• 1
  • 2
2021-01-21, 13:52
Medlem
Castles avatar
Hört reklam i radio för denna sidan väldigt ofta senaste tid. Folk som säger att de träffades på justkiss.se. Finns det verkligen plats för fler sidor, någon som provat och kan dela med sig av något intressant? Vad är det för slags sida.

www.justkiss.se
Citera
2021-01-21, 14:08
Medlem
franges avatar
"Folk som säger" är inhyrda röstskådespelare som läser klientens beställda manus. För övrigt så känns det som att det är drygt 10-15 år för sent att lansera en dejtingsajt - dels 2020 när folk är allmänt osugna på att träffa nya människor - men inte minst för att marknaden är oerhört mättat och folk snarare fått nog av dejtingsajter och appar...
Citera
2021-01-21, 14:17
Medlem
Den sidan dök upp för mig häromdagen. Registrerade mig och fick direkt ett meddelande av en tjej. Tog bara någon sekund. Blev lite förvånad och skeptisk, men nyfiken. Man behövde dock betala för att läsa. 12 månader för 100/månad, 6 månader för 200/månad, eller 3 månader för 300/månad. Så oavsett val skulle det kosta ca 1000kr bara för att läsa meddelandet.

Efter en titt bland inställningarna visade det sig att det fanns en speciell funktion aktiverad i profilen från början. Funktionen var att ett meddelande automatiskt skulle gå iväg till andra profiler i min omgivning ifall profilerna matchar. Då förstod jag vad som hade hänt när jag direkt fick meddelandet av tjejen. Det var såklart bara automatiserat av sidan. Då var det enklare att släppa tankarna på vad det där meddelandet kunde innehålla. Jag kände inte att det skulle vara värt några pengar att läsa det.

Strax därefter kom ett meddelande från en äldre man... Då började det hela kännas ganska obehagligt. Jag rensade bort alla bilder och liknande, tog bort kontot helt, och pustade ut.
Citera
2021-01-21, 14:24
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Den sidan dök upp för mig häromdagen. Registrerade mig och fick direkt ett meddelande av en tjej. Tog bara någon sekund. Blev lite förvånad och skeptisk, men nyfiken. Man behövde dock betala för att läsa. 12 månader för 100/månad, 6 månader för 200/månad, eller 3 månader för 300/månad. Så oavsett val skulle det kosta ca 1000kr bara för att läsa meddelandet.

Efter en titt bland inställningarna visade det sig att det fanns en speciell funktion aktiverad i profilen från början. Funktionen var att ett meddelande automatiskt skulle gå iväg till andra profiler i min omgivning ifall profilerna matchar. Då förstod jag vad som hade hänt när jag direkt fick meddelandet av tjejen. Det var såklart bara automatiserat av sidan. Då var det enklare att släppa tankarna på vad det där meddelandet kunde innehålla. Jag kände inte att det skulle vara värt några pengar att läsa det.

Strax därefter kom ett meddelande från en äldre man... Då började det hela kännas ganska obehagligt. Jag rensade bort alla bilder och liknande, tog bort kontot helt, och pustade ut.
Så du menar 900 kr är minsta man måste betala för att ens kunna komma i kontakt med någon. Låter som bland den dyraste sidan som finns.
Citera
2021-01-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Så du menar 900 kr är minsta man måste betala för att ens kunna komma i kontakt med någon. Låter som bland den dyraste sidan som finns.

Japp.
Citera
2021-01-21, 14:48
Medlem
grottmuttans avatar
Kör Tinder och Bumble. Det räcker bra så.
Citera
2021-01-21, 14:57
Medlem
Citat:
+ den kör den där registrering-scammen att man ska bara "svara på en fråga" (som ställs av en ganska snygg tjej så klart) och sen kommer en fråga till, och en till, och näst sist e-post, och sen kreditkortet.

Det stinker extremt mycket scam.
900 kr bekräftar ju det också.

Stackars alla ensamma människor som blir lurade.
Att det ens är lagligt, det förstår jag inte.
Citera
2021-01-21, 16:22
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
"Folk som säger" är inhyrda röstskådespelare som läser klientens beställda manus. För övrigt så känns det som att det är drygt 10-15 år för sent att lansera en dejtingsajt - dels 2020 när folk är allmänt osugna på att träffa nya människor - men inte minst för att marknaden är oerhört mättat och folk snarare fått nog av dejtingsajter och appar...
Ja förmodligen är det inte sant att de som i reklam säger att de träffats där har gjort det. Frågan är om det ens är lagligt att göra så, det är ju att ljuga i reklamen.
Citera
2021-01-21, 17:11
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
+ den kör den där registrering-scammen att man ska bara "svara på en fråga" (som ställs av en ganska snygg tjej så klart) och sen kommer en fråga till, och en till, och näst sist e-post, och sen kreditkortet.

Det stinker extremt mycket scam.
900 kr bekräftar ju det också.

Stackars alla ensamma människor som blir lurade.
Att det ens är lagligt, det förstår jag inte.

Asfult gjort. Det finns en inställning som gör att det kommer skickas automatiska meddelanden från ens profil, den kan man avaktivera. Men det är ändå shady business.
Citera
2021-01-21, 17:57
Medlem
Castles avatar
Ett generellt problem är att ingen datingsite vinner på att bidra till långvariga relationer, då försvinner deras kunder. Liknande problem med mycket annat i marknadsekonomi egentligen. Tandläkare tjänare mindre om man har färre hål, biltillverkarna tjänar mindre på reparationer om de gör hållbara bilar.
Citera
2021-01-21, 20:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Ja förmodligen är det inte sant att de som i reklam säger att de träffats där har gjort det. Frågan är om det ens är lagligt att göra så, det är ju att ljuga i reklamen.

Givetvis ljuger de. Hur många par tror du hunnit träffats på en helt ny sajt som knappt har några medlemmar än?
Citera
2021-07-11, 07:22
Medlem
R33GTRs avatar
Får upp reklam för justkiss med avdankade tiktok & insta b-kändisar som tror dem är något.
Där dem själva står och säger vad dem söker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in