2021-01-27, 22:20
Medlem
Con-artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Sålde av. Det var kul så länge det varade. 500 % uppgång räcker.

Grattis, du nådde omloppsbana. Jag och resten av GME Gang rör oss vidare mot Mars. 1000$ är inte ett meme, det är bara en tidsfråga. Efter det vågar jag inte säga mycket mer, vad som helst kan hända. Var frestad att sälja igår och kommer att vara frestad att sälja imorgon, men just idag var mina diamond hands extremt starka.

Men gör er egen analys innan ni hoppar in.
Citera
2021-01-27, 22:40
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Moahhahaha.
Börjar det brinna lite i röven nu Frida och Mohammed ?

Tycker det är helt klockrent att småsparare för en gångs skull har utnyttjat systemet.

Haha så jävla patetiskt. Hedgefonder manipulerar och utnyttjar systemet på daglig basis men när ”fel” folk gör det så börjar man gråta ut.
Citera
2021-01-27, 22:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Tänkte på en sak, kan det här orsaka en kedjereaktion så det blir ett börsfall om några stora aktiehandlare går omkull som Leman Brothers gjorde?

Sitter på läktaren och garvar lite åt det som händer, men din fråga är ju förstås mycket mer intressant.

Vad händer när blankare vill/måste stänga sina positioner på en aktie som är kortad 130 procent?

Kul om en del vakna småsparare kan tjäna pengar, men känns som det som händer kan vara så ofantligt mycket större än så.
Citera
2021-01-27, 22:59
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sitter på läktaren och garvar lite åt det som händer, men din fråga är ju förstås mycket mer intressant.

Vad händer när blankare vill/måste stänga sina positioner på en aktie som är kortad 130 procent?

Kul om en del vakna småsparare kan tjäna pengar, men känns som det som händer kan vara så ofantligt mycket större än så.

Ja, men detta har många inte förstått. Man är förblindad av FOMO och har aldrig handlat på utländsk börs innan, men nu ska det göras lite fikapengar. Förvisso högst intressant att följa detta spektakel och kudos till alla som springer in i infanterielden och klarar sig.

Det intressanta är om detta är början på en slags "revolution", vilket kan gynna privata, mindre aktieinvesterare globalt framöver, särskilt gällande hur short-selling och dess fulspel på börsen kan förändras till vår favör.
Citera
2021-01-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markera-allt
Haha så jävla patetiskt. Hedgefonder manipulerar och utnyttjar systemet på daglig basis men när ”fel” folk gör det så börjar man gråta ut.

Exakt så! det är rätt fint att se att den "lilla" människan faktiskt kan och vill.
Ett steg i rätt riktning!

Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det intressanta är om detta är början på en slags "revolution", vilket kan gynna privata, mindre aktieinvesterare globalt framöver, särskilt gällande hur short-selling och dess fulspel på börsen kan förändras till vår favör.

Du tänker som jag!
Senast redigerad av Throwaway1912 2021-01-27 kl. 23:04.
Citera
2021-01-27, 23:03
Gick in med 25 på $89 och 6 på $300. Diamanthänder över helgen.
Citera
2021-01-27, 23:06
Medlem
Ograsts avatar
Smartare än marknaden? Eller mer efterbliven kanske är rätt beskrivning? Kul är det att följa, nu har Nokia blivit kapad också.
Citera
2021-01-27, 23:09
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWiz
Fyfan, detta är något av det bästa jag läst på länge.

Detta bevisar något som är värt att komma ihåg, makten ligger i folkets händer om man bara organiserar sig :]

Vad vill du åstadkomma dock?

-

Om man får insidertips, kan man simpelt hänvisa till ett internetforum då och komma undan med det..? Är så fallet kommer börserna falla inom några dagar.
Citera
2021-01-27, 23:10
Medlem
chronoares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Exakt så! det är rätt fint att se att den "lilla" människan faktiskt kan och vill.
Ett steg i rätt riktning!

Du tänker som jag!

Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Ja, men detta har många inte förstått. Man är förblindad av FOMO och har aldrig handlat på utländsk börs innan, men nu ska det göras lite fikapengar. Förvisso högst intressant att följa detta spektakel och kudos till alla som springer in i infanterielden och klarar sig.

Man kan ju hoppas, fingers crossed att det spiller över hit men Fingerprint fick ett uppsving idag sen om det beror på vad som händer i USA är ju oklart.
Citera
2021-01-27, 23:16
Medlem
För nån som är helt oinsatt, är det värt att köpa GME aktier? vill någon briefa mig om läget?
Citera
2021-01-27, 23:19
Medlem
Fan jag är lite korkad. Det här är ju samma ftg som fanns i Sverige! Gillade ftget, och gillar aktien
Citera
2021-01-27, 23:21
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Kortad aktie går upp medans Hedgefondernas "långa favoriter" går ner för att fylla. Vilket kan skapa viss momentum...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in