Citat:
Ursprungligen postat av
Imaloser
Tycker också de favoriserar lite väl. 12an har presterat dåligt i flera avsnitt och ändå blir hon fullständigt prisad och hon är så tapper och viljestark men saknar förmågan. De andra klarar det bättre men får ändå bara skit. Tycker inte det är deras sak att sitta och säga till 11an t.ex. att "Du gör ju bara saker för andra!" som att de är psykologer som känt honom i flera år. Vad vet de om honom egentligen...? Nä, hållr verkligen med om att vissa daltar de med och andra verkar de ha bestämt sig för att tycka illa om.
Ja, det känns som att de till varje pris vill ha ut boxaren.
Jag hade känt mig psykad av SOG-staben i hans sits.
"Arbetat i det tysta" brukar de berömma deltagarna om. Han om någon har väl arbetat i det tysta och fixat moment på moment.
"Champ" om sig själv, som Sven håller sig stark med.
Är det så jäkla fel att kriga sig kvar i livet med den inställningen?
Skulle han vara så himla felplacerad i en elit inom militären, på det sättet han är och hur han samtidigt presterar? Tror inte på "att han har så himla fel sätt" för att vara högt upp inom militären.
Det är väl mer tv-narrativet för såpan som han inte uppfyller?
De slog ju ihjäl honom inne i tunneln. Lite väl mycket påpucklande (även om han som boxare gillade det). Jag tycker det var charmigt och visade på lite distans att han då gjorde segergesten efteråt.
Jag fattar inte varför det ska vara totalfel inställning?
Det är ju som att de letar fel på honom?
Han verkar haft en riktigt tuff uppväxt i skolan i utanförskapsområde (lät det som? Han och en till svensk i klassen, med resten invandrare) och mobbad "som tjockis". Så hans sätt är att vara krigare/"champ". Vissa tar sig ju igenom livet med det sättet?
Jag tycker fö 12:an låtsas lite "att vara rädd" och överdriver seriositet.
Lite falsk blygsamhet att "hon tror" att de ska vara hårda. Hon spelar lite där tycker jag.
Första förhöret så spelade hon t ex livrädd, fast hon förstod ju att de skulle säga att de gillade henne.
Klart hon är medveten om "att staben håller på henne".
Inte ett snack om alternativet "jag lämnar in mitt nummer" då hon faktiskt inte klarat av övningen.
Istället halas hon in igen.
Och då hon frågar "får jag fortsätta" trots att de gett henne massa chanser i bassängövningen och hon misslyckats gång på gång,
visar ju att hon var klart medveten om att hon blev särbehandlad?
Hur kan Lazyman säga att detta inte är att favorisera? Jag fattar inte.
Sven bara krigar på, utan något som helst stöd hos staben.
Och staben vill till varje pris ha ut honom.
Jag hade aldrig pallat som Sven, känns det som. Stackars Sven.
(Har ingen som helst erfarenhet av sånt här militärt. Så endast min uppfattning som oinvigd tittare av denna realitysåpa.)