2021-01-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Varför trodde du att deltagarna skulle vara militärer?

Som jag skrev i tidigare inlägg. Elitstyrka, antyder att det handlar om militärer. Men naturligtvis kan det ju vara brandmän, pistmaskinsförare eller någon annan yrkesgrupp också.

Hemligheter, antyder att det i detta fall skall avslöjas fler än en hemlighet.

Personligen tycker jag inte detta program handlar om en elitstyrka på något sätt.

Dessa personligheter må vara vältränade var och en på sitt sätt, men det är många av deltagarna i Mästarnas Mästare med.
Citera
2021-01-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, det har han inte. Alldeles oavsett vilka fantasier ni verkar ha fått för er, så har detta ingenting med en militär grundutbildning att göra.

Jävla stolpskott.

Jag vet, ni fantiserar.

Vad är det du vet och vad var det jag fantiserade om?
Citera
2021-01-25, 12:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Vad är det du vet och vad var det jag fantiserade om?

Två ting.

1, att det aldrig funnits någon underrättelsetjänst som helt okänd för vårt lands regering åkt runt och genomfört olagliga inhämtningsoperationer i främmande länder.

2, att diskussionen om denna fiktiva underrättelsetjänst, eller för övrigt specialförband som SOG i allmänhet, har noll och ingen bäring på några "militära grundutbildningar".
Citera
2021-01-25, 13:03
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Särskilda operationsgruppen.
Lite elitstyrka.

Ssg då är de något annat? Eller hette det så förut? Särskilda säkerhetsgruppen tror jag dom heter
Citera
2021-01-25, 13:10
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
Deltagarna verkade inte heller vara militärer.

Citera
2021-01-25, 13:13
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Med tanke på att TV4 ligger bakom så måste ju det här urarta till någon slags bögshow. Är "hemligheten" att de ska börja trycka varandra i gumpen om ett par avsnitt? De lockar in oss med ett program om hårda gossar, sedan börjar de väva in subtila PK-budskap för att till slut blomma ut i ett fullfjädrat globohomo-spektakel. Rosa klänningar, negerdildos och allt.
En av deltagarna är transexuell.. född kvinna och opererad till man
Citera
2021-01-25, 13:18
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ssg då är de något annat? Eller hette det så förut? Särskilda säkerhetsgruppen tror jag dom heter
De hette SSG förut ja.
Citera
2021-01-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow

Kul! Då fanns det ju en hemlighet i alla fall! Om det nu blir så.
Citera
2021-01-25, 13:36
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist

SSG (Särskilda SkyddsGruppen) och SIG (särskilda InhämtningsGruppen) gick för typ 10-12 år sedan upp i SOG (Särskilda OperationsGruppen) ”Pam” ingick i SIG vid tiden för ihopslagningen (kom från flygvapnet från början, om jag inte minns fel) och rekryterades till SIG. Gjorde sedan typ ett decennium i SOG (Och har alltså varit operatör där sedan förbandet bildades - och _inte_ ”kvoterats” in).
Citera
2021-01-25, 13:40
Medlem
Jagarjagarens avatar
...och by the way - hon var befäl på K3 nån gång i början av 2000-talet också. Minns nu inte exakt vilka år, men det är alltså inte nån ”vän blomma” vi snackar om.
Citera
2021-01-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
SSG (Särskilda SkyddsGruppen) och SIG (särskilda InhämtningsGruppen) gick för typ 10-12 år sedan upp i SOG (Särskilda OperationsGruppen) ”Pam” ingick i SIG vid tiden för ihopslagningen (kom från flygvapnet från början, om jag inte minns fel) och rekryterades till SIG. Gjorde sedan typ ett decennium i SOG (Och har alltså varit operatör där sedan förbandet bildades - och _inte_ ”kvoterats” in).

Hur vet du det?

SIG var ju främst till för informationsinhämtning och vid denna tid var det främst riktat mot Mellan Östern/Afghanistan och helt enkelt prata med bybor osv.

Då kan det vara bra att ha med sig en kvinna om det är kvinnor i byarna som det ska pratas med eller förhöras.

Antar att det är denna person det pratas om?

https://www.youtube.com/watch?v=jU9X...l=Nyhetsmorgon

Hon säger att hon sökte till SOG 2008 men SOG bildades ju inte förens 2011.

Jag försöker inte nedvärdera henne men min uppfattning är att hon kom in på SIG för att hon var kvinna och de behövde kvinnor för att prata med andra kvinnor - inte för att hon är någon super-duper stridis som lätt skulle komma in i SSG som faktiskt jobbar med strid.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-01-25 kl. 14:08.
Citera
2021-01-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
HAR tillhört? Men de uppträder inte i uniform vad jag kunde se. De var säkert mycket duktiga men kan inte koppla ihop programtiteln med innehållet.

För mig var det inte ett program om en militär elitstyrka. Jag kunde inte se en enda "hemlighet" från någon elitstyrka avslöjas.

TV är fyllt av träningsprogram för alla personligheter. Från tjocka till smala programledare.
Ja, HAR tillhört. Varför skulle de uppträda i uniform? Vet du ens vad SOG är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in