Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Det går hyfsat att räkna ut vart misären är - idag.
Vad som är svårare och är viktigare när man ska köpa bostad är vilka områden som kommer att bli misär.
I den kategorin skulle jag tex räkna Vällingby. Det är ett område där pensionärer som bott sen 50-talet successivt dör undan och ersätts av Muhammed. För 10 år sen hade jag sagt att det var trist där men ok. Idag är det annat.
Många områden i Stockholm är utsatta för samma press pga invandringen. Det byggs lådor åt svenskar ute på åkrar långt från tåglinjerna som i praktiken är gated community utan stängsel samtidigt som bostäder närmare kommunikationer som inte ligger i "fina" områden successivt fylls med drägg.
Poängen och balansgången här är att hitta ett område som är dit toleranta unga tjejer och deras pojkvänner flyttar när de fått nog av invandrarna de älskar. Du ska avstå från att ta över deras lägenhet som de flyttar ut ur. Samtidigt vill du kanske inte hamna i något jävla hipsterområde men jämfört med invandrare så.
Mycket att tänka på...
Jag kan bidra med att Sigtuna som snart kan räknas som "förort" har fördärvats. Det finns nu områden som liknar ghetton.
Och om inte det, är många tyvärr fientliga mot inflyttande.
Kan bero på att de vill värna om staden pga antalet invandrare, men värnar på fel sätt.
Så en hygglig svensk kan få sig en uppläxning innan hen ens hunnit ur flyttbilen.
Fördomarnas rike. Även invandrarna identifierar sig så gott de kan, men fientligt inställda svenskar.
Suck.