2021-02-02, 12:32
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Har inte sett programmet, men av reklamen att döma. Riktiga mesar, får jag en känsla av. Pratar som de är världsbäst innan de kastar sig ut i vattnet. Mesvarning bara det, pinsamt värre. En hårding hoppar, pratar inte som en mes. Riktiga pussies i programmet. Skam för Sverige, helt klart. Visa inte programmet utanför Sverige, snälla. Danskarna får inte skratta åt oss igen.
Citera
2021-02-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Har inte sett programmet, men av reklamen att döma. Riktiga mesar, får jag en känsla av. Pratar som de är världsbäst innan de kastar sig ut i vattnet. Mesvarning bara det, pinsamt värre. En hårding hoppar, pratar inte som en mes. Riktiga pussies i programmet. Skam för Sverige, helt klart. Visa inte programmet utanför Sverige, snälla. Danskarna får inte skratta åt oss igen.
Har du inte sett programmet ska du nog inte uttala dig.

Två avsnitt finns ute. Återkom när du sett dom.

Danskarna hade nog inte gjort bättre ifrån sig i det här programformatet.
Citera
2021-02-02, 14:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha

Jösses, vilken cool tangentbordskrigare. Redogör nu vad du själv har presterat i sådana här sammanhang.
Citera
2021-02-02, 16:20
Medlem
Kackotopis avatar
Nu har jag sett dom två första avsnitten, ganska underhållande, men som några redan påpekat i denna tråd så påminner det om liknande TV-program från utlandet.
Citera
2021-02-04, 06:20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Nu har jag sett dom två första avsnitten, ganska underhållande, men som några redan påpekat i denna tråd så påminner det om liknande TV-program från utlandet.

Jaha är du förvånad? Vi kopierar väll i princip alla program från utlandet. Vet inte något vi ”hittat” på själva.
Citera
2021-02-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Humm kollar på avsnitt två nu, vad var det Madde gjort när hon skadade sig? På hinderbanan?

Hmm instruktörernas bild av henne i det här läget var ju inte så positiva. Konstigt att man inte fått se skadetillfället, att det inte finns något tydligt gör att de kanske tror att hon fakar.

Men om man fightats som henne lär man ha diverse skador som gett men. Hon kanske verkar fysiskt stark men har säkert en mängd underliggande men av skador som gör att hon inte kan maxa.

Haha, läkaren kunde fightas, det såg man vid första jabben, den satt och var stum.
Synd om unga killen som var helt grön, men han får skylla sig själv som inte lärt sig fightas.
Eh, han säger att han vill bli soldat men har inte tränat kampsport? Tror det kommer bli tufft för han. Dessutom fick han minst en lätt hjärnskakning nu.

Nice, Paolos ex kan ju boxas fint. Den som blir petad är helt klart Lukas, om inte Madde gör dåligt ifrån sig.

Oj, han elektrikern kan ha fått en hjärnblödning.

Att låta deltagarna boxas, och dessutom en hel del ojämna matchningar kan ju diskuteras, många fick ju ordentliga pärlor.
Visst bra tv men det hade nog räckt med slag mot kroppen.
Oklart vad Madde gjort för att skada sig. Däremot så har hon fightats under lång tid och fått så pass mycket slag mot huvudet och hjärnskador att hon dör om hon får en ny hjärnskada av exempelvis slag mot huvudet. Därför som hon fick sluta fightas. Så det maskerades nog som ett skäl att inte få visa hennes comfortzone.
Citera
2021-02-04, 09:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jaha är du förvånad? Vi kopierar väll i princip alla program från utlandet. Vet inte något vi ”hittat” på själva.

Väldigt OT, men jag tror Körslaget är ett av programmen som "vi", eller Caroline af Ugglas kommit på.
Citera
2021-02-07, 03:41
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyoldgeezer
Har nu sett första avsnittet och tycker det är synd att man kopierat den engelska serien rakt av.
Man får hoppas att någon av deltagarna har något skumt förflutet inom Navy Seals, FFL eller liknande.

vad heter den här engelska serien och vart kam man se den?
Citera
2021-02-07, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
vad heter den engelska serien och vart kam man se den?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/SAS:_Who_Dares_Wins

Står i tråden :-)
Citera
2021-02-07, 17:40
Medlem
Föreslår att man ska se den danska dokumentären om deras grodmän istället. Där är det riktiga soldater och en riktig uttagning.

Detta är lika mycket skräp som den engelska varianten.
Citera
2021-02-08, 00:32
Medlem
RickRozays avatar
Jahopp, ännu en deltagare som åker pga skada i dom helt onödiga "handgemäng" momenten. Denna gång var det brottningen om bildäcket där alla apar på varann och tjejen slog upp nackskadan. Finns det inget "fiffigare" moment än sparring eller brottning? Jag älskar brottning, men skador sker lätt när det är 100% och folk åker ut i onödan.

Madde hade grymma pokies när hon stog med blöt tröja. Såg grymt ut.

Till skillnad från den engelska upplagan så verkar inte svenska gänget kasta in armbandet vid "sickeners" dvs, övningar tills någon drar sig ur. I Who dares wins är det titt som tätt, men här var en person som drog sig ur. Jag tror svenska mentaliteten inte vet när man ska sluta. Väldigt intressant och jämföra emellan länder.
Citera
2021-02-08, 00:33
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
vad heter den engelska serien och vart kam man se den?

Citat:
Ursprungligen postat av Groundstone
https://en.m.wikipedia.org/wiki/SAS:_Who_Dares_Wins

Står i tråden :-)

Ja, det fanns ett par säsonger på youtube, kanske har tagits ner, fyra eller fem stycken var det totalt, finns också på tv-torrent sajter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in