Citat:
Ursprungligen postat av
RekrytNrX
Man sökte online. Fick skicka in en video efter man svarat på deras frågor.
Hade man sen tur hade man fångat deras uppmärksamhet och fick en tid till videochat med en i casting teamet. Av de ca 100 som intervjuades gick 60 vidare till fystest. Av de 60 som klarat fystesten gick ca 30 vidare till sista intervjuer, intelligenstest, psykolog test och möte med produktionen och ansvariga på TV4.
Av de 18 som blev valda hade endast två blivit kontaktade om att söka.
Så nej, det du skriver stämmer inte. Det var alltså 10% som inte själv tog första steget. Och de två måste alltså fortfarande klara fys- och diverse andra test.
Jaja, du har varit i programmet blablabla.
I all tv produktion så ser man till att casta. Detta för att få rätt sorts människor på rätt plats. Detta är först och främst ett underhållningsprogram - annars kommer en väldigt smal grupp av militärnördar som antingen själva varit SOG eller som inte ens fick göra lumpen kolla. Det måste finnas underhållningsvärde. Och självfallet så behöver en hel del av de man uppmanar till att söka och därmed castar klara av det. Sen visst, en och annan stjärna med underhållningsvärde som dyker upp i den sk "uttagningen" så får de vara med.
Elin och Madde är två praktexempel på tillräckligt kända okända som drar några tittare. Som också har synts i media innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
nittrick
Fast rätta mig om jag har fel nu men sas are you tough enough. Var väl öppet dom som var fysiskt starkast kom med och om jag inte miss minnen mig var det inte en massa känslomässigt tjafs med.
hur det funkar utomlands vet jag inte. Men kolla alla Tv4 produktioner, så är det så här det går till.