Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Den sidan dök upp för mig häromdagen. Registrerade mig och fick direkt ett meddelande av en tjej. Tog bara någon sekund. Blev lite förvånad och skeptisk, men nyfiken. Man behövde dock betala för att läsa. 12 månader för 100/månad, 6 månader för 200/månad, eller 3 månader för 300/månad. Så oavsett val skulle det kosta ca 1000kr bara för att läsa meddelandet.
Efter en titt bland inställningarna visade det sig att det fanns en speciell funktion aktiverad i profilen från början. Funktionen var att ett meddelande automatiskt skulle gå iväg till andra profiler i min omgivning ifall profilerna matchar. Då förstod jag vad som hade hänt när jag direkt fick meddelandet av tjejen. Det var såklart bara automatiserat av sidan. Då var det enklare att släppa tankarna på vad det där meddelandet kunde innehålla. Jag kände inte att det skulle vara värt några pengar att läsa det.
Strax därefter kom ett meddelande från en äldre man... Då började det hela kännas ganska obehagligt. Jag rensade bort alla bilder och liknande, tog bort kontot helt, och pustade ut.
Bra, de som skickar meddelandena är nickedockor och det enda de vill är att du ska betala