2021-01-24, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Jag tror att Donald Trumps mod kan ha bidragit till att folk ibland tycks hata honom på ett besinningslöst och irrationellt sätt. Det är nog det drag jag mest fascineras av hos honom, det slags mod som liknar vanvett och kanske också är det. Trump måste/borde ju veta att han som individ inte kan besegra en apparat som MSM, den överlever honom och kommer med all sannolikhet att fortsätta på sitt valda spår under lång tid framöver.

Ändå tog han striden. Min tanke är då att många journalister, akademiker, konstnärer och artister vet med sig att de också borde vara modiga intill dårskap men i själva verket är opportunister och fursteslickare, och därför blir de så särskilt förargade.

Anser du att Donald Trump använt sig av rasistiska hundvisslor i syfte att tilltala sin väljarbas?
Citera
2021-01-24, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
hahaha ge ett rakt svar bara. du är så jävla slingrig. "han har INTE begått något brottsling". nä okej. vad har han gjort då? vadå "enligt min mening". tala klarspråk. prata svenska. varför ska jag prata med dig om det bara är enligt din mening? man kan mörka - och det kan vara bra? what?

mörka = dåligt. tjernobyl. sovjet. nordkorea. censur.
informera folket = ansvarsfullt, moget, mahatma ghandi.

den här biten tänker jag inte släppa någon lina på. tala klarspråk. va klar och tydlig här, sluta försöka lura in mig i något resonemang som du inte grundligt etablerat. förklara åtminstånde vad SYFTET är med att använda "mörkläggning" som en synonym? i min mening så INFORMERADE han. är INFOMRERA synonymt med MÖRKLÄGGA?

det fanns faktiskt redan en panik, det spreds rykten om massgravar och folk som föll ihop döda på marken. kina som släcker ner all information och spikar igen dörrar på sina invånare. det var ett jävla liv i början på året. jag minns sjsälv hur jag öppnade twitter varenda morgon och stelnade lite när jag såg alltsom spreds. det fanns redan en panik. det spreds "memes" om hur 2020 kommer bli det värsta året, irans militärgeneral dödad, en basketspelare död i helikopterkrasch och nu ett zombie-virus som ska finish us all off.
så att "downplay the virus" betyder inte mörka. Downplay betyder att ta ner alla konspirationer på jorden. det spreds artiklar om spanska influensan, jag själv hade ett helt sällskap med kvinnor som grät, ja, dom grät, för att någon nyhetsbyrå släppt nyheter om "the black plague" (pesten tror jag, som typ tog livet av 2 tredjedelar av planeten) i någon slags jämförelse. dessa kvinnor trodde att vi alla kommer dö. jag själv sa för fan samma sak. "nej damer, det här är lite mer som SARS tror jag. en influensa typ.". men du menar, INGEN panik. trump brydde sig bara om BÖRSEN det va det han "egnetligen"menade med att lugna ner panik tror du.

varför är det ingen i media som nämner detta? man klagar på att han "downplay the virus" men man nämner ingenting om paniken som spred ut sig. varför tror du? kan det HINT HINT va så att media är VINKLAT? och PARTISKT? som det så ofta kosnpireras om här inne?

en annan viktig detalj är att hela bob woodward konversationen inte verkar finnas tillgänglig. jag har sökt och sökt men hittar inte. jag vill höra hela kontextet. vi pratar här om ett enda citat från hela jävla intervjun. trump brukar ta tid på sig och tala väldigt länge. var är hela kontexten?

du menar att trump visste att det skulle bli en pandemi? hur ska han ha kunnat veta det? "unofficial sources told trump it might become a pandemic".

Informerade han? Såg du en enda presskonferens under februari/mars?
Du behöver inte svara.

Är det att informera att säga det är under kontroll?
När det inte var under kontroll alls...

Är det att informera att det snart magiskt kommer vara borta?

"informera folket = ansvarsfullt, moget"
Och du menar att Trump informerade?

Vilket väldigt konstigt resonemang - det var enligt dig panik på twitter och då ska Trump lugna en påhittad panik och vagga in folk i en falsk trygghet...?
Så att de inte tror att det hela är värre en influensa...
wow - det är verkligen moget och ansvarsfullt.

Det är som jag skulle lugna mina barn innan jag släpper ut de i Stockholms trafik, och säga
"äsch det är inga bilar där, allt är under kontroll och de är snart borta"
Låter ju moget. Dumt att faktiskt "skrämma" dem med att säga att folk kör illa eller för fort tex, och att vara tydligt med att de måste vara försiktiga.
Bättre "downplay" hur farligt det är. Ja, det är bäst. Verkligen.
Citera
2021-01-24, 04:28
Medlem
Citat:
jag frågar återigen då hur han skulle ha hanterat paniken? "ta ansvar" är inte specifikt. han tar förövrigt ansvar, han tar ansvar för ett bra jobb. han tycker han gjort ett bra jobb, det tar han cred för. det är inte samma sak som "inget" ansvar.

i januari florerade det rykten om massgravar i kina, luftburen smitta, det spreds videos hur folk föll ihop och dog ute på gatorna. viruset blåstes upp till något större än vad det var och större än vad det är. det spreds en helt orimlig panik på den tiden. trump säger då att detta virus kan liknas med influensan. i en tid då folk trodde att ett zombievirus var på gång, så tycker jag inte detta är mörkläggning eller ansvarslöst. hur hade du själv gjort?

i ditt huvud fanns ingen panik, och jag tror det är där ditt problem ligger. du tror som du sa att han bara tänker på börsen och pengar och ekonomi. (ekonomi ÄR människor också förresten. vanliga människor har sparande, i fonder och aktier, skulle dom sälja av allting så är det ganska allvarligt. det handlar inte bara om trumpts ego). och jag är en rövslickare bara för att jag inte låter mig tvingas hålla med dig. du vill att jag ska hålla med dig utan argument, jag ska hålla med dig om saker som du inte ens kan bevisa.

Han tar bara ansvar för det som gått bra, inget annat. Stor ledare?

... bra roligt, å ena sidan ska det kommit ut väldigt lite information från Kina. Och USA menade att WHO inte skött sitt jobb.

Å andra sidan målar du upp hur folk verkade fått se massgravar och andra rykten.... och att DET skapade panik.

"i en tid då folk trodde att ett zombievirus var på gång, så tycker jag inte detta är mörkläggning eller ansvarslöst."
Vad jag skulle gjort. Förklarat exakt vad vetenskapen sagt om viruset. Självklart!
Vet man att det är 5x dödligare än en influensa, vars dödlighet är något man lever med varje år så lugnar det alla lättlurade dårar som tror det är ett zombievirus där alla dör....
Man lugnar dem med att visa på hur man ska göra social distansering, undvika resor osv.

INTE.... som han gjort. Låtsas som det är som influensa, snart borta. Allt är under kontroll.

Detta fortsatte hela tiden, han gick i höstas ut hårt med att USA hade fler smittade bara för att de ökat antalet tester (lögn). Han gick ut med USA hade testat flest (lögn),
Han sa att alla som ville kunde testa sig (lögn) och sedan var det 50% av alla testade fick vänta 10dagar på testsvar (=värdelöst).
Tar Trump ansvar för detta? Nej.
Senast redigerad av Garre74 2021-01-24 kl. 04:40.
Citera
2021-01-24, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Han tar bara ansvar för det som gått bra, inget annat. Stor ledare?

... bra roligt, å ena sidan ska det kommit ut väldigt lite information från Kina. Och USA menade att WHO inte skött sitt jobb.

Å andra sidan målar du upp hur folk verkade fått se massgravar och andra rykten.... och att DET skapade panik.

"i en tid då folk trodde att ett zombievirus var på gång, så tycker jag inte detta är mörkläggning eller ansvarslöst."
Vad jag skulle gjort. Förklarat exakt vad vetenskapen sagt om viruset. Självklart!
Vet man att det är 5x dödligare än en influensa, vars dödlighet är något man lever med varje år så lugnar det alla lättlurade dårar som tror det är ett zombievirus där alla dör....
Man lugnar dem med att visa på hur man ska göra social distansering, undvika resor osv.

INTE.... som han gjort. Låtsas som det är som influensa, snart borta. Allt är under kontroll.

Detta fortsatte hela tiden, han gick i höstas ut hårt med att USA hade fler smittade bara för att de ökat antalet tester (lögn). Han gick ut med USA hade testat flest (lögn),
Han sa att alla som ville kunde testa sig (lögn) och sedan var det 50% av alla testade fick vänta 10dagar på testsvar (=värdelöst).
Tar Trump ansvar för detta? Nej.

jag tänker inte tjata mera om du inte kan hitta ljudinspelningen i sin helhet. jag letade och hittade lite småbitar här och där. sen hittade jag den här också, där bob woodward förklarar varför varken trump eller bob gick ut offentligt och berättade om detta.
https://www.youtube.com/watch?v=32KofH-SW1Y

Jag skrev en hävla massa här, men kom på att det egentligen inte behövs. För att jag lärde mig av videoklippet där ovan att allting du påstår grundar sig i ett ”top secret meeting” som Trump ska ha haft med sin ”national security advisor”. Allt det som du påstår att trump ska ha vetat och borde ha talat om för allmänheten, det är ”allegedly” under det topphemliga mötet den 28e januari som han ska ha lärt sig dessa saker.

Allting du säger och implicerar är alltså konspirationsteorier. För du satt väl inte med på det mötet? Eller hur? Du antar och drar slutsatser om det mötet. Tråden här efterfrågar konkreta bevis, inte konspirationsteorier. Och då kvarstår ju frågan, varför hatas Trump när det inte finns konkreta bevis? Du Har enbart konspirationsteorier som fog för ditt hat. Så varför är du så jävla negativt inställd till honom egentligen?

Edit: hittade en artikel där pence berättar om mötet. Pence säger såhär:

Citat:
"Our own health experts were not yet convinced about the level of contagion or how serious it was," Pence said. "So, look, you know, hindsight is 20/20."

Så attt.... Bob Woodward verkar vara en idiot som gärna vill sälja sin bok. Det enda Trump visste var alltså att viruset var dödligt. Men han var inte ”convinced” över hur smittsamt det var. Så att, här verkar hela din konspirationsteori falla isär.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-24 kl. 08:06.
Citera
2021-01-24, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Informerade han? Såg du en enda presskonferens under februari/mars?
Du behöver inte svara.

Är det att informera att säga det är under kontroll?
När det inte var under kontroll alls...

Är det att informera att det snart magiskt kommer vara borta?

"informera folket = ansvarsfullt, moget"
Och du menar att Trump informerade?

Vilket väldigt konstigt resonemang - det var enligt dig panik på twitter och då ska Trump lugna en påhittad panik och vagga in folk i en falsk trygghet...?
Så att de inte tror att det hela är värre en influensa...
wow - det är verkligen moget och ansvarsfullt.

Det är som jag skulle lugna mina barn innan jag släpper ut de i Stockholms trafik, och säga
"äsch det är inga bilar där, allt är under kontroll och de är snart borta"
Låter ju moget. Dumt att faktiskt "skrämma" dem med att säga att folk kör illa eller för fort tex, och att vara tydligt med att de måste vara försiktiga.
Bättre "downplay" hur farligt det är. Ja, det är bäst. Verkligen.

vi pratar om perioden januari februari här. väldigt tidigt. du försöker exponera att trump ska ha hemlighållt något, eller att han totalt underdrev viruset. i februari. tråden handlar om KONKRETA bevis på att trump ska ha tabbat sig, och jag tror inte hans covid-bekämpning kvalificierar sig som ett KONKRET bevis på det. tvärtom, verkar han ha skött det rätt bra. men frågan är varför du trots detta, ändå väljer att hata trump? kan du förklara?
Citera
2021-01-24, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Vänta nu, ofullständigt citat taget ur sitt sammanhang? Bandet spelades i sin helhet, gång på gång. Vilken del är det du saknar?

Ja posta då hela citatet i sitt sammanhang. Men du vet inget om sammanhanget eller hur? Du bara svalde det media serverade dig?
Citera
2021-01-24, 09:14
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Ja posta då hela citatet i sitt sammanhang. Men du vet inget om sammanhanget eller hur? Du bara svalde det media serverade dig?

Återigen: bandet spelades i sin helhet gång på gång. Det har ingenting att göra med hur det har paketerats.
Senast redigerad av OldFashioned 2021-01-24 kl. 09:16.
Citera
2021-01-24, 09:59
Medlem
Citat:
jag tänker inte tjata mera om du inte kan hitta ljudinspelningen i sin helhet. jag letade och hittade lite småbitar här och där. sen hittade jag den här också, där bob woodward förklarar varför varken trump eller bob gick ut offentligt och berättade om detta.
https://www.youtube.com/watch?v=32KofH-SW1Y

Jag skrev en hävla massa här, men kom på att det egentligen inte behövs. För att jag lärde mig av videoklippet där ovan att allting du påstår grundar sig i ett ”top secret meeting” som Trump ska ha haft med sin ”national security advisor”. Allt det som du påstår att trump ska ha vetat och borde ha talat om för allmänheten, det är ”allegedly” under det topphemliga mötet den 28e januari som han ska ha lärt sig dessa saker.

Allting du säger och implicerar är alltså konspirationsteorier. För du satt väl inte med på det mötet? Eller hur? Du antar och drar slutsatser om det mötet. Tråden här efterfrågar konkreta bevis, inte konspirationsteorier. Och då kvarstår ju frågan, varför hatas Trump när det inte finns konkreta bevis? Du Har enbart konspirationsteorier som fog för ditt hat. Så varför är du så jävla negativt inställd till honom egentligen?

Edit: hittade en artikel där pence berättar om mötet. Pence säger såhär:

Så attt.... Bob Woodward verkar vara en idiot som gärna vill sälja sin bok. Det enda Trump visste var alltså att viruset var dödligt. Men han var inte ”convinced” över hur smittsamt det var. Så att, här verkar hela din konspirationsteori falla isär.

Du hänvisar till ett möte 28/1 och menar jag antar och drar slutsatser om vad som sas och inte sas för att Woodward i ett telefonsamtal 19/3 säger att "play it down" om Virus.
Jaha - tiden mellan dessa datum? Trump sitter i en bubbla och får inte nån fakta som borde stärka hans syn, och förmedla ut information till sitt folk.

Och du hänvisar till Pence. Wow. Som om han skulle såga Trump.....
Ska du inte ta några citat från Kayleigh McEnany med?

Det fanns j-ligt mycket fakta publicerad innan den 19 mars. WHO har sagt Covid-19 var en pandemi den 11e.

Du är liksom den enda som får det till en konspirationsteori. Det är ett konstaterade. Fakta visar att det Trump fick reda på, och det han sa till Woodward stämmer. Så hur får det till en teori?

Varför jag är negativ?
Trump har nedvärderat riskerna med Covid-19. Uttalande efter uttalande gick stick i stäv med omvärldens reaktioner och senare gick det emot den fakta som var offentligt publicerad. Det drogs slutsatser som var uppåt väggarna. Det är fakta.
Tyvärr du har inget att säga mot det. Du är inte speciellt insatt?

Det var tex inte ett "stopp" av resenärer från Kina som han skröt om. 440 000 kom in i USA.
USA var inte först som han också skröt om.
Smittan spreds mycket i UK, Italien - men Trump tyckte ett stopp från Europa INTE skulle stoppa flyg från UK. Smart?
Trump visste inte ett skit - att påstå det var under kontroll utan tester, med under 500 personer testade så var det inte under kontroll. De hade ingen aning. Och när testandet kom igång steg antal smittade lavinartat i mars.

Edit : Woodward säger saker för att skydda sig själv, självklart höll han tillbaka detta för att hinna skriva sin andra bok.
Senast redigerad av Garre74 2021-01-24 kl. 10:19.
Citera
2021-01-24, 10:05
Medlem
Citat:
vi pratar om perioden januari februari här. väldigt tidigt. du försöker exponera att trump ska ha hemlighållt något, eller att han totalt underdrev viruset. i februari. tråden handlar om KONKRETA bevis på att trump ska ha tabbat sig, och jag tror inte hans covid-bekämpning kvalificierar sig som ett KONKRET bevis på det. tvärtom, verkar han ha skött det rätt bra. men frågan är varför du trots detta, ändå väljer att hata trump? kan du förklara?

Bra? Intressant!
Hur kan du få det till att han skötte det bra?

När precis alla andra som har normal slutledningsförmåga och som sett hans presskonferenser, hans kampanjmöten läst hans tweets drar andra slutsatser så undrar jag vad du tycker var så bra?

Edit :
Som jag såg det var USA i fas med resten av omvärlden tills början av februari. Det som sas, det som gjordes - startades diverse grupper och initiativ inom USA. Flygrestriktionerna var ok (men han överdrev i skrytet om det).
Sen när testerna inte kom, så ville han hålla masken och sa falska gissningar om hur de "nästa vecka" kommer ha si och så många tester klara. Då ville han hålla upp synen av USA hade kontroll - trots att det saknades tester...
Han kan bara inte ta ansvar. Eller ge tuffa besked om brister i hans egens administrations arbete.

Jag älskar hans uttalande där han antydde att sjukhuspersonal New York snodde skyddsmaterial.
Vilken höjdare!
Snacka om förminska arbetet de gjorde i NY, antalet smittade, inlagda och mena att deras behov av material delvis kom från att det förekom stölder.
Senast redigerad av Garre74 2021-01-24 kl. 10:40.
Citera
2021-01-24, 10:06
Medlem
Han är en narcissistisk skitstövel som inte klarar av att bli ifrågasatt och få frågor om sitt handlande. Det är inte svårare än så.
Citera
2021-01-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Återigen: bandet spelades i sin helhet gång på gång. Det har ingenting att göra med hur det har paketerats.

Du vet ju uppenbarligen inte sammanhanget som Trump sa det. Eftersom du inte postat länk till i vilket sammanhang han sa det.

Du har fel, jag har rätt. Bra, då vet vi.
Citera
2021-01-24, 11:12
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
.Medierna hittar på och förvränger bilder när de hävdar att fler kom för att se Obama installeras som president 2009 jämfört med när Donald Trump svors in, menar Vita Husets talesperson Sean Spicer.
Spännande att höra din kunniga kommentar om denna händelse.
Slår vi samman antalet som såg utnämningen IRL och via TV/Internet var antalet som såg Trumps större, iaf i samma storlek. Lägg till detta att i Washington röstar drygt 90% på demokraterna så att Trump hade färre supporters lokalt på plats är inte vidare förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in