2021-12-19, 10:47
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Hopium!
Men vem vet, svaren kanske dyker upp i Bajsis rskrnika som enligt rykten kommer postas under julhelgen.

Jag hoppas personligen att den ska fortstta upp. D jag gillar hela grejen.

Men realisten i mig sger att sannolikheten nog inte r jttestor. Blir mer n glad om det visar sig att jag har fel.
Citera
2021-12-19, 11:00
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag hoppas personligen att den ska fortstta upp. D jag gillar hela grejen.

Men realisten i mig sger att sannolikheten nog inte r jttestor. Blir mer n glad om det visar sig att jag har fel.

Jag r spass gammal att jag kommit till insikten att det finns saker jag inte knner till eller frstr fullt ut.

Marknaden r en sdan sak. Min tes r att hela marknaden r korrupt.

Det finns ngra saker i den hr historien om GME som vi kan tillskriva hg sannolikhet.
Tex. att en eller flera hedgefonder hade shortat en bra bit ver 100% av floaten, om inte hela bolaget fr ca ett r sedan.
Det kan vara ver 100% av bolaget d Gamestop faktiskt kpte tillbaka egna aktier nr kursen stod i mindre n vad som fanns pengar i kassan.
Med ganska hg sannolikhet kan vi sga att MM (citadel) slde aktier de inte hade till Plotkin nr han tckte sin short i januari. Det r s MMs roll i marknaden fungerar.
Dessa shorts mste hedgas eller kpas tillbaka av MM. Robotarna hamrade p ordentligt frn $400-$500 ner till $40.
Det var frmodligen dr Citadel brjade kpa tillbaka. Detta hnde samtidigt som media rullade ut en jttestor kampanj fr att f folk att slja. Till och med Bill Gates lyckades de f fram, han stod och varnade i TV. Slj slj slj.
Vem behvde kpa?
Vad blev nettoeffekten.... shortsen bytte hnder i frsta skeendet.

Kanske r det sant att Citadel fortfarande kmpar med att ta sig ur possen de lyfte av frn Plotkin.
Sen finns det fler aktrer, andra hedgefonder, bde korta och lnga.
Garanterat att det fanns fler som passade p att korta nr kursen var flera hundra dollar.
Optionskedjorna liknar inget jag sett tidigare under mina r.

^^ detta r bara ett axplock ur allt som finns att finna om alla turer kring GME.

Gamestop slde egna aktier nr kursen stod hgt och fick in ordentligt med deg, ver miljarden dollar om jag minns rtt.
Frgan r, hur mnga av dessa aktier lyckades MM's robotar knipa t sig?

... a just de, jag r retarderad ocks. Det hjlper.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-12-19 kl. 11:08.
Citera
2021-12-19, 17:05
Medlem
Brjar dyka upp flera trdar p Reddit om att utltandet frn JPmorgan om ny potentiell squeeze i december/januari r en skenmanver att f folk att slja p lga niver. Dvs att de troligtvis kommer frska kicka igng en gamma squeeze lite som i Juni och sen promota via media att det r dags att slja. Sjlv har jag ingen aning men nr det kommer frn bankernas och CNBCs egna mun s verkar folk bli lite skepsis. Det kan man ju frst.
Citera
2021-12-19, 17:10
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Brjar dyka upp flera trdar p Reddit om att utltandet frn JPmorgan om ny potentiell squeeze i december/januari r en skenmanver att f folk att slja p lga niver. Dvs att de troligtvis kommer frska kicka igng en gamma squeeze lite som i Juni och sen promota via media att det r dags att slja. Sjlv har jag ingen aning men nr det kommer frn bankernas och CNBCs egna mun s verkar folk bli lite skepsis. Det kan man ju frst.

Om dlorna hos JPM sger att det kan bli en squeez s r det nog fr att locka folk till kp d de sjlva nskar slja, kanske korta.
Citera
2021-12-19, 23:45
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Om dlorna hos JPM sger att det kan bli en squeez s r det nog fr att locka folk till kp d de sjlva nskar slja, kanske korta.

Eller fr att stoppa folk frn att DRS:a sina aktier (man vill inte vara i 2-3 veckor transit under en squeeze).
Oavsett vad har de garanterat inte goda intentioner.
Citera
2021-12-20, 01:47
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Hur tnker du/Reddit egentligen hr? Hade JPM velat ha ner kursen hade dom gjort exakt tvrtom mot vad dom gr nu, dom hade sagt att det finns noll chans fr ngon squeeze.
Det troligaste r vl att dom tycker att det blivit lite fr dlig volatilitet i aktien mot innan och vill gra lite mer ltta pengar, oavsett om det blir rrelse nert eller uppt, s dom hetsar upp lite apor fr att f lite fart p skutan igen. Aktier med mestadels retailhandel r som att plocka godis frn barn fr JPM.
Citera
2021-12-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Hur tnker du/Reddit egentligen hr? Hade JPM velat ha ner kursen hade dom gjort exakt tvrtom mot vad dom gr nu, dom hade sagt att det finns noll chans fr ngon squeeze.
Det troligaste r vl att dom tycker att det blivit lite fr dlig volatilitet i aktien mot innan och vill gra lite mer ltta pengar, oavsett om det blir rrelse nert eller uppt, s dom hetsar upp lite apor fr att f lite fart p skutan igen. Aktier med mestadels retailhandel r som att plocka godis frn barn fr JPM.

Eller frsker det hypas upp och sedan hnder ingenting. Sen frsker media spekulera i att detta kanske nd troligtvis r "ver."

Jag frvntar mig inget. Kanske hnder ntt eller inte men de rliga optionerna som lper ut i Januari r mycket intressant.
Citera
2021-12-20, 16:48
Medlem
bajssprutans avatar
Man br oavsett om man gillar memestocks, delmetaller eller andra aktier och godelar alltid vara skeptisk till det hororna p JPMorgan sger.

De fr miljardbter varje r fr att de manipulerar delmetallmarknaden (p kort sikt). Detta r fakta.
Oknda aktrer pumpade skitprodukten $SLV p wallstreetbets den 26e Januari.

Du minns vl det Herr Kommandant ?

Men sen ska man inte vara fr snabb med att frklara ngot med illvilja som kan frklaras med dumhet.
Timna Tanners p Goldman som ltade om sitt steelmageddon i vintras och fick kicken var nog bara inkompetent.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-12-20 kl. 16:52.
Citera
2021-12-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Eller fr att stoppa folk frn att DRS:a sina aktier (man vill inte vara i 2-3 veckor transit under en squeeze).
Oavsett vad har de garanterat inte goda intentioner.

Vldigt bra pong, utltandet kommer bara ett par veckor efter Gamestop fr frsta gngen uppger hur mnga som direktregistrerat sina aktier genom Computershare.

Tv saker som ska bli spnnande fr vrigt att se nsta kvartalsrapport r just DRS-siffrorna igen och Nettoomsttningen fr Q4(Jul, och Black Friday inkluderat)
Citera
2021-12-21, 15:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Man br oavsett om man gillar memestocks, delmetaller eller andra aktier och godelar alltid vara skeptisk till det hororna p JPMorgan sger.

De fr miljardbter varje r fr att de manipulerar delmetallmarknaden (p kort sikt). Detta r fakta.
Oknda aktrer pumpade skitprodukten $SLV p wallstreetbets den 26e Januari.

Du minns vl det Herr Kommandant ?

Jag minns.
En vl genomfrd avledningsmanver kan man nog sga att det var shr eftert med facit i hand.
Citera
2021-12-21, 16:30
Medlem
har ni inte DRS nu. Avanza&Nordnet > IBKR > CS s bryr ni inte er tillrckligt. fortstt wage-cucka...

Har ni inte DRS nu s slickar ni bollarna p Axel karl**on p Nordnet varje kvll nr ni ska g och lgga er.
Senast redigerad av faggotlord 2021-12-21 kl. 16:32.
Citera
2021-12-21, 21:38
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faggotlord
har ni inte DRS nu. Avanza&Nordnet > IBKR > CS s bryr ni inte er tillrckligt. fortstt wage-cucka...

Har ni inte DRS nu s slickar ni bollarna p Axel karl**on p Nordnet varje kvll nr ni ska g och lgga er.

Det gr inte att verfra frn ISK. De flesta har ISK.
Just saying.

Men i framtiden borde de kpa p IBKR eller Avanza AF. Det r ju billigt nu s det r inte fr sent att kpa mer.

Alternativt r att slja p ISK och Kpa p AF. Men det r vl det smre alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in