2021-01-28, 18:31
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Ted Cruz, AOC och Trump Jr sitter i samma bt. Vem sg det komma?

Till och med den dr jvla Ben Shapiro rider ut fr WSB. Nu jklar har storkapitalet gjort bort sig.
Citera
2021-01-28, 18:41
Medlem
gummihajens avatar
Vart kan jag kpa aktier i GME?
Citera
2021-01-28, 18:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Vad hnder med aktien nr det r ver? "Days to cover" r frbi och Malvin Capitol inte kan tcka sina shorts. (Eller hur vokabulren gr).
Citera
2021-01-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Vart kan jag kpa aktier i GME?

Gr vl att kpa p Avanza?
Citera
2021-01-28, 18:46
Medlem
Svitt jag frstr s r den hga kursen p GameStop "avsedd" att pina alla "shorters".
Jag har ingen sympati med dessa, och hoppas/antar att dom frlorar mycket stor pengar.
Men, nr alla positioner till sist r stngda och miljarder har frlorats av shorters, vad hnder d?
Kursen p GameStop har ju tidigare varit pressad av "goda skl", och den situationen har vl inte ndrats?
Skall kursen tillbaka till 10 dollar?, undrar

/T
Citera
2021-01-28, 18:47
Medlem
kato85s avatar
Ack ljuva dag nr en aktie var vrd exakt det fretag var vrt p pappret.

Blankare och andra spekulantskojare har gjort brsen till ett roulettespel dr du har mer makt och tillgngar ju strre du r.

Hoppas detta p ngot stt kan lugna spekulationerna, som ju bara egentligen skapar instabilitet i den globala ekonomin.
Citera
2021-01-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Svitt jag frstr s r den hga kursen p GameStop "avsedd" att pina alla "shorters".
Jag har ingen sympati med dessa, och hoppas/antar att dom frlorar mycket stor pengar.
Men, nr alla positioner till sist r stngda och miljarder har frlorats av shorters, vad hnder d?
Kursen p GameStop har ju tidigare varit pressad av "goda skl", och den situationen har vl inte ndrats?

/T

Undrar ocks, och om nn regering dessutom mste baila ut ett par feta tradingbolag frn ruinens brant, vntar en ny kris likt bankkrisen? Verkar ju vara ett vrt pris att betala fr att "lra miljonrerna en lxa".
Citera
2021-01-28, 18:48
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vad hnder med aktien nr det r ver? "Days to cover" r frbi och Malvin Capitol inte kan tcka sina shorts. (Eller hur vokabulren gr).
Days to cover r hur lng tid det uppskattas att dom kan kpa tillbaks aktierna om dom frsker gra det s fort som mjligt.

Det hr kan hlla p i veckor, mnader. Hll ut det r ingen panik nu dom frsker bara manipulera marknaden just nu fr att f ner priset.

Den dag dom brjar att kpa tillbaks aktier s sljer du, priset kommer att g upp nr dom kper alla miljontals aktier dom mste kpa tillbaka.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/
Citera
2021-01-28, 18:48
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

/T

Mnga ser ju fredag som dagen D d de som blankat aktien mste tcka sina optioner. Det kan dock ta ett par dygn fr de riktigt stora blankarna. Frvntar mig iaf en viss dipp imorgon.
Citera
2021-01-28, 18:51
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Days to cover r hur lng tid det uppskattas att dom kan kpa tillbaks aktierna om dom frsker gra det s fort som mjligt.

Det hr kan hlla p i veckor, mnader. Hll ut det r ingen panik nu dom frsker bara manipulera marknaden just nu fr att f ner priset.

Den dag dom brjar att kpa tillbaks aktier s sljer du, priset kommer att g upp nr dom kper alla miljontals aktier dom mste kpa tillbaka.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/

Om de kastar in handdzken och inte kper tillbaka aktier (jag frstr att de mste gra det) men d konkar fretaget och det har begtt ett brott?
Citera
2021-01-28, 18:53
Medlem
gummihajens avatar
r det vrt att g in med pengar i GME nu och i s fall med hur mycket?
Citera
2021-01-28, 18:56
Medlem
AWVAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
r det vrt att g in med pengar i GME nu och i s fall med hur mycket?

S mycket du har rd att frlora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in