2021-01-20, 19:34
Medlem
Skogsvattes avatar
Vi har alla hört namnet. Under USA-valet har Blanck varit en ständigt återkommande röst i både TV och radio. Vem är karln? Han har av någon anledning förärats med titeln "professor i nordamerikastudier" vid Uppsala universitet. Den fina titeln till trots framstår Blanck som pinsamt ytlig, onyanserad och okunnig. USA-kunskaperna tycks nå ungefär samma nivå som lekmannaintressenter i USA-kuriosa.

Vad vet vi om honom? Efternamnet klingar judiskt, men jag vill inte förtala några potentiellt icke-judiska bärare av familjenamnet "Blanck", så jag lämnar den frågan öppen. Han har visat sig vara en orubblig vapendragare för det vänsterliberala etablissemanget både i Sverige och USA. Så sent som i eftermiddagens Studio Ett i P1 så beskrev han den brokiga skara Antifa-medlemmar, Trump-supportrar, allsköns patrioter, vita nationalister och anarkister som intog Kapitolium för "inhemska terrorister" som "försökte störta USA". Kommentarer är överflödiga.

Enligt Wikipedia är han bl.a. utbildad vid ärorika (nåja ) Augustana College i Illinois, som beskrivs som ett "private Lutheran liberal arts college" med Sverige-kopplingar. Hans forskning tycks nästan uteslutande fokusera på svensk-amerikansk emigrering, men han har i egenskap av sin yrkestitel lyfts fram som övergripande USA-expert, trots att han egentligen verkar sakna expertkunskaper i det amerikanska författningssystemet, grundlagen, libertariansk filosofi, klassisk liberalism, mm.

Hans politiska läggning kan skönjas från de många "rasrelaterade" studier han publicerat kring svensk-amerikaner, samt hans lågintelligenta vänsteråsikter kring kontemporär amerikansk politik som vi fått nedstuvade i halsen under hela valcykeln.
Citera
2021-01-20, 21:09
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag ser inte på svensk tv så jag har missat honom. Men han är väl urtypen för åsiktskorridoren?
Citera
2021-01-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vi har alla hört namnet. Under USA-valet har Blanck varit en ständigt återkommande röst i både TV och radio. Vem är karln? Han har av någon anledning förärats med titeln "professor i nordamerikastudier" vid Uppsala universitet. Den fina titeln till trots framstår Blanck som pinsamt ytlig, onyanserad och okunnig. USA-kunskaperna tycks nå ungefär samma nivå som lekmannaintressenter i USA-kuriosa.

Vad vet vi om honom? Efternamnet klingar judiskt, men jag vill inte förtala några potentiellt icke-judiska bärare av familjenamnet "Blanck", så jag lämnar den frågan öppen. Han har visat sig vara en orubblig vapendragare för det vänsterliberala etablissemanget både i Sverige och USA. Så sent som i eftermiddagens Studio Ett i P1 så beskrev han den brokiga skara Antifa-medlemmar, Trump-supportrar, allsköns patrioter, vita nationalister och anarkister som intog Kapitolium för "inhemska terrorister" som "försökte störta USA". Kommentarer är överflödiga.

Enligt Wikipedia är han bl.a. utbildad vid ärorika (nåja ) Augustana College i Illinois, som beskrivs som ett "private Lutheran liberal arts college" med Sverige-kopplingar. Hans forskning tycks nästan uteslutande fokusera på svensk-amerikansk emigrering, men han har i egenskap av sin yrkestitel lyfts fram som övergripande USA-expert, trots att han egentligen verkar sakna expertkunskaper i det amerikanska författningssystemet, grundlagen, libertariansk filosofi, klassisk liberalism, mm.

Hans politiska läggning kan skönjas från de många "rasrelaterade" studier han publicerat kring svensk-amerikaner, samt hans lågintelligenta vänsteråsikter kring kontemporär amerikansk politik som vi fått nedstuvade i halsen under hela valcykeln.
Hört honom några gg, senast idag på radion. Lät inte speciellt kunnig och väldigt PK.
Fullständigt poänglöst tjatter om Kamala Harris som någon ny arketyp för blandade amerikaner?
De som växer som folkgrupp är spansktalande och asiater, inte negrer. På vilket sätt en blandneger med i huvudsak indiskt påbrå är typisk för dagens USA förtäljde inte historien.
Citera
2021-01-21, 00:31
Medlem
Insnöad vänsterakademiker. Han har i 5 års tid spytt ut sitt Trump-hat.
Objektiv är det sista han är.
Citera
2021-01-21, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Insnöad vänsterakademiker. Han har i 5 års tid spytt ut sitt Trump-hat.
Objektiv är det sista han är.

Ger många indikationer på att tillhöra det pedofila nätverk som inom media och politik håller varandra om ryggen karriärsmässigt genom sina sexuella böjelser för barn.
Citera
2024-01-15, 08:13
Medlem
Karmans avatar
Bumpar in här. Men jag såg Dag Blanck på SVT Agenda igår. Han börjar ju bli aktuell igen, för det drar ihop sig till val i USA.

Men vad var det för rött märke han hade på kavajslaget? Sossemärke? Jag försökte se, men min TV är uppenbarligen inte tillräckligt högupplöst för att jag skulle kunna identifiera vad han hade fäst på kavajen... 20 minuter 20 sekunder in i programmet:

https://www.svtplay.se/video/jb3DzkJ...220&id=jb3DzkJ
Senast redigerad av Karman 2024-01-15 kl. 08:49.
Citera
2024-01-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bumpar in här. Men jag såg Dag Blanck på SVT Agenda igår. Han börjar ju bli aktuell igen, för det drar ihop sig till val i USA.

Men vad var det för rött märke han hade på kavajslaget? Sossemärke? Jag försökte se, men min TV är uppenbarligen inte tillräckligt högupplöst för att jag skulle kunna identifiera vad han hade fäst på kavajen... 20 minuter 20 sekunder in i programmet:

Enligt dom studenter som haft honom e han tydligt borgerlig.
Citera
2024-01-15, 17:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Ha! Undrade oxå vad märket betyder. Olämpligt om det är politiskt. Något fredsbevarande kunde passat.

Men, så okunnig som TS anser ligger nog inte i den riktning som jag anser. Han har nog mycket info att ösa ut om man sitter och lyssnar några timmar. Däremot borde Dag ta några timmar på gymmet.
Citera
2024-01-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

Blanck e en känd överklassläkt. Finns hur mycket som helst att läsa. Vänsterliberala e dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in