2021-01-26, 19:22
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jaja, men förklara istället varför det är ett problem när en ledare för ett land uttrycker sig vulgärt! På vilket sätt är det farligt?

Nejnej

Hans sätt att uttrycka sig normaliserar kriminalitet och det blir inte lika fullt längre att överfalla kvinnor genom att ta dom på fittan. Det blir mer accepterat att vara en vidrig människa.
Det är därför som de flesta, även amerikaner har så svårt för Trump och i slutändan det som omöjliggjorde att han kunde sitta två mandatperioder,
Citera
2021-01-26, 19:22
Medlem
Trumps personlighet var nog ändå rätt perfekt för härskarklassen att peka på så att de skulle kunna lura NPC-massan (det SVT-tittande/Dagens Nyheter-läsande zombie-snittet av befolkningen) i sin fälla.

Detsamma skedde i Iran i slutet av 1970-talet när islamisterna väldigt listigt pekade på den hemske "diktatorn" Mohammed Reza Pahlavi (som var så hemsk att kvinnor tilläts leva normalt och gå omkring i normala kläder på gatorna som vem som helst) som "förtryckte" de stackars iranierna. Buhu, buhu, jag är så "förtryckt". Frälsaren Ayatollah Khomeini flögs sedan in från Paris och.... ja.... the rest is history (dvs förtryckt på riktigt, dvs inte imaginärt låtsasförtryck).

Detsamma skedde ju även i Tsarryssland där mysfarbröder Lenin & Leo Trotskij skulle trolla bort alla världens problem. Hallelujah.
Citera
2021-01-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Bra? Intressant!
Hur kan du få det till att han skötte det bra?

När precis alla andra som har normal slutledningsförmåga och som sett hans presskonferenser, hans kampanjmöten läst hans tweets drar andra slutsatser så undrar jag vad du tycker var så bra?

Du undvek det jag sa om testerna. Europa har knappt testat 10%. Av befolkningen, medans. USA ligger på runt 90%. Tänker du påstå att Europa inte har minst lika många döda? Och om det fanns svart på vitt att Europa och fler länder också hade så högt dödstal som USA, tror du att du hade suttit här och sagt det du säger då?

Jag ställde den frågan till flera andra och jag får bara undvikande svar. Ingen vill ta den frågan med tång. Jag tror den frågan är den mest tydliga beviset på hur demoniserad Trump är.

Kolla Indien också, Indien testade också väldigt många.( Inte i närheten av så många som USA men..), och deras dödstal korrelerar. Tvåa på platsen i dödstal är just Indien.

Och i det här sammanhanget så kan man fråga sig om han skötte det bra. Tänk även på att det är valår i USA när pandemin kommer, miljontals kommer demonstrera, protestera, ha rallies, osv osv. Trots miljontals och miljontals av människor i sociala sammankomster så landar ändå dödssiffran på 400.000. Det här säger man är en hög siffra I JÄMFÖRELSE med resten av världen. Man jämför hela tiden med resten av världen, även fast resten av världen inte ens testat i närheten av vad USA gjort.

Tycker du inte det är extremt fegt och patetiskt att påstå att USA he ett högt dödstal och gjort så mycket sämre ifrån sig än andra länder, utan att nämna att andra länder inte testat en bråkdel av vad USA gjort? Är inte det fegt, larvigt och sjukt missvisande?

Citat:
Edit :
Som jag såg det var USA i fas med resten av omvärlden tills början av februari. Det som sas, det som gjordes - startades diverse grupper och initiativ inom USA. Flygrestriktionerna var ok (men han överdrev i skrytet om det).
Sen när testerna inte kom, så ville han hålla masken och sa falska gissningar om hur de "nästa vecka" kommer ha si och så många tester klara. Då ville han hålla upp synen av USA hade kontroll - trots att det saknades tester...
Han kan bara inte ta ansvar. Eller ge tuffa besked om brister i hans egens administrations arbete.

Jag älskar hans uttalande där han antydde att sjukhuspersonal New York snodde skyddsmaterial.
Vilken höjdare!
Snacka om förminska arbetet de gjorde i NY, antalet smittade, inlagda och mena att deras behov av material delvis kom från att det förekom stölder.

Frågan i tråden är ju vilka konkreta bevis det finns för att Trump ska vara så illasinnad som media framhäver det som. Även om dina anklagelser skulle stämma, tycker du att han förtjänar att liknas med Hitler? Tycker du att hans 74 miljoner anhängare förtjänar att demoniseras och ignoreras av Biden administrationen, som om dom vore nått slags tredje rike?
Senast redigerad av fr0g 2021-01-26 kl. 20:31.
Citera
2021-01-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Trumps personlighet var nog ändå rätt perfekt för härskarklassen att peka på så att de skulle kunna lura NPC-massan (det SVT-tittande/Dagens Nyheter-läsande zombie-snittet av befolkningen) i sin fälla.

Detsamma skedde i Iran i slutet av 1970-talet när islamisterna väldigt listigt pekade på den hemske "diktatorn" Mohammed Reza Pahlavi (som var så hemsk att kvinnor tilläts leva normalt och gå omkring i normala kläder på gatorna som vem som helst) som "förtryckte" de stackars iranierna. Buhu, buhu, jag är så "förtryckt". Frälsaren Ayatollah Khomeini flögs sedan in från Paris och.... ja.... the rest is history (dvs förtryckt på riktigt, dvs inte imaginärt låtsasförtryck).

Detsamma skedde ju även i Tsarryssland där mysfarbröder Lenin & Leo Trotskij skulle trolla bort alla världens problem. Hallelujah.

Men Trump lurade ju sina fans med att säga att han trollade "vänstern" och liknande folk.

Trump har pungslagit sina fans på pengar och han benådade även Bannon som stulit pengar av Trumpfansen. De riktigt korkade av Trumpfansen förstod aldrig att de var de som var de som blev mest trollade. Se mitt inlägg ovan.
Citera
2021-01-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Nejnej

Hans sätt att uttrycka sig normaliserar kriminalitet och det blir inte lika fullt längre att överfalla kvinnor genom att ta dom på fittan. Det blir mer accepterat att vara en vidrig människa.
Det är därför som de flesta, även amerikaner har så svårt för Trump och i slutändan det som omöjliggjorde att han kunde sitta två mandatperioder,
Fast nu trasslar du in dig för det enda jag kan göra för att ifrågasätta det du säger är att be dig bevisa att det under Trumps tid också blev vanligare med sexuellt ofredande och sexuella övergrepp, eftersom det är din poäng. Kan du det? Nej, så kom med ett bättre argument!
Senast redigerad av JagheterHenrik 2021-01-26 kl. 20:50.
Citera
2021-01-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Som sagt.. tal för döva öron. Lär dig vad ord som värdighet, anständighet, moral, heder och föredöme betyder. Sen kan du börja fundera på varför det är viktigt att ledare besitter dessa attribut.
Ska jag tolka detta som att du inte kan förklara varför det är fel av en ledare att vara vulgära eftersom du inte svarade på min fråga?
Citera
2021-01-26, 20:48
Medlem
Citat:
Du hänvisar till ett möte 28/1 och menar jag antar och drar slutsatser om vad som sas och inte sas för att Woodward i ett telefonsamtal 19/3 säger att "play it down" om Virus.
Jaha - tiden mellan dessa datum? Trump sitter i en bubbla och får inte nån fakta som borde stärka hans syn, och förmedla ut information till sitt folk.

Och du hänvisar till Pence. Wow. Som om han skulle såga Trump.....
Ska du inte ta några citat från Kayleigh McEnany med?

Hur drar du slutsatsen att det är fakta att trump Visste i det mötet att det skulle bli en pandemi? Som jag förstår det är det så här:

28e: trump är i möte och det spekuleras i om det kan bli en pandemi
Senare under året: det blir en pandemi
Bob Woodward nu: ser Ni? Eftersom det blev en pandemi så innebar det att Trump VISSTE att det skulle bli en pandemi.

Sorry men det håller inte. Och vill du inte tro på vad pence säger så får vi väl vänta tills diarieföringen från det mötet blir offentligt. Eller om du inte vill vänta på det så okej, men då vill jag att du också avfärdar dina nyhetskällor, eftersom dom också är partiska fast för demokraterna.

Citat:
Det fanns j-ligt mycket fakta publicerad innan den 19 mars. WHO har sagt Covid-19 var en pandemi den 11e.

Du är liksom den enda som får det till en konspirationsteori. Det är ett konstaterade. Fakta visar att det Trump fick reda på, och det han sa till Woodward stämmer. Så hur får det till en teori?

Det är absolut en konspirationsteori från din sida. Bara för att det blev en pandemi är inte ett bevis för att Trump visste att det skulle bli en pandemi. Det han säger i woodwards telefonsamtal låter inte som något annat än vad allmänheten redan visste och spekulerade om. Han sa i telefonsamtalet att viruset var luftburet och väldigt läskigt. Är det här bevis för att han visste att det skulle bli en pandemi?

Btw, vafan skulle han vinna på att (OM han visste), vad skulle han vinna på att låta viruset spridas? Låt säga att Trump under mötet fick reda på att sjukhus i hemlighet testat tusentals personer positivt, och att man upptäckt inhemsk smittspridning i USA. Vad skulle han vinna på att låtsas som att det regnar? Ska du presentera ett sånt här case, som är kriminellt btw, (criminal negligence borde det väl heta), så måste du ha ett motiv. Vad för motiv skulle Trump ha att medvetet och avsiktligt infektera sin befolkning? Det är här vi kommer in på trådämnet. För det är ju detta som folk vill insinuera, att Trump är en Adolf hitler som medvetet mördat sitt eget folk. Vad för bevis har man för det? Det finns ju inga.

Citat:
Varför jag är negativ?
Trump har nedvärderat riskerna med Covid-19. Uttalande efter uttalande gick stick i stäv med omvärldens reaktioner och senare gick det emot den fakta som var offentligt publicerad. Det drogs slutsatser som var uppåt väggarna. Det är fakta.
Tyvärr du har inget att säga mot det. Du är inte speciellt insatt?

Det var tex inte ett "stopp" av resenärer från Kina som han skröt om. 440 000 kom in i USA.
USA var inte först som han också skröt om.
Smittan spreds mycket i UK, Italien - men Trump tyckte ett stopp från Europa INTE skulle stoppa flyg från UK. Smart?
Trump visste inte ett skit - att påstå det var under kontroll utan tester, med under 500 personer testade så var det inte under kontroll. De hade ingen aning. Och när testandet kom igång steg antal smittade lavinartat i mars.

Edit : Woodward säger saker för att skydda sig själv, självklart höll han tillbaka detta för att hinna skriva sin andra bok.

Nej det gick inte stick i stäv. Du kan söka på Google, gör en avancerad sökning på covid mellan 1a januari och sista februari. Många många många fler trodde att det var i kina bara, och att det kanske är som influensan. Sverige är väl ett prime example, med Tegnell som upprepade gång på gång att smittan inte kommer komma hit.

Jag minns också personligen. Mitt personliga intryck var att USA var ungefär i linje med resten av världen. Jag minns att jag tänkte ”hmm undrar vad USA ska göra” och i samma veva pumpades det ut nyheter som fick mig att känna en trygghet. Tester, detdär feta sjukhusskeppet som simmade in i new york, social distansiering, etc. Jag tycker Amerika gjort bättre faktiskt, Jg hade hellre bott i new york än i Stockholm. Och ventilatorerna, Amerika pumpade ut ventilatorer medans andra länder hade brist. Finns massa argument för att Trump gjorde ett duktigt jobb.

Trots att jag själv personligen minns en trygghet, så vill media att jag ska tycka att Trump betedde sig som Adolf hitler. Det går inte ihop. Och eftersom jag personligen minns detta och erfarit det själv så måste du ha konkreta bevis. Den där Woodward smörjan räcker inte. Det krävs mycket mer än så för att ändra på en övertygelse som någon har.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-26 kl. 20:55.
Citera
2021-01-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Hur drar du slutsatsen att det är fakta att trump Visste i det mötet att det skulle bli en pandemi? Som jag förstår det är det så här:

28e: trump är i möte och det spekuleras i om det kan bli en pandemi
Senare under året: det blir en pandemi
Bob Woodward nu: ser Ni? Eftersom det blev en pandemi så innebar det att Trump VISSTE att det skulle bli en pandemi.

Sorry men det håller inte. Och vill du inte tro på vad pence säger så får vi väl vänta tills diarieföringen från det mötet blir offentligt. Eller om du inte vill vänta på det så okej, men då vill jag att du också avfärdar dina nyhetskällor, eftersom dom också är partiska fast för demokraterna.

Det är absolut en konspirationsteori från din sida. Bara för att det blev en pandemi är inte ett bevis för att Trump visste att det skulle bli en pandemi. Det han säger i woodwards telefonsamtal låter inte som något annat än vad allmänheten redan visste och spekulerade om. Han sa i telefonsamtalet att viruset var luftburet och väldigt läskigt. Är det här bevis för att han visste att det skulle bli en pandemi?

Btw, vafan skulle han vinna på att (OM han visste), vad skulle han vinna på att låta viruset spridas? Låt säga att Trump under mötet fick reda på att sjukhus i hemlighet testat tusentals personer positivt, och att man upptäckt inhemsk smittspridning i USA. Vad skulle han vinna på att låtsas som att det regnar? Ska du presentera ett sånt här case, som är kriminellt btw, (criminal negligence borde det väl heta), så måste du ha ett motiv. Vad för motiv skulle Trump ha att medvetet och avsiktligt infektera sin befolkning? Det är här vi kommer in på trådämnet. För det är ju detta som folk vill insinuera, att Trump är en Adolf hitler som medvetet mördat sitt eget folk. Vad för bevis har man för det? Det finns ju inga.

Nej det gick inte stick i stäv. Du kan söka på Google, gör en avancerad sökning på covid mellan 1a januari och sista februari. Många många många fler trodde att det var i kina bara, och att det kanske är som influensan. Sverige är väl ett prime example, med Tegnell som upprepade gång på gång att smittan inte kommer komma hit.

Jag minns också personligen. Mitt personliga intryck var att USA var ungefär i linje med resten av världen. Jag minns att jag tänkte ”hmm undrar vad USA ska göra” och i samma veva pumpades det ut nyheter som fick mig att känna en trygghet. Tester, detdär feta sjukhusskeppet som simmade in i new york, social distansiering, etc. Jag tycker Amerika gjort bättre faktiskt, Jg hade hellre bott i new york än i Stockholm. Och ventilatorerna, Amerika pumpade ut ventilatorer medans andra länder hade brist. Finns massa argument för att Trump gjorde ett duktigt jobb.

Trots att jag själv personligen minns en trygghet, så vill media att jag ska tycka att Trump betedde sig som Adolf hitler. Det går inte ihop. Och eftersom jag personligen minns detta och erfarit det själv så måste du ha konkreta bevis. Den där Woodward smörjan räcker inte. Det krävs mycket mer än så för att ändra på en övertygelse som någon har.

Trump har ju själv sagt att han visste att det var en epidemi före alla andra.
Citera
2021-01-26, 21:12
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Fast nu trasslar du in dig för det enda jag kan göra för att ifrågasätta det du säger är att be dig bevisa att det under Trumps tid också blev vanligare med sexuellt ofredande och sexuella övergrepp, eftersom det är din poäng. Kan du det? Nej, så kom med ett bättre argument!

Det behövs ju inte bevisas mer än det redan är gjort, folket i USA har uppfattat Trump som olämplig och valt en annan president.
Att snacka om hur man kan tafsa fitta stärker inte ett land. Det är ju det den här diskussionen handlar om, varför Trump är så hatad av media. Inte om sexbrott har ökat eller minskat.

Väldigt många skulle ha svårt att jobba för en ledare som försöker normalisera Fitta-tafsande. Väldigt många skulle vägra att jobba för en sån person. Han har inte förmågan att få alla de bästa människorna att arbeta för landet USA för att han är vulgär och motbjudande

Trump förlorade mot en senil gammal gubbe som stammar. Mycket kan man säga om Biden men han måste ha varit demokraternas svagaste presidentkandidat sen Jimmy Carter.
Det är en sån svag kandidat som sänker Trump...
Citera
2021-01-26, 21:23
Medlem
Citat:
Det behövs ju inte bevisas mer än det redan är gjort, folket i USA har uppfattat Trump som olämplig och valt en annan president.
Att snacka om hur man kan tafsa fitta stärker inte ett land. Det är ju det den här diskussionen handlar om, varför Trump är så hatad av media. Inte om sexbrott har ökat eller minskat.

Väldigt många skulle ha svårt att jobba för en ledare som försöker normalisera Fitta-tafsande. Väldigt många skulle vägra att jobba för en sån person. Han har inte förmågan att få alla de bästa människorna att arbeta för landet USA för att han är vulgär och motbjudande

Trump förlorade mot en senil gammal gubbe som stammar. Mycket kan man säga om Biden men han måste ha varit demokraternas svagaste presidentkandidat sen Jimmy Carter.
Det är en sån svag kandidat som sänker Trump...
Då hävdar du alltså två saker:
1. USA:s produktivitet sjönk under Trump eftersom de flesta kände att de inte ville arbeta under en sån president.
2. Sexbrotten och sexuella trakasserierna har ökat tack vare Trump. Eller vad menar du när du hävdar att han normaliserat detta?
Citera
2021-01-26, 21:30
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Då hävdar du alltså två saker:
1. USA:s produktivitet sjönk under Trump eftersom de flesta kände att de inte ville arbeta under en sån president.
2. Sexbrotten och sexuella trakasserierna har ökat tack vare Trump. Eller vad menar du när du hävdar att han normaliserat detta?

Trump var inte bara dålig, de flesta av oss är bra och dåliga.
Ekonomin har gått framåt med Trump men frågan är vad som drivit den?

Handelsbalansen USA - Kina har aldrig sett sämre ut för USAs del.
Statsskulden har aldrig varit större. ( And the Mexicans are gonna pay for the wall host host host)

Det Trump gjorde var inte passande eller värdigt nog för en amerikansk president.
Han förlorade därför att han snackade fitta och knullade horor/porrskådisar. De flest uppskattar inte den typen av beteenden
Det är ointressant om sexualbrottsligheten ökade pga hans normaliserande av tafsande. Det som är viktigt är att hans vulgära stil inte gick hem i stugorna.
Citera
2021-01-26, 21:42
Medlem
Citat:
Trump var inte bara dålig, de flesta av oss är bra och dåliga.
Ekonomin har gått framåt med Trump men frågan är vad som drivit den?

Handelsbalansen USA - Kina har aldrig sett sämre ut för USAs del.
Statsskulden har aldrig varit större. ( And the Mexicans are gonna pay for the wall host host host)

Det Trump gjorde var inte passande eller värdigt nog för en amerikansk president.
Han förlorade därför att han snackade fitta och knullade horor/porrskådisar. De flest uppskattar inte den typen av beteenden
Det är ointressant om sexualbrottsligheten ökade pga hans normaliserande av tafsande. Det som är viktigt är att hans vulgära stil inte gick hem i stugorna.
Statsskulden har ökat, ja. Liksom skuldsättningen ökat globalt det senaste decenniet då vi blivit mer beroende av krediter för att klara tillväxtmålen för att vi inte ska drabbas av en för hög inflation (detta är något som startade under 80-talet med Thatcher och Raegan i spetsen). Är den ökade statsskulden eller skuldsättningen i gemen något som var unikt hög under Trump jämfört med exempelvis Bush eller Obama? Och var USA:s disponibla tillväxt större under Obama än under Trump? Det du säger nu måste sättas i sitt sammanhang!

Och vad menar du med det sista stycket? Tror du att Trump är ensam om att vara en toppolitiker som knullat horor och tagit tjejer på fittan? Om du på allvar tror det är det anmärkningsvärda istället att du är så naiv att du tror att han skulle vara unik där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in