2021-01-29, 00:13
Medlem
toydolls avatar
Som jag förstått är det endast en relativt liten del av blankningarna som måste täckas imorgon. Men det verkar vara lite klurigt det där.

Men
Kan man täcka blankningarna after market imorgon? Om det är möjligt kan jag tänka mig att många kommer sälja för tidigt imorgon eftersom det är ”allmänt känt” att kursen ska gå spikrakt upp imorgon.
Citera
2021-01-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Vad kommer efter GME och AMC? Finns det andra överkortade aktier, som kan användas på liknande sätt? Någon som sett något rykte? Man vill ju gärna tjäna en ha..., nej jag menar hjälpa till att krossa storfinansen.
Amc har inte ens börjat än, köp den nu när den dip oxå
Citera
2021-01-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snackarn
Har hört att det är imorgon (fredag) eller på måndag som "squeezen" kommer. Stämmer detta, och isåfall hur kommer det sig att folk inte exakt vet vilken dag det ska inträffa? Hur lång tros säljfönstret hålla i sig? Handlar det om minutesr så att man måste sitta klistrad vid datorn? Aldrig varit i en liknande situation förut och är således förrvirad och förväntansfull!
Kan dom inte vänta månader med o köpa Aktierna?
Citera
2021-01-29, 00:19
Medlem
Jaha, då får jag passa på och önska att alla förlorar!
Citera
2021-01-29, 00:23
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Vad kommer efter GME och AMC? Finns det andra överkortade aktier, som kan användas på liknande sätt? Någon som sett något rykte? Man vill ju gärna tjäna en ha..., nej jag menar hjälpa till att krossa storfinansen.
https://financhill.com/most-heavily-...d-stocks-today

Finns ingen som är lika överblankad som Gamestop nej.
250% av alla aktier är blankade
Citera
2021-01-29, 00:27
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Som jag förstått är det endast en relativt liten del av blankningarna som måste täckas imorgon. Men det verkar vara lite klurigt det där.

Men
Kan man täcka blankningarna after market imorgon? Om det är möjligt kan jag tänka mig att många kommer sälja för tidigt imorgon eftersom det är ”allmänt känt” att kursen ska gå spikrakt upp imorgon.
https://financhill.com/most-heavily-...d-stocks-today
Jag läser det som att det kan ta 6 dagar här?
Citera
2021-01-29, 00:28
Medlem
Mattelols avatar
Jag kan absolut ingenting om aktier och har således en fundering. Om jag köper en aktie som sedan sjunker i värde så kan jag ju låta bli att sälja i hopp om att den går upp igen.

De som har blankat aktien borde väl kunna göra samma sak fast tvärtom, alltså vänta till aktien faller igen innan man behöver köpa tillbaka de lånade aktierna?

Sen tycker jag det är lite märkligt när folk skriver att blankning av aktier är ohederligt då man bettar på människors olycka. Om man köper en aktie och den går svinbra så innebär ju det att företaget snott marknadsandelar av andra aktörer som det istället går dåligt för, kapitalism som kapitalism oavsett vilket håll det går åt? Eller har jag missat ngt?
Citera
2021-01-29, 00:28
Medlem
Avanza införde något i linje att man inte fick lägga ordar innan öppning idag som motsvarar +- 15% aktiens förmarknadskurs i USA. Är detta något Avanza själva bestämde eller är detta något som regleras av USA-börserna?
Citera
2021-01-29, 00:30
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Jag kan absolut ingenting om aktier och har således en fundering. Om jag köper en aktie som sedan sjunker i värde så kan jag ju låta bli att sälja i hopp om att den går upp igen.

De som har blankat aktien borde väl kunna göra samma sak fast tvärtom, alltså vänta till aktien faller igen innan man behöver köpa tillbaka de lånade aktierna?

Sen tycker jag det är lite märkligt när folk skriver att blankning av aktier är ohederligt då man bettar på människors olycka. Om man köper en aktie och den går svinbra så innebär ju det att företaget snott marknadsandelar av andra aktörer som det istället går dåligt för, kapitalism som kapitalism oavsett vilket håll det går åt? Eller har jag missat ngt?
Man får betala ränta på aktien, därför blir det dyrare och dyrare om man inte köper
Citera
2021-01-29, 00:31
Medlem
fittas avatar
Jag stödjer gärna detta bara för att sänka dessa satans blankarjävlar en gång för alla!

Läste alldeles nyss om detta så behöver mer info.

Var är ni "organiserade"? Var hittar jag all info jag behöver för att hoppa på?
Citera
2021-01-29, 00:32
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag stödjer gärna detta bara för att sänka dessa satans blankarjävlar en gång för alla!

Upprinnelsen till allting - https://www.reddit.com/r/wallstreetbets

Nu visar det sig att RH säljer användarnas information om investeringar till hedgefonder.
Citera
2021-01-29, 00:32
Medlem
Andreasbylunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in