Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-20, 22:08
  #1
Medlem
Har en HP Photosmart 7510E. Aldrig varit så nöjd med en skrivare som med denna. Däremot är det lite frustrerande att vill jag skriva ut en skärmdump från t.ex. sms eller liknande så kräver skrivaren fotopapper. Känns lite onödigt dyrt ibland. Någon som vet om det är möjligt att skriva ut vad jag vill på vanligt papper med denna skrivare?
Citera
2021-01-20, 22:12
  #2
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruBagge
Har en HP Photosmart 7510E. Aldrig varit så nöjd med en skrivare som med denna. Däremot är det lite frustrerande att vill jag skriva ut en skärmdump från t.ex. sms eller liknande så kräver skrivaren fotopapper. Känns lite onödigt dyrt ibland. Någon som vet om det är möjligt att skriva ut vad jag vill på vanligt papper med denna skrivare?

Grattis till första inlägget sen att du blev medlem 2009, självklart kan du skriva ut vad vill med den skrivaren. Du kanske kan ta en skärmdump av sms flödet och föra över till datorn?
Citera
2021-01-20, 22:14
  #3
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruBagge
Har en HP Photosmart 7510E. Aldrig varit så nöjd med en skrivare som med denna. Däremot är det lite frustrerande att vill jag skriva ut en skärmdump från t.ex. sms eller liknande så kräver skrivaren fotopapper. Känns lite onödigt dyrt ibland. Någon som vet om det är möjligt att skriva ut vad jag vill på vanligt papper med denna skrivare?

Har du öppnat manualen?
Klart som fan det går att skriva ut på vanligt A4:a. Du behöver säkerligen bara ställa om pepperskvalitén i inställningar och från vilket fack du ska hämta pappret.

Lite data om skrivaren. Manualen finns på nätet också, kolla HP:s hemsida är mitt tips.
https://www.dustin.se/product/501061...l-in-one-c311a
Citera
2021-01-20, 22:18
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Vanligt papper kan suga åt sig bläcket och ge en ganska kass utskrift, men det är bara testa inställningarna...
Citera
2021-01-20, 22:31
  #5
Medlem
Min HP-skrivare har fotopapper som default och jag måste manuellt ändra inställning till vanligt papper för varje utskrift. Klart irriterande.
Citera
2021-01-20, 22:59
  #6
Medlem
Jodå jag begriper att jag borde kunna skriva ut på vanligt papper. Ett krux är att jag just nu för tillfället bara använder iPad och smartphone. Kan någon vänlig själ tala om hur jag ställer om till vanligt papper i skrivaren. Och ja, manualen är öppnad.
Citera
2021-01-20, 23:44
  #7
Moderator
yz44s avatar
Är det inte bara att lägga i vanligt papper och köra på.
Citera
2021-01-21, 02:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Är det inte bara att lägga i vanligt papper och köra på.

Nej skrivaren meddelar att jag behöver lägga i fotopapper så fort jag vill skriva ut något som är en bild.
Citera
2021-01-21, 02:15
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruBagge
Har en HP Photosmart 7510E. Aldrig varit så nöjd med en skrivare som med denna. Däremot är det lite frustrerande att vill jag skriva ut en skärmdump från t.ex. sms eller liknande så kräver skrivaren fotopapper. Känns lite onödigt dyrt ibland. Någon som vet om det är möjligt att skriva ut vad jag vill på vanligt papper med denna skrivare?

Papperstyp väljer du ju själv i inställningarna. Du tillhör väl inte de som bara trycker på print och håller tummarna?
Citera
2021-01-21, 11:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Papperstyp väljer du ju själv i inställningarna. Du tillhör väl inte de som bara trycker på print och håller tummarna?


Men så drygt.
Hade jag varit så korkad hade jag inte ställt frågan. Saken är att jag tycker att jag gått igenom inställningarna men inte hittat en inställning som tillåter mig att skriva ut vad jag vill på vanligt papper. Svarar du allmänt eller har du erfarenhet av just den här skrivaren?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback