Citat:
Ursprungligen postat av
Porphyrogenitus
Helst under 200, annars 250.
Här kommer en extrem nybörjarfråga. Jag har ju handlat några aktier via Avanza så jag borde verkligen veta bättre:
GME stängde igår på 193 dollar. Pre-market säger 340 dollar.
Om jag lägger köporder på 1 aktie (antingen nu innan öppning eller 30-60 minuter efter öppning), så väljer man köpkursen man är villig att betala, säg 200 dollar.
Om kursen för GME aldrig når 200 dollar under hela dagen, så antar jag att inget köp går igenom?
Kan man ändra belopp för vad man är villig att betala för aktien om man märker att den kanske inte sjunker under 250 dollar och vill lägga sig där? Vad händer då med ens tidigare köporder?
Citat:
Ursprungligen postat av
badalada
För er som planerar att gambla på detta är det jävligt viktigt ni har koll på det här. När priset börjar stiga kommer det vara som ett fulltidsjobb att ha koll på kursen varje minut, för när krashen kommer så kommer den snabbt.
När är det mest troligt att kraschen kommer? Reddit-gänget skriker efter alla att köpa och hålla. Så länge alla håller så förlorar fonderna. Men kraschen kan ju inte bli ett faktum så länge alla håller, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
AreYouBack
Vad händer när fonderna Citadel med andra "pulling the plug"? De begår ett kontraktsbrott och de går i konkurs samt blir stämda. Så priset på aktien kommer att stiga.
Ja men vem/vilka kommer då att köpa detta enorma innehav av överprisade GME-aktier? Någon måste ju köpa dem.