Citat:
Ursprungligen postat av
Porphyrogenitus
Helst under 200, annars 250.
Hr kommer en extrem nybrjarfrga. Jag har ju handlat ngra aktier via Avanza s jag borde verkligen veta bttre:
GME stngde igr p 193 dollar. Pre-market sger 340 dollar.
Om jag lgger kporder p 1 aktie (antingen nu innan ppning eller 30-60 minuter efter ppning), s vljer man kpkursen man r villig att betala, sg 200 dollar.
Om kursen fr GME aldrig nr 200 dollar under hela dagen, s antar jag att inget kp gr igenom?
Kan man ndra belopp fr vad man r villig att betala fr aktien om man mrker att den kanske inte sjunker under 250 dollar och vill lgga sig dr? Vad hnder d med ens tidigare kporder?
Citat:
Ursprungligen postat av
badalada
Fr er som planerar att gambla p detta r det jvligt viktigt ni har koll p det hr. Nr priset brjar stiga kommer det vara som ett fulltidsjobb att ha koll p kursen varje minut, fr nr krashen kommer s kommer den snabbt.
Nr r det mest troligt att kraschen kommer? Reddit-gnget skriker efter alla att kpa och hlla. S lnge alla hller s frlorar fonderna. Men kraschen kan ju inte bli ett faktum s lnge alla hller, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
AreYouBack
Vad hnder nr fonderna Citadel med andra "pulling the plug"? De begr ett kontraktsbrott och de gr i konkurs samt blir stmda. S priset p aktien kommer att stiga.
Ja men vem/vilka kommer d att kpa detta enorma innehav av verprisade GME-aktier? Ngon mste ju kpa dem.