2021-02-04, 23:59
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RekrytNrX
Så OS-och 2 VM-guld i boxning är inte topp 1%? Dvs starkare än 99 vanliga svenskar?
2 EM guld i Thaiboxning?
2 EM guld i militärinspirersde sporten OCR?
4:e och 5:e plats på VM i OCR?
Springa från Sthlm till Kebnekaises topp, med genomsnitt på 48km om dagen i över en månad?
Cykla från Sverige till Kapstaden helt själv?
Sveriges bästa målvakt som 17-åring?
Avsluta ett Iron Man trots att man i början av cykeldelen blivit omkullkörd och fått axeln ur led men ändå plockat upp cykeln av sprungit cykelbiten, barfota, med cykeln på andra axeln.

Helt underbart att du som inte var där tror dig veta hur tufft det var... för du har bedömt det av de 42min av våra 24h dygn du sett. Precis som du "visste" hur deltagarna blivit valda. 🤣🤣

Vet ej hur ni blev utvalda. Men din lista och meriter på dina nämnda, betyder bara att man som civil kan bli imponerad, förövrigt betyder det nada. Ni hade det säkert lite "jobbigt". Därmed vill jag inte munhuggas med dig mer. Men fortfarande, några 1% är ni inte. Skitsamma vilka andra argument du drar till med.
Citera
2021-02-05, 22:41
Medlem
Citat:
Man sökte online. Fick skicka in en video efter man svarat på deras frågor.
Hade man sen tur hade man fångat deras uppmärksamhet och fick en tid till videochat med en i casting teamet. Av de ca 100 som intervjuades gick 60 vidare till fystest. Av de 60 som klarat fystesten gick ca 30 vidare till sista intervjuer, intelligenstest, psykolog test och möte med produktionen och ansvariga på TV4.
Av de 18 som blev valda hade endast två blivit kontaktade om att söka.
Så nej, det du skriver stämmer inte. Det var alltså 10% som inte själv tog första steget. Och de två måste alltså fortfarande klara fys- och diverse andra test.

Jaja, du har varit i programmet blablabla.

I all tv produktion så ser man till att casta. Detta för att få rätt sorts människor på rätt plats. Detta är först och främst ett underhållningsprogram - annars kommer en väldigt smal grupp av militärnördar som antingen själva varit SOG eller som inte ens fick göra lumpen kolla. Det måste finnas underhållningsvärde. Och självfallet så behöver en hel del av de man uppmanar till att söka och därmed castar klara av det. Sen visst, en och annan stjärna med underhållningsvärde som dyker upp i den sk "uttagningen" så får de vara med.

Elin och Madde är två praktexempel på tillräckligt kända okända som drar några tittare. Som också har synts i media innan.

Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Fast rätta mig om jag har fel nu men sas are you tough enough. Var väl öppet dom som var fysiskt starkast kom med och om jag inte miss minnen mig var det inte en massa känslomässigt tjafs med.

hur det funkar utomlands vet jag inte. Men kolla alla Tv4 produktioner, så är det så här det går till.
Citera
2021-02-07, 22:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
En av männen där hade gjort jägarutbildningen och sa att det vi var med om var värre.

Jag ser att det jag säger bara kommer motargumenteras, så jag ger mig efter detta. Men tråkigt när man inte vill tillgodose sig med information från de som varit där, istället för att tro sig veta mer, efter av sett det extremt lilla de visat. Vi tränade 14-20h om dagen. Den enda vila vi fick var under "skräck"övningarna, som höjd, vatten, boxning och när vi fick frukost, samt ca 2h sömn per natt.
Jag gick ner 10% av min kroppsvikt. Mina muskler blödde inifrån. Då är jag ändå van med 24h eventuellt och att springa över 100km i tuff terräng och berg.
Ett gäng män - men framförallt kvinnor - får flashbacks gaphalsar att framstå som de veka fiskmåsar de är.
Självklart måste de hävda sig med skitsnack.
Inget att bry sig om.
Citera
2021-02-07, 22:24
Medlem
kukflashs avatar
Efter kvällens avsnitt så ser man att det är ganska hårda tester som görs.
Citera
2021-02-07, 22:35
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Efter kvällens avsnitt så ser man att det är ganska hårda tester som görs.
Därför är det märkligt att man tagit med tjejer.
Citera
2021-02-08, 00:03
Bannlyst
Tufft avsnitt, dom faller som käglor.
Alla som påstår att den utländska versionen är tuffare vet inte vad dom snackar om.
Citera
2021-02-08, 00:06
Medlem
F.Hansens avatar
Detta var det sämsta avsnittet. Ja klart att folk faller bort när man purgar gruppen. Det är ju meningen med att köra drillar tills den/de som de vill få bort ger upp.

Anmärkningsvärt är dock att boxaren avbröt pga tumskada. Såvitt jag vet klarar man det mesta utan 1 tumme.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-02-08 kl. 00:19.
Citera
2021-02-08, 09:25
Medlem
Crapmagics avatar
Störtlöjligt att han i basker heter könsneutralt (Ulla)-"Bella" https://www.youtube.com/watch?v=TM9cP_SLk50 han låter ju som en höststorm, kunde lika gärna hetat Madicken. Det går inte att ta "här är ditt liv" kidnappningen med huva över huvudet på allvar när man ska bli psyktestad av en sån kärring.

Vilka instruktörer bakomligger regin där samtliga instruktörer framåttippar sig medans
dom lägger huvet på sne & talar allvar till oss bönder på andra sidan tv-rutan precis så där autoritärt bör efterföljaren till Weise sitta & likvaka på julen innan tändandet av ljuset
Senast redigerad av Crapmagic 2021-02-08 kl. 09:54.
Citera
2021-02-08, 11:13
Medlem
Scalpings avatar
Fånigt program, mest för folk som vill visa sig starka och macho. Kvinna som man. Alla är bara veklingar egentligen som låter sig hunsas av ledarna. Inte en enda som käftar emot och ifrågasätter syftet med övningarna. Det är ju trots allt Tv-underhållning och ingen jävla antagning till den där specialstyrkan. Saknas karaktärer som Robinson-Robban, Naken-Janne, Farmen-Christina eller liknande. Alla verkar stöpta i samma form. Tråkigt. En kändisversion hade varit roligare. Att se GW fira sig ner från en vindsnurra 40 meter upp eller Babben falla baklänges från 10 meter ner i vattnet, hade varit bättre underhållning
Citera
2021-02-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Fånigt program, mest för folk som vill visa sig starka och macho. Kvinna som man. Alla är bara veklingar egentligen som låter sig hunsas av ledarna. Inte en enda som käftar emot och ifrågasätter syftet med övningarna. Det är ju trots allt Tv-underhållning och ingen jävla antagning till den där specialstyrkan. Saknas karaktärer som Robinson-Robban, Naken-Janne, Farmen-Christina eller liknande. Alla verkar stöpta i samma form. Tråkigt. En kändisversion hade varit roligare. Att se GW fira sig ner från en vindsnurra 40 meter upp eller Babben falla baklänges från 10 meter ner i vattnet, hade varit bättre underhållning
Snark
Citera
2021-02-08, 12:22
Medlem
Citat:
Jag var med i programmet. TV4 bryr sig nog inte speciellt om Flashback 🤣.
Jag stör mig bara på folk som påstår sig veta allt.
Tack för inlägget! Det är ALLTID intressant med inifrån-skildringar. Bekymra dig inte för mycket om trådhjältarna som bara måste få fram att ingen militär verksamhet någonsin kan mäta sig med den legendariska vinterövningen -83...

Posta gärna mer skvaller, inom ramen för vad kontrakt och tystnadsplikt tillåter. Var instruktörerna lika stentuffa som de framställs? Fick du se snygg-Madde naken?
Citera
2021-02-08, 17:45
Medlem
swimmingpools avatar
Komiskt hur "ledarna" börjar gråta när snubben berättar om att han blivit våldtagen. Så jäkla tuffa är dom fan inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in