2021-01-26, 14:08
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

För att Operation mockingbird har fungerat alldeles FÖR bra.
Många vet inte konkret varför dom hatar Trump, samtidigt som dom inte heller riktigt förstår varför dom ser Joe Biden som ett bättre alternativ..
Citera
2021-01-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
För att Operation mockingbird har fungerat alldeles FÖR bra.
Många vet inte konkret varför dom hatar Trump, samtidigt som dom inte heller riktigt förstår varför dom ser Joe Biden som ett bättre alternativ..

Detta har framkommit rätt så tydligt i tråden då de konkreta exemplen lyser med sin frånvaro.
Citera
2021-01-26, 14:19
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Detta har framkommit rätt så tydligt i tråden då de konkreta exemplen lyser med sin frånvaro.

Bra, det tyder åtminstone att det finns kritiskt tänkande människor kvar här i världen och jag får skämmas en smula över att jag vart tia på bollen!
Citera
2021-01-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Bra, det tyder åtminstone att det finns kritiskt tänkande människor kvar här i världen och jag får skämmas en smula över att jag vart tia på bollen!

Alltid välkommet med klarsynta människor. Det är en bristvara nuförtiden.
Citera
2021-01-26, 15:12
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller med om att Trump tror att tjejer vill att han tar dem på fittan för att han är rik. Detta vill de såklart inte. Han är därmed en röv.

Skulle du tycka det var ok om din farsa, brorsa eller polare gick fram till en brud och tog henne på fittan och säger: ”Jag är rik så hon vill ju det”?

Jag bara undrar varför du känner dig tvungen att försvara detta uttalande.

Jag tror inte att hen försvarar uttalandet, gissar att hen försvarar rätten för clownen (trump) att få prata om vad han vill. Hen tror att det är en yttrandefrihetsfråga och fattar noll om vad det egentligen handlar om.

Och detsamma gäller TS.

Behöver man få det förklarat för sig varför så många upprörs när en fullständig skitindivid som Trump väljs in som ledare för den fria världen så hjälper inga förklaringar. Och inga listor med hundratals konkreta exempel på felsteg kommer göra någon skillnad. Det enda som händer är att det börjar relativiseras. Detta vet många såklart och avstår då från att kasta bort tid på inlägg. TS kan tolka sådant som bevis för egen förträfflighet hur mycket hen vill.

Men ställer man sådana frågor så saknar man grundläggande förståelse för moral och medmänsklighet och behöver få saker som samlevnad förklarat för sig först.
Citera
2021-01-26, 15:25
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller med om att Trump tror att tjejer vill att han tar dem på fittan för att han är rik. Detta vill de såklart inte. Han är därmed en röv.

Skulle du tycka det var ok om din farsa, brorsa eller polare gick fram till en brud och tog henne på fittan och säger: ”Jag är rik så hon vill ju det”?

Jag bara undrar varför du känner dig tvungen att försvara detta uttalande.

Du har helt rätt, Trump är synnerligen obehaglig med sitt fitt-tafsande.
Han skryter till och med om hur otroligt obehaglig han är:
"I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. Grab 'em by the pussy"

Det som är så intressant är hur kristna människor i mellanvästern står ut med den här typen av vulgariteter?
Det är ett ganska okristet beteende att uttala sig och skryta om fitt-tafsande.

Min enda förklaring är att republikanerna i mellanvästern hatar demokraterna som de misstar för kommunister. De tycker att det är bättre med en Fitt-tafsare än en kommunist.

Båda partiers anhängare verkar ha omfamnat sin respektive anhängare främst därför att " Man inte vill att den andra ska vinna"
Folket i USA har röstet emot nånting istället för nånting.

Javisst Biden är gammal och kanske senil men hellre det än Fitt-tafsaren Trump.
Javisst Trump kanske är en Fitt-tafsare men hellre det än en kommunist.
Etc.
Citera
2021-01-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag tror inte att hen försvarar uttalandet, gissar att hen försvarar rätten för clownen (trump) att få prata om vad han vill. Hen tror att det är en yttrandefrihetsfråga och fattar noll om vad det egentligen handlar om.

Och detsamma gäller TS.

Behöver man få det förklarat för sig varför så många upprörs när en fullständig skitindivid som Trump väljs in som ledare för den fria världen så hjälper inga förklaringar. Och inga listor med hundratals konkreta exempel på felsteg kommer göra någon skillnad. Det enda som händer är att det börjar relativiseras. Detta vet många såklart och avstår då från att kasta bort tid på inlägg. TS kan tolka sådant som bevis för egen förträfflighet hur mycket hen vill.

Men ställer man sådana frågor så saknar man grundläggande förståelse för moral och medmänsklighet och behöver få saker som samlevnad förklarat för sig först.
Du kan ju försöka utveckla resonemanget och förklara varför hans vulgaritet är ett problem? Exakt vem skadas av att han säger att han ska tafsa en tjej på fittan för att han är rik? Kom med konkreta saker om nu motsidan inte förstår!
Citera
2021-01-26, 17:42
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du kan ju försöka utveckla resonemanget och förklara varför hans vulgaritet är ett problem? Exakt vem skadas av att han säger att han ska tafsa en tjej på fittan för att han är rik? Kom med konkreta saker om nu motsidan inte förstår!

För att kvinnor inte gillar att okända män tafsar dom på fittan.
Tänk dig att du hade en dotter som blev tafsad på fittan av en gammal gubbe med för mycket Piz Buin. Jag hade blivit våldsam om nån jävel hade gjort så mot min dotter.

Låter det rimligt att man vill spärra in sexualförbrytare i fängelse och önskar att dom får sitta riktigt jävla länge?
Citera
2021-01-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Tänk dig att du hade en dotter som blev tafsad på fittan av en gammal gubbe med för mycket Piz Buin. Jag hade blivit våldsam om nån jävel hade gjort så mot min dotter.

Låter det rimligt att man vill spärra in sexualförbrytare i fängelse och önskar att dom får sitta riktigt jävla länge?
Jaja, men förklara istället varför det är ett problem när en ledare för ett land uttrycker sig vulgärt! På vilket sätt är det farligt?
Citera
2021-01-26, 18:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jaja, men förklara istället varför det är ett problem när en ledare för ett land uttrycker sig vulgärt! På vilket sätt är det farligt?

Som sagt.. tal för döva öron. Lär dig vad ord som värdighet, anständighet, moral, heder och föredöme betyder. Sen kan du börja fundera på varför det är viktigt att ledare besitter dessa attribut.
Citera
2021-01-26, 19:09
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump.
Håll god ton.

Det där är Fake News, det finns ingen som hatar DJT. Jag som bara använder MSM har aldrig sett eller hört det någonstans. Tvärtom anses han väl vara så som gamla gubbar är i medelsnitt. Den höga åldern gör ju att dom skiter i vilket. F.ö. betyder concrete betong.

Mike Pence
Citera
2021-01-26, 19:10
Medlem
Det är omöjligt att förklara något kring varför man kan tycka intensivt illa om Trump för de som redan har fått svar från sina medier som man ska inta för att inte förstå. Så en diskussion med dem går bara ut på att tala för döva öron. Ingen diskussion uppstår, bara ett starkt förnekande.

Men som jag ser det är det värsta med Donald att han lurar godtrogna människor med vansinnesteorier för att själv tjäna pengar på dem. Som att han benådade Bannon som stulit pengar av trumpfansen som gått på myten om muren.

Att alla dessa människor har gått in i dimman av en konspiration som gör att de automatiskt säger fake news till allt utan att ens ta del av det och fundera över något annat än sina egna media.

Tycker också illa om att Trump lurade en massa människor att utöva terror på folkvalda och sen släppa dem som en het potatis. De trodde verkligen att han skulle gå med dem till CH. Det var förstås inte en chans att han skulle beblanda sig med dem, i stället kallade han dem low class people i efter hand och hade inte en tanke på att benåda något av dem.

Tycker också illa om att han 2016 lurade väljarna att han första dagen på jobbet 2017 skulle ge ALLA en bättre och billigare sjukvård. Något som han naturligtvis inte hade en tanke på att hålla. Han har sen lovat detta lite då och då då han behövt dupera folk för att de ska ge honom sina röster och komma på hans rallyn.

Också det att han lovade att ALLA skulle få samma behandling om de blev sjuka i Corona som han fick och det GRATIS är också ett bottennapp som är riktigt vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in