2021-01-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snd1
Jag är 20 och hon 21. Ska träffa henne i veckan och vara 100% ärlig och ta det därifrån antar jag. Och ja jag trivs i hennes sällskap och det känns rätt bra, förutom tvisten att jag inte känner någonting för henne. Men aa, tar det som det kommer helt enkelt.

Lycka till, tycker att du tänker rätt!

Fast du känner ju någonting för henne? Varför skulle ni annars ses och ligga?
Citera
2021-01-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Lycka till, tycker att du tänker rätt!

Fast du känner ju någonting för henne? Varför skulle ni annars ses och ligga?

Alltså nånting känner jag, men högst oklart vad det är.
Citera
2021-01-24, 19:33
Medlem
Om ni har umgåtts en hel månad och du fortfarande inte har mer än en ljummen känsla i kroppen så lär du inte bli galet förälskad. Problemet här är ju att hon kanske ser dig som sitt livs stora kärlek och vad händer då om du träffar en tjej som du har stark kemi med? Hon förtjänar en kille som älskar henne och som ser en framtid med henne. Prata med henne och var ärlig. Hon kanske inte är så kär som du tror eller så kan hon hantera situationen, men det schyssta är att spela med öppna kort om du tror att hon är förälskad i dig.
Citera
2021-01-24, 21:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ni har ju inte dejtat så värst länge ändå. Ge det lite mera tid så kanske pirret du söker efter kommer med tiden 😊
Citera
2021-01-24, 22:01
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag är 20 och hon 21. Ska träffa henne i veckan och vara 100% ärlig och ta det därifrån antar jag. Och ja jag trivs i hennes sällskap och det känns rätt bra, förutom tvisten att jag inte känner någonting för henne. Men aa, tar det som det kommer helt enkelt.

Vad betyder 100% ärlig? Som bäddat för problem att älta känslor. Låter som om du komplicerar det hela mer än nödvändigt. Som flera skrivit, en månad är en kort tid, ge det några månader och njut av att ni har varandra.
Citera
2021-01-24, 22:15
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:

Att säga "jag känner ingenting för dig" är något man säger när man bryter upp. Så säg inte det, om du nu inte vill avsluta erat umgänge direkt.

Någon annan i tråden skrev att det är viktigt att vara öppen. Jag håller inte med om det. Det som är viktigt är att inte ljuga eller vilseleda, som att säga att du är förälskad fast än du inte är det.

Spela cool om du vill fortsätta umgänget eller lägg alla korten på bordet om du är färdig.
Citera
2021-01-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Att säga "jag känner ingenting för dig" är något man säger när man bryter upp. Så säg inte det, om du nu inte vill avsluta erat umgänge direkt.

Någon annan i tråden skrev att det är viktigt att vara öppen. Jag håller inte med om det. Det som är viktigt är att inte ljuga eller vilseleda, som att säga att du är förälskad fast än du inte är det.

Spela cool om du vill fortsätta umgänget eller lägg alla korten på bordet om du är färdig.

Det kanske inte är att ljuga om han inte säger något alls, men jag tycker att det är oschysst mot tjejen. Speciellt om hon verkar jätteförälskad.
Citera
2021-01-24, 23:04
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det kanske inte är att ljuga om han inte säger något alls, men jag tycker att det är oschysst mot tjejen. Speciellt om hon verkar jätteförälskad.

Absolut är det oschysst om det handlar om åratal. Men pratar vi veckor eller månader tycker jag det är helt okej att få känna in relationen och sig själv i det hela innan man spelar ut kort som kan få allt att falla.
Citera
2021-01-25, 00:26
Medlem
Det är klart kärleken kan växa fram från din sida med. Ge det tid bara...
Citera
2021-02-11, 00:50
Medlem
ÄNNU ett problem, allt känns bra och vi är på god väg in i ett förhållande MEN, hon pratar med sina gamla kks och ex vilket jag tycker är extremt obekvämt. Handlar inte om svartsjuka utan mer att det känns ganska skevt??? Vi har ju ändå dejtat nu i två månader, kommit varandra väldigt nära och har i stort sätt öppnat upp mig mer eller mindre för denna tjej och hon detsamma för mig. Men idag kom det på tal att hon fortfarande pratar med sina gamla kks. Jag som nojjar eller är det inte lite konstigt?
Senast redigerad av snd1 2021-02-11 kl. 00:52.
Citera
2021-02-11, 01:02
Medlem
Citat:
ÄNNU ett problem, allt känns bra och vi är på god väg in i ett förhållande MEN, hon pratar med sina gamla kks och ex vilket jag tycker är extremt obekvämt. Handlar inte om svartsjuka utan mer att det känns ganska skevt??? Vi har ju ändå dejtat nu i två månader, kommit varandra väldigt nära och har i stort sätt öppnat upp mig mer eller mindre för denna tjej och hon detsamma för mig. Men idag kom det på tal att hon fortfarande pratar med sina gamla kks. Jag som nojjar eller är det inte lite konstigt?

Berättade hon det för dig att hon gör det? Eller fick du veta på ett konstigt sätt? Hur du fick veta har att göra med om det är skevt eller ej.
Citera
2021-02-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotASinner
Berättade hon det för dig att hon gör det? Eller fick du veta på ett konstigt sätt? Hur du fick veta har att göra med om det är skevt eller ej.
Vi snackade lite lur, frågade vad hon gjorde då jag fick svar att hon snapade med A och S vilket är hennes gamla kks. Så jag tar det som ett lite udda sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in