras humor är för pensionär

Roligare att kolla på färg som torkar
Citera
2021-01-25, 10:21
Medlem
godboys avatar
Just Full Frys tyckte jag var kul när det kom på 90 talet, men nu har den falnat för mig. Men just Falkenbergsrevyn gillar jag annars. Och den verkar ju bära sig hyfsat i jämförelse med annat kulturtrams som lyfter tonvis med bidrag men som ingen normal människa vill se.

Det jag i övrigt gillar med denna bonnhumor är att den inte är politiskt tillrättalagd.
Citera
2021-01-25, 11:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Jag och några polare hade för några år sedan en filmkväll där vi bettade 200 spänn var på vem som kunde palla att sitta längst och koncentrerat ta del av Stefan & Krister. Jag trodde länge att jag skulle ta hem potten, men när den där snubben som står och drar sig i tröjärmarna dök upp fick jag kasta in handduken. Blev en icke-lönsam silverplats. Vinnaren stängde av 10 sekunder senare.

Fy fan. Bara minnet av den kvällen får mig att vilja ta en timmes dusch i fosterställning. Att det finns folk som på riktigt uppskattar skiten är ett betydligt större mysterium än humlors flygförmåga, eller bygget av pyramiderna i Giza.
Citera
2021-01-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag och några polare hade för några år sedan en filmkväll där vi bettade 200 spänn var på vem som kunde palla att sitta längst och koncentrerat ta del av Stefan & Krister. Jag trodde länge att jag skulle ta hem potten, men när den där snubben som står och drar sig i tröjärmarna dök upp fick jag kasta in handduken. Blev en icke-lönsam silverplats. Vinnaren stängde av 10 sekunder senare.

Fy fan. Bara minnet av den kvällen får mig att vilja ta en timmes dusch i fosterställning. Att det finns folk som på riktigt uppskattar skiten är ett betydligt större mysterium än humlors flygförmåga, eller bygget av pyramiderna i Giza.

Haha Birger är kung. Förstår dock folk som avskyr buskis och full fräs det är rätt speciellt..
Citera
2021-05-14, 09:33
Medlem
scraftys avatar
Edvin är bästa karaktären i svensk TV-historia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in