2024-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Instruktörerna borde sluta låtsas vara hårda, det är bara cringe och pinsamt. Det är cringe och pinsamt när de ska få en huva över huvudet och komma på "förhör".

Ja, mycket posering också när de filmas i helikoptern och zoomas in rent allmänt.

Pinsamt när "Pam" dissar deltagare i helikopterövningen när hon själv inte skulle klara ngt av övningarna.
Citera
2024-10-28, 20:42
Avstängd
Varför är kvinnor med i detta program? De orkar inte ens bära sina 60 kilos kroppar.
Citera
2024-10-28, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja, mycket posering också när de filmas i helikoptern och zoomas in rent allmänt.

Pinsamt när "Pam" dissar deltagare i helikopterövningen när hon själv inte skulle klara ngt av övningarna.

Är det Pam som är Petra, programledare för Robinson?
Citera
2024-10-28, 21:13
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Instruktörerna borde sluta låtsas vara hårda, det är bara cringe och pinsamt. Det är cringe och pinsamt när de ska få en huva över huvudet och komma på "förhör".

Folk här påstår ju att det går till så i den riktiga uttagningen till elitstyrkan. Hänga i kallt rum naken med rånarluva på huvudet o.s.v.
Citera
2024-10-28, 21:14
Medlem
Inte chans att den där Petra hade klarat några övningar. Hon är alldeles för baktung.
Hörde en intervju i radion med henne gång också, hon fick psykbryt när intervjuaren ställde frågor.
Flera helt vanliga frågor var för personliga tyckte hon. Hon känns mentalt ostabil.
Citera
2024-10-28, 21:28
Medlem
Crapmagics avatar
Årets käklinje & nätta haka
https://www.instagram.com/p/Cu3lzmXM4qv/?img_index=1
Citera
2024-10-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ja det är hon.
Hon var med som Pam i elitstyrkan UK också.
Citera
2024-10-28, 21:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Tycker du att hon är utseendemässig lik Petra eller?
Citera
2024-10-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Årets käklinje & nätta haka
https://www.instagram.com/p/Cu3lzmXM4qv/?img_index=1

Eller hennes videos. Jäklar vilken allsidighet och styrka hon har.
Citera
2024-10-28, 21:43
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Eller hennes videos. Jäklar vilken allsidighet och styrka hon har.
Ja hon kommer vinna kvinnokampen och skogsmulle kommer god 2:a, man borde som i vasaloppet införa kvinnoelitstyrkans åkning
Citera
2024-10-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Gröntjänst är när du genomför grundutbildningen under de 6 första veckorna som du tycker in. Ibland görs den på det förbandet där du ska tjänstgöra och ibland blir man ihopslagna med andra förband, vilket hände i mitt fall. Så jag fick alltså genomföra grundutbildningen på ett jägar/elitförband.

Det är bara något som sker på jägar/elitförband där de genomgår så extrema övningar och inget övriga värnpliktiga eller officerare utsätts för. Jag själv utsattes inte för dessa övningar, men man träffade ju killarna från grundutbildningen och snackade och då berättade de bla vilken skit de utstå. Jag upplevde trots allt bara 6 veckor av eländet och det höll på att ta knäcken på mig.

Självklart vet FM om detta och det är praxis för jägar/elitförband. De ska härdas helt enkelt. Tex så har ju röjdykarna sin examensimning när de får simma tills de skiter ned sig i torrdräkten för att de ska lära sig hur drygt det är att göra rent den och aldrig göra om det igen. Det förstår jag verkligen inte vitsen med. Jag håller på med dykning och skulle man skita på sig i torrdräkten så är det ju med som allt annat. Man spolar rent den, tvättar den ordentligt, sköljer den och hänger den på tork.

Det ska ju sägas att det är 26 år sedan jag gjorde värnplikt och då var det ok med kollektiva bestraffningar, pennalism och annan skit som inte får användas idag. Men jag tror knappast mycket har förändrats på jägar/elitförbanden. De är gamla institutioner där den andan sitter i väggarna.

Dock behandlas de inte i närheten så illa som amerikanska eller brittiska jägarsoldater. De blir konstant kallade för fittor, horor, att de kommer knulla deras morsor och våldta deras systrar om de inte gör allt exakt rätt samtidigt som de skriker dig 1 cm från ansiktet osv. Riktigt på den nivån är det inte här, men inte långt ifrån.

På övriga förband använder man pedagogisk och förklarar allvaret, men samtidigt lyfter man soldaterna till att bli bättre på ett bra sätt. Man vill helt frivilligt bli en bättre version av sig själv utan hot, våld och skrik.
Är inte den inledande pennalismen också något som ska skapa tät sammanhållning i gruppen som utsätts för bestraffningarna?
Att man har en "gemensam fiende" stärker gruppen.
Citera
2024-10-28, 22:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Är det bara jag som tycker att de kastar bort sin chans när de lämnar in sitt nummer självmant?

Är väl flera tusen sökare varje år och dessa ger upp.

Nu har ja sett o tittat och kan absolut inte sätta mig in i denna uttagning och utmaningar som väntar i programmet men, utan mat , rädsla för höjder , klaustrofobi eller dylikt kyla värme ja allt möjligt inträffar.

Jag skulle inte klara 1 sek iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in