2022-04-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Min favorit fick tyvärr lämna idag.
Hon var en riktig kämpe.
Citera
2022-04-14, 22:44
Medlem
m11080s avatar
det jag undrat genom denna säsong:
Varför är läkaren klädd i svart / liknande kläder som Instruktörerna har?

Vad är det för fel på att inte bära vit läkarrock?
Citera
2022-04-14, 23:12
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
det jag undrat genom denna säsong:
Varför är läkaren klädd i svart / liknande kläder som Instruktörerna har?

Vad är det för fel på att inte bära vit läkarrock?
Jag skulle gissa på att de använde sig av en militärlökare som bär samma uniform som övriga i gruppen.
Citera
2022-04-15, 07:25
Medlem
Backtrackar lite, men jag fattar inte varför 18 fick stanna efter sina dundermisslyckanden med höjder? Köper inte att hon efter två misslyckanden skulle ha bevisat sin värdighet efter klättringen uppför bäcken. Men visst, hon har väl presterat bra i övrigt. Hade det varit brittiska programmet hade hon åkt ut med huvudet före, strax efter AT-läkaren.

Jävla blunder av mig att kolla igenom de brittiska säsongerna, svenska versionen känns som dagisnivå i jämförelse. Både från instruktörernas och deltagarnas sida. ”Jag är nöjd nu” vadå nöjd?? Och deltagare som uppenbart inte håller måttet uppmuntras att stanna. Varför undviker man att skicka hem folk egentligen?
Citera
2022-04-15, 16:51
Medlem
Hur fan kan boxarn få vara kvar, var ju helt panikslagen i vattenövningarna. Mycket snack och väldigt lite verkstad.
Citera
2022-04-15, 17:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Hur fan kan boxarn få vara kvar, var ju helt panikslagen i vattenövningarna. Mycket snack och väldigt lite verkstad.

Jag tror de lät honom vara, för de lät ju Susan vara också.
Hon måste väl vara den första som frågat "får jag fortsätta?" i Elitstyrkan (bassängövningen)?
Det har varit fortsätta eller lämna in sitt nummer som alternativ tidigare.

Visst förstår jag att staben håller på henne och vill stötta henne, men hon måste ju till och med veta att hon särbehandlas om hon frågar så då hon gång på gång misslyckat i övningen.
Citera
2022-04-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag skulle gissa på att de använde sig av en militärlökare som bär samma uniform som övriga i gruppen.
Ja, har som alla andra militär bakgrund. Han är major.
Citera
2022-04-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror de lät honom vara, för de lät ju Susan vara också.
Hon måste väl vara den första som frågat "får jag fortsätta?" i Elitstyrkan (bassängövningen)?
Det har varit fortsätta eller lämna in sitt nummer som alternativ tidigare.

Visst förstår jag att staben håller på henne och vill stötta henne, men hon måste ju till och med veta att hon särbehandlas om hon frågar så då hon gång på gång misslyckat i övningen.

Ingen särbehandlas, ingen är på det viset favorit. Jag trodde personligen hon skulle hoppa av första dagen på grund av att hon tålde kyla så dåligt. Visst, jag hade de som jag trodde skulle gå långt. Ett exempel är polisen, jag trodde han skulle vara med till slutet.

Det du ser är valda klipp från en massa material. Alla pratar man med när de lämnar in eller åker ut. Men allt visas inte på TV.
Citera
2022-04-15, 20:20
Medlem
Vilken sjuk jävla särbehandling av deltagarna. Om alla hade fått samma resa som boxaren har fått de senaste dagarna så hade ingen vart kvar.

Tolvan men framförallt sexan har ju något av en all-inclusive resa. Har sexan blivit utsatt för något hårt? Nej… extra mat, fördelen i tävlingen. Gör dåligt ifrån sig vilket dom pratar om när dom sitter o går igenom dagen, men får inte ens gå fram till främsta ledet o få ett ord av det mot sig. Märks tydligt att de finns favoriter..
Citera
2022-04-17, 08:58
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundbajsposen
Vilken sjuk jävla särbehandling av deltagarna. Om alla hade fått samma resa som boxaren har fått de senaste dagarna så hade ingen vart kvar.

Tolvan men framförallt sexan har ju något av en all-inclusive resa. Har sexan blivit utsatt för något hårt? Nej… extra mat, fördelen i tävlingen. Gör dåligt ifrån sig vilket dom pratar om när dom sitter o går igenom dagen, men får inte ens gå fram till främsta ledet o få ett ord av det mot sig. Märks tydligt att de finns favoriter..
Fast det är ingen särbehandling av honom. Har verkligen ingen här gjort värnplikt? Du blir testad och utsatt för orättvisor, för att se hur du hanterar dem. Biter du ihop och jobbar på, eller börjar du leva om och gnälla som Sven.

Det de vill komma åt är att ha ska släppa sin fasad pga att allt han identifierar sig med är när han var världsmästare i boxning. När han presteraade I tunneln och kommer ut där så bör jar han genast luftboxas, jabba och studsa runt vilket var det dummaste han hade kunnat gjort. Han skulle bara anmält sig till instruktören och berättat vad som hänt. De ser att han inte kan tygla sitt humör och har gjort det länge.

Han kan inte ta auktoritära personer som höjer rösten åt honom och säger åt honom vad han ska göra. Han var exceptionellt dålig på vatten fysen och för att istället bara hoppa upp på kanten och avgå från platsen, så var han tvungen att köra machostilen med att slå näven i golvet och skika fan fan fan! En sån instabil soldat vill man inte ha i sin grupp, för en så person sätter en i skiten om det inte går hans väg.

Att vara inom det militära är inget jävla demokratiskt parlament där alla har rösträtt. Då blir ålagd en uppgift och den ska lösas. Punkt.

Tom efter att Sven fått prata med familjen, så kunde han inte släppa machofasaden. Om du kollar på Bella, KP, SLAM och PAM så är de mjuka och ödmjuka när det behövs men hårda och tuffa när det behövs.

De gullade inte med Ingeborg eller Susan, utan de såg att det fanns vilja och pannben kvar.

Det är exakt det värnplikten och det militära handlar om och det du får när du muckar är ett handslag och ett bra jobbat av befälen. Du blir inte kompisar med befälen, även om de blir mindre hårda efter gröntjänsten, men aldrig vänner. De är chef och du rättar in dig i ledet, så är hierarkin uppbyggd.
Citera
2022-04-17, 19:22
Medlem
Imalosers avatar
Tycker också de favoriserar lite väl. 12an har presterat dåligt i flera avsnitt och ändå blir hon fullständigt prisad och hon är så tapper och viljestark men saknar förmågan. De andra klarar det bättre men får ändå bara skit. Tycker inte det är deras sak att sitta och säga till 11an t.ex. att "Du gör ju bara saker för andra!" som att de är psykologer som känt honom i flera år. Vad vet de om honom egentligen...? Nä, hållr verkligen med om att vissa daltar de med och andra verkar de ha bestämt sig för att tycka illa om.
Citera
2022-04-17, 22:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Tycker också de favoriserar lite väl. 12an har presterat dåligt i flera avsnitt och ändå blir hon fullständigt prisad och hon är så tapper och viljestark men saknar förmågan. De andra klarar det bättre men får ändå bara skit. Tycker inte det är deras sak att sitta och säga till 11an t.ex. att "Du gör ju bara saker för andra!" som att de är psykologer som känt honom i flera år. Vad vet de om honom egentligen...? Nä, hållr verkligen med om att vissa daltar de med och andra verkar de ha bestämt sig för att tycka illa om.

Ja, det känns som att de till varje pris vill ha ut boxaren.
Jag hade känt mig psykad av SOG-staben i hans sits.
"Arbetat i det tysta" brukar de berömma deltagarna om. Han om någon har väl arbetat i det tysta och fixat moment på moment.
"Champ" om sig själv, som Sven håller sig stark med.
Är det så jäkla fel att kriga sig kvar i livet med den inställningen?

Skulle han vara så himla felplacerad i en elit inom militären, på det sättet han är och hur han samtidigt presterar? Tror inte på "att han har så himla fel sätt" för att vara högt upp inom militären.
Det är väl mer tv-narrativet för såpan som han inte uppfyller?

De slog ju ihjäl honom inne i tunneln. Lite väl mycket påpucklande (även om han som boxare gillade det). Jag tycker det var charmigt och visade på lite distans att han då gjorde segergesten efteråt.

Jag fattar inte varför det ska vara totalfel inställning?
Det är ju som att de letar fel på honom?

Han verkar haft en riktigt tuff uppväxt i skolan i utanförskapsområde (lät det som? Han och en till svensk i klassen, med resten invandrare) och mobbad "som tjockis". Så hans sätt är att vara krigare/"champ". Vissa tar sig ju igenom livet med det sättet?

Jag tycker fö 12:an låtsas lite "att vara rädd" och överdriver seriositet.
Lite falsk blygsamhet att "hon tror" att de ska vara hårda. Hon spelar lite där tycker jag.
Första förhöret så spelade hon t ex livrädd, fast hon förstod ju att de skulle säga att de gillade henne.
Klart hon är medveten om "att staben håller på henne".
Inte ett snack om alternativet "jag lämnar in mitt nummer" då hon faktiskt inte klarat av övningen.
Istället halas hon in igen.
Och då hon frågar "får jag fortsätta" trots att de gett henne massa chanser i bassängövningen och hon misslyckats gång på gång,
visar ju att hon var klart medveten om att hon blev särbehandlad?
Hur kan Lazyman säga att detta inte är att favorisera? Jag fattar inte.

Sven bara krigar på, utan något som helst stöd hos staben.
Och staben vill till varje pris ha ut honom.
Jag hade aldrig pallat som Sven, känns det som. Stackars Sven.
(Har ingen som helst erfarenhet av sånt här militärt. Så endast min uppfattning som oinvigd tittare av denna realitysåpa.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in