2021-12-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Varför blankar du inte aktien? Om du är så säker på $25 inom ett år torde det vara lätta pengar.
För att "talk is cheap"!
Citera
2021-12-03, 17:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vad menar du skulle inträffa så att kursen sjunker så mycket? Marknaden har hittills inte hållit med din slutsats från de värden du tidigare lyfte fram.

Varför blankar du inte aktien? Om du är så säker på $25 inom ett år torde det vara lätta pengar.

Det finns gott om folk som gjort har jag hört det jag ägnar mig inte åt blankning av amerikanska aktier!
Citera
2021-12-03, 17:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Värt att notera är att riktkursen för GME från amerikanska storbanker och finanshus ligger i spannet $5-$55 men jag blir hårt ansatt när jag sätter riktkursen till $100 och anklagas för att inte veta någonting om hur man värderar aktier.

Det verkar ju inte proffsen heller i så fall.
Citera
2021-12-03, 17:40
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Bolag kan ha andra värden än vinst. Tex teknik, rättigheter, infrastruktur, fastigheter mm mm.
Den som köper GME nu för att den skulle ha något sorts värde är nog fel ute med sina analyser. Enda anledningen att någon skulle köpa den är squeezen, alla andra eventuella värden aktien skulle ha är långt ifrån nuvarande värdering.
Citera
2021-12-03, 17:45
Medlem
Citat:

Det är ju lite som att säga -"Men satsa på svart då!" till någon som kritiserar att du satsar allt på rött. Facit kanske är att man inte ska spela alls på rouletten.
Citera
2021-12-03, 17:54
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Värt att notera är att riktkursen för GME från amerikanska storbanker och finanshus…

Att man inte är överens om bolagsvärdering på den öppna marknaden är en lika stor nyhet som att björnar fiser i skogen. Det är liksom hela grundförutsättningen för börshandel.

Hur motiverar du din spekulation att kursen kommer sjunka till $25 inom ett år?
Citera
2021-12-03, 18:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Att man inte är överens om bolagsvärdering på den öppna marknaden är en lika stor nyhet som att björnar fiser i skogen. Det är liksom hela grundförutsättningen för börshandel.

Hur motiverar du din spekulation att kursen kommer sjunka till $25 inom ett år?

Det är $100 som är min riktkurs och $25 som är mitt lägstascenario.

Motiverar det med var jag tror att kursen befunnit sig om vi inte sett vare sig corona eller GME hypen i våras. $100 är historiskt sett en hög kurs för GME men hag tror de kommer leverera.
Citera
2021-12-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Värt att notera är att riktkursen för GME från amerikanska storbanker och finanshus ligger i spannet $5-$55 men jag blir hårt ansatt när jag sätter riktkursen till $100 och anklagas för att inte veta någonting om hur man värderar aktier.

Det verkar ju inte proffsen heller i så fall.
Banker och finansiella institut har en plattform och har påverkan på andra investerare, vilket de såklart är medvetna om och utnyttjar. Man skulle ju kunna tänka att deras värdering är en önskan om att andra skall nappa på detta. Kanske för att tjäna pengar. Eller nej, så elakt kan det ju inte vara förstås.
Citera
2021-12-03, 18:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comamaxa
Banker och finansiella institut har en plattform och har påverkan på andra investerare, vilket de såklart är medvetna om och utnyttjar. Man skulle ju kunna tänka att deras värdering är en önskan om att andra skall nappa på detta. Kanske för att tjäna pengar. Eller nej, så elakt kan det ju inte vara förstås.

Det är så ja!
Man kan på goda grunder anta att de har ett bakomliggande syfte med sina riktkurser.

Det som är standard i dessa aktietrådar är att man blir dissad och sågad om man inte rosar aktien och och spår kraftiga uppgångar.

Som i Diamydtråden där jag blev toksågad när jag satte riktkursen till 20 kr och inte 60-120 kr, den står väl i typ 12 spänn nu?
Senast redigerad av Ringhals3 2021-12-03 kl. 18:48.
Citera
2021-12-07, 22:07
Medlem
Lagerkommandants avatar
Nu börjar återigen kampen om $180.
Citera
2021-12-07, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Nu börjar återigen kampen om $180.

-20% imorgon minst. Earnings call efter börsen stängt.
Citera
2021-12-07, 22:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
-20% imorgon minst. Earnings call efter börsen stängt.

Klassiskt. Så förutsägbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in