Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
Hur drar du slutsatsen att det är fakta att trump Visste i det mötet att det skulle bli en pandemi? Som jag förstår det är det så här:
28e: trump är i möte och det spekuleras i om det kan bli en pandemi
Senare under året: det blir en pandemi
Bob Woodward nu: ser Ni? Eftersom det blev en pandemi så innebar det att Trump VISSTE att det skulle bli en pandemi.
Sorry men det håller inte. Och vill du inte tro på vad pence säger så får vi väl vänta tills diarieföringen från det mötet blir offentligt. Eller om du inte vill vänta på det så okej, men då vill jag att du också avfärdar dina nyhetskällor, eftersom dom också är partiska fast för demokraterna.
Det är absolut en konspirationsteori från din sida. Bara för att det blev en pandemi är inte ett bevis för att Trump visste att det skulle bli en pandemi. Det han säger i woodwards telefonsamtal låter inte som något annat än vad allmänheten redan visste och spekulerade om. Han sa i telefonsamtalet att viruset var luftburet och väldigt läskigt. Är det här bevis för att han visste att det skulle bli en pandemi?
Btw, vafan skulle han vinna på att (OM han visste), vad skulle han vinna på att låta viruset spridas? Låt säga att Trump under mötet fick reda på att sjukhus i hemlighet testat tusentals personer positivt, och att man upptäckt inhemsk smittspridning i USA. Vad skulle han vinna på att låtsas som att det regnar? Ska du presentera ett sånt här case, som är kriminellt btw, (criminal negligence borde det väl heta), så måste du ha ett motiv. Vad för motiv skulle Trump ha att medvetet och avsiktligt infektera sin befolkning? Det är här vi kommer in på trådämnet. För det är ju detta som folk vill insinuera, att Trump är en Adolf hitler som medvetet mördat sitt eget folk. Vad för bevis har man för det? Det finns ju inga.
Nej det gick inte stick i stäv. Du kan söka på Google, gör en avancerad sökning på covid mellan 1a januari och sista februari. Många många många fler trodde att det var i kina bara, och att det kanske är som influensan. Sverige är väl ett prime example, med Tegnell som upprepade gång på gång att smittan inte kommer komma hit.
Jag minns också personligen. Mitt personliga intryck var att USA var ungefär i linje med resten av världen. Jag minns att jag tänkte ”hmm undrar vad USA ska göra” och i samma veva pumpades det ut nyheter som fick mig att känna en trygghet. Tester, detdär feta sjukhusskeppet som simmade in i new york, social distansiering, etc. Jag tycker Amerika gjort bättre faktiskt, Jg hade hellre bott i new york än i Stockholm. Och ventilatorerna, Amerika pumpade ut ventilatorer medans andra länder hade brist. Finns massa argument för att Trump gjorde ett duktigt jobb.
Trots att jag själv personligen minns en trygghet, så vill media att jag ska tycka att Trump betedde sig som Adolf hitler. Det går inte ihop. Och eftersom jag personligen minns detta och erfarit det själv så måste du ha konkreta bevis. Den där Woodward smörjan räcker inte. Det krävs mycket mer än så för att ändra på en övertygelse som någon har.
Men snälla nån - Woodward tog upp ett möte 28/1. Att du kan ifrågasätta
det mötet gör inte att allt faller, Trump pratade med Kina den 6/2. Trump hade FLERA möten där det lär blivit klart för Trump att det var allvarligt.
Det var nyheter hur allvarligt andra länder tog på Corona, Lockdown mm. Trump lallade på vi har det under kontroll - UTAN att kunna testa inresande. Kontroll?
Nånstans var det en brytpunkt, där andra länder började prata allvar medans Trump levde kvar i sin låtsasvärld - där ingen smitta fanns och den var ofarlig, allt under kontroll....
Motivet var ju ekonomin. Det är ALLTID ekonomin för honom.
När landet hade mycket smitta, dog tusentals i NY - ÄNDÅ pratade han om att öppna landet till påsk.
Att botemedlet inte skulle vara värre än smittan.... ekonomin var det då i klartext.
Det ÄR och VAR hans motiv. Visst, vill man skita på alla tusen som dött. Fine.
Sjukhusbåten kom till NY 31/3 och skulle ta hand om icke Covid till att börja med...
Pratade vi inte om jan/feb nyss? Detta skedde alltså efter WHO deklarerat det till pandemi - skulle vara korkat att lalla runt som det är under kontroll då.... men som sagt, allt vinklar du till bra för Trump.
"För det är ju detta som folk vill insinuera, att Trump är en Adolf hitler som medvetet mördat sitt eget folk."
Du har fått allt om bakfoten, är det den skalan du försöker rädda Trump från. Visst grattis - Trump är inte Adolf Hitler. Ska vi ta ned det på en mer normal nivå?
Att han vill rädda ekonomin gör honom inte till Hitler, men det var väldigt naivt och ensidigt från hans sida. Hur många gånger har han tagit upp antalet dödsfall som negativt, jobbigt, påfrestande etc?
Nej, han tar upp det som att HAN sett till att det inte dött en miljon amerikaner...
Hade du hellre bott i NY än Stockholm?
Jaså - Skulle New York vara ett land skulle det varit i toppen av listan dödsfall/miljon.
Var du VERKLIGEN insatt i nyheter från USA skulle du aldrig sagt det så.