Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
jag tänker inte tjata mera om du inte kan hitta ljudinspelningen i sin helhet. jag letade och hittade lite småbitar här och där. sen hittade jag den här också, där bob woodward förklarar varför varken trump eller bob gick ut offentligt och berättade om detta.
https://www.youtube.com/watch?v=32KofH-SW1Y
Jag skrev en hävla massa här, men kom på att det egentligen inte behövs. För att jag lärde mig av videoklippet där ovan att allting du påstår grundar sig i ett ”top secret meeting” som Trump ska ha haft med sin ”national security advisor”. Allt det som du påstår att trump ska ha vetat och borde ha talat om för allmänheten, det är ”allegedly” under det topphemliga mötet den 28e januari som han ska ha lärt sig dessa saker.
Allting du säger och implicerar är alltså konspirationsteorier. För du satt väl inte med på det mötet? Eller hur? Du antar och drar slutsatser om det mötet. Tråden här efterfrågar konkreta bevis, inte konspirationsteorier. Och då kvarstår ju frågan, varför hatas Trump när det inte finns konkreta bevis? Du Har enbart konspirationsteorier som fog för ditt hat. Så varför är du så jävla negativt inställd till honom egentligen?
Edit: hittade en artikel där pence berättar om mötet. Pence säger såhär:
Så attt.... Bob Woodward verkar vara en idiot som gärna vill sälja sin bok. Det enda Trump visste var alltså att viruset var dödligt. Men han var inte ”convinced” över hur smittsamt det var. Så att, här verkar hela din konspirationsteori falla isär.
Du hänvisar till ett möte 28/1 och menar jag antar och drar slutsatser om vad som sas och inte sas för att Woodward i ett telefonsamtal 19/3 säger att "play it down" om Virus.
Jaha - tiden mellan dessa datum? Trump sitter i en bubbla och får inte nån fakta som borde stärka hans syn, och förmedla ut information till sitt folk.
Och du hänvisar till Pence. Wow. Som om han skulle såga Trump.....
Ska du inte ta några citat från Kayleigh McEnany med?
Det fanns j-ligt mycket fakta publicerad innan den 19 mars. WHO har sagt Covid-19 var en pandemi den 11e.
Du är liksom den enda som får det till en konspirationsteori. Det är ett konstaterade. Fakta visar att det Trump fick reda på, och det han sa till Woodward stämmer. Så hur får det till en teori?
Varför jag är negativ?
Trump har nedvärderat riskerna med Covid-19. Uttalande efter uttalande gick stick i stäv med omvärldens reaktioner och senare gick det emot den fakta som var offentligt publicerad. Det drogs slutsatser som var uppåt väggarna. Det är fakta.
Tyvärr du har inget att säga mot det. Du är inte speciellt insatt?
Det var tex inte ett "stopp" av resenärer från Kina som han skröt om. 440 000 kom in i USA.
USA var inte först som han också skröt om.
Smittan spreds mycket i UK, Italien - men Trump tyckte ett stopp från Europa INTE skulle stoppa flyg från UK. Smart?
Trump visste inte ett skit - att påstå det var under kontroll utan tester, med under 500 personer testade så var det inte under kontroll. De hade ingen aning. Och när testandet kom igång steg antal smittade lavinartat i mars.
Edit : Woodward säger saker för att skydda sig själv, självklart höll han tillbaka detta för att hinna skriva sin andra bok.