Citat:
Ursprungligen postat av
RekrytNrX
Man skte online. Fick skicka in en video efter man svarat p deras frgor.
Hade man sen tur hade man fngat deras uppmrksamhet och fick en tid till videochat med en i casting teamet. Av de ca 100 som intervjuades gick 60 vidare till fystest. Av de 60 som klarat fystesten gick ca 30 vidare till sista intervjuer, intelligenstest, psykolog test och mte med produktionen och ansvariga p TV4.
Av de 18 som blev valda hade endast tv blivit kontaktade om att ska.
S nej, det du skriver stmmer inte. Det var allts 10% som inte sjlv tog frsta steget. Och de tv mste allts fortfarande klara fys- och diverse andra test.
Jaja, du har varit i programmet blablabla.
I all tv produktion s ser man till att casta. Detta fr att f rtt sorts mnniskor p rtt plats. Detta r frst och frmst ett underhllningsprogram - annars kommer en vldigt smal grupp av militrnrdar som antingen sjlva varit SOG eller som inte ens fick gra lumpen kolla. Det mste finnas underhllningsvrde. Och sjlvfallet s behver en hel del av de man uppmanar till att ska och drmed castar klara av det. Sen visst, en och annan stjrna med underhllningsvrde som dyker upp i den sk "uttagningen" s fr de vara med.
Elin och Madde r tv praktexempel p tillrckligt knda oknda som drar ngra tittare. Som ocks har synts i media innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
nittrick
Fast rtta mig om jag har fel nu men sas are you tough enough. Var vl ppet dom som var fysiskt starkast kom med och om jag inte miss minnen mig var det inte en massa knslomssigt tjafs med.
hur det funkar utomlands vet jag inte. Men kolla alla Tv4 produktioner, s r det s hr det gr till.